• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

JerVR6's (NOGGEENNAAM) Download PC

JerVR6

Junior Member
Update na 5 jaar ^^:

Uiteindelijk door omstandigheden een stuk uitgesteld, maar nu toch mee bezig.
Het idee voor een download systeem dat aan staan als ik slaap, deze moet dus erg stil zijn!

De Hardware:
Coolermaster COSMOS
Coolermaster M520
Gigabyte NA790X-DS4
AMD Phenom 9750 2.4Ghz Stock Cooler
4GB G.SKILL F2-8000CL5D-4GBBPQ PC2-8000
2x Sapphire 3870 512mb in CF
2x 2TB WD Green
2x Samsung Brander

Videokaarten overkill mja het kan

De videokaarten zijn erg stil, en als de behuizing dicht is heb ik er helemaal geen last van! alleen van de Stock Cooler..

Momenteel zit de CPU weer terug in me game rig omdat me Phenom2 965 @ RMA is gestuurd.. een of andere reden kapte hij er in eens mee..

...

IK zoek momenteel nog een goede mooie cooler die ik op deze CPU kwijt kan die erg stil is,, Coolermaster is een Pré wrom,, omdat,, tja geen reden.. 1+1=2

Foto'ss hoe hij er nu bij staat,, zonder CPU atm dus

ene,, k weet ik moet nog beetje cable manage en de kast is beetje vies aan zijkant :p

8021725285bafp.jpg


8021726835dknt.jpg
 
Laatst bewerkt:
als je voor absolute stilte wilt gaan zou ik geen haf nemen. Dat ding is 1 grote gatenkaas en niet echt stil. Je kunt beter gaan denken in de richting van een antec p182/183/193 lijkt me. En ik krijg volgende week mijn cm atcs 840 binnen. Wel beetje duurder dan die haf maar hij is wel super strak en heeft veel ruimte voor wc (je kunt er intern zonder te modden al 1 x 240 en 1 x 360 in hangen).
 
Je zal toch fans op de radiator moeten zetten, want anders raakt de radiator de warmte niet snel genoeg kwijt.

Maar met jouw gekozen rad kan je fans nemen die niet hard draaien, want die rad is niet dik en lucht kan er makkelijk doorheen.
De Noctua ULN zijn aanraders.

Of als je jouw P12-1300 Noctua's gaat gebruiken, die zeker weten op een fan controller zetten en zo zacht mogelijk laten draaien :)


Je kan ook de kleinere HAF nemen, de 922:
Cooler Master HAF 922

Geluidsdemping is met de HAF idd wat minder door de meerdere ventilatie gaten.
Maar als je stille fans gebruikt, valt er ook minder te dempen en kan je de kast gewoon overwegen :)

Volledig dichte kasten zijn natuurlijk wel nog stiller.

Bij de Eheim pomp moet je nog de adapterfittingen mee bestellen, die staan onder gerelateerde producten.
 
Okeej, die kleine haf is die nou echt veel kleiner, in princiepe hoeft hij niet extreme huge te zijn maar tog wel leuk van formaat, ik heb nu naast em staan die zalman gs1000 die vond ik al groot maar ben er nu al aangewend dus zou wel evengroot mogen zijn.

Ik weet niet of de Haf een stuk grooter is?

Pomp, okeej die gaat dus via het stroomnet gewoon, hmzzz okeej moet ik daar een andere voor zoeken
 
De HAF932 is ongeveer net zo groot als de GS1000.
De HAF922 is 15CM lager ongeveer (even snel uit mijn hoofd).

Als de PC toch 24/7 aan staat, dan kan je eheim pomp gewoon nemen.
Dan zit die net als de voeding 24/7 in het stopcontact.
Wat dan handig is, is dat je het aansluit op een stekkerblok met aan/uit knop ;)
 
Als je een budget hebt van 1000 euro kan je in mijn opinie beter een htpc in elkaar zetten denk ik. Ziet er leuk uit, voldoet aan je eisen en als je goed je best doet kun je ook waterkoeling gebruiken. Neemt ook nog minder ruimte in beslag :)
 
Ja ruimte is het probleem zeker niet, alles past hoe groot dan ook, komt niet aan een scherm te hangen, hij komt gewoon in een mooie kast(wel open van achter ect) achter me TV geplaatst die genoeg ruimte heeft

En ik wil genoeg ruimte voor HDD's uiteindelijk ga ik er van uit dat de Sata porten vol komen +/- 6 schijven

En ik wil dat er genoeg ruimte is om alles makkelijk te plaatsen, geen geprust met proppen... liever te groot dan te klein..

htpc is veelste klein al had ik ook zitten denken aan nzxt rogue en dan de zijkanten open slijpen voor 2x 240rad
 
als jij absoluut stille kast wil hebben moet je geen kast als de haf922 of 932 pakken omdat deze beide een meshpanel hebben aan de zijkant dit is dus gewoon volledig open en al het geluid komt daar gewoon doorheen...
 
Kijk de coolermaster sileo 500 behuizing is erg stil, heeft ook van die matten er in liggen

zijn er mooie/groote kasten die dit ook al hebben,, de sileo vind ik eerlijk gezegt afschuwlijk
 
Component Product Prijs
Behuizing
Voeding Coolermaster M520 69
Moederbord Asus P5KPL/EPU 59
Processor E7400 99
Geheugen OCZ Blade 4GK 69
Harddisk WD 2TB Eco 0
CD/DVD Samsung SH-XXX 19,95
CD/DVD Samsung SH-XXX 19,95
Videokaart Asus Bravo 9500 (HDMI) 65

Totaal Prijs 400,9


Ik zoek alleen nog een Behuizing die erg stil is.. voor de hardware compleet te maken..
 
Component Product Prijs
Behuizing
Voeding Coolermaster M520 69
Moederbord Asus P5KPL/EPU 59
Processor E7400 99
Geheugen OCZ Blade 4GK 69
Harddisk WD 2TB Eco 0
CD/DVD Samsung SH-XXX 19,95
CD/DVD Samsung SH-XXX 19,95
Videokaart Asus Bravo 9500 (HDMI) 65

Totaal Prijs 400,9


Ik zoek alleen nog een Behuizing die erg stil is.. voor de hardware compleet te maken..

kartonnen doos :)
 
morgen als goed is Coolermaster COSMOS ophalen :D als behuizing,, ff checken waar de CM 520M (PSU) het goedkoopste is,, en dan ff coolers bestellen,, :D


EDIT: word pas woensdag :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag me cosmos opgehaalt :D:D
een deze dagen ff CM M520 bestellen,,

En CPU heb ik al.. en HDD ook.. dus kan ik net zo goed meteen een MOBO en ram bestellen zodat ik tog geen oude hardware hoeft te gebruiken :D

EDIT:
PS: JerVR6's (NOGGEENNAAM) Download PC

Kan een modje deze aanpassen naar JerVR6's COSMOS Download PC
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan