• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Jerome's TJ07 - MurderMod TJ07

Backplate heb ik er nu nog even af gelaten. Eerst eens een geschikte oplossing uitdenken.

Het vullen van de loop verloopt ook niet geheel soepel, waarschijnlijk omdat alles een eerste keer moet zijn.
Na een scheurtje in een slang, een lekkende fitting en het in- en uitelkaar halen van het CPU blokje lijkt alles tot nu toe waterdicht.

Sommige plekken lijken vochtig aan te voelen/zien, is er een manier om uit te sluiten dat dit gaat lekken na een tijdje?
Ik zie wel een stroom van luchtbelletjes door mijn reservoir gaan en soms hoor ik een zuigend geluidje.

Kan dit zijn omdat alles nog even moet ontluchten oid?
Of moet ik voor de 6e keer alle aansluitingen controleren?

Ik vind het leuk om zo te rommelen, maar ik heb de computer toch echt weer nodig omdat daar bepaalde bestanden op staan...

Bedankt!
 
Heren, allen bedankt voor de tips!

Ik heb de loop om ongeveer 18:00 gisterenavond aangezet, met alleen de pomp draaiende.
Sindsdien heb ik geen water gezien buiten de loop, ook niet op de koelblokken.

Dus heb ik na zo'n 22 uur lekvrij alles weer aangesloten en het werkt perfect.
Alleen was mijn BIOS helemaal gereset, dus was ik ook mijn overclock en instellingen ed. kwijt.

Wat temperaturen:
GPU: 25-30 graden idle
CPU: 30-35 graden idle op 2,7 ghz
Moederbord is op dit moment niet watergekoeld, maar Everest zegt dat deze 47 graden is... Lijkt me wat veel?

De Swiftech MCP35X pomp heeft een molex stekker, voor de stroom. En een 4-pins fan stekker voor de snelheid en RPM.
Aangezien mijn Asus P6T geen vaste snelheid kan ingeven, heb ik hem maar op "Standaard" gezet.
De pomp lijkt naar een vaste snelheid te hunten, dan weer wat sneller, dan weer wat langzamer. Erg irritant..
Is er een manier om dit anders te doen?

Daarna maar eens kijken voor een goede overclock. Wat zijn een beetje de maxima die ik mag nemen met 24/7 op waterkoeling?
Vcore 1.4, PPL 1.85, QPI 1.4, DRAM 1.66, IOH/ICH 1.20, IOH/ICH PCIE 1.6?

Nogmaals, bedankt!
 
Ik begin er een beetje niet goed van te worden dat ik iedere keer gezeik heb met deze computer.. Of ik kan er niet mee omgaan of er is 1 onderdeel stuk wat mij iedere keer zit te jennen.

Zo ook deze morgen. Als ik de aan/uit-knop indruk krijgen we een cyclus van 1 seconde opstarten en 3 seconden stil.
Alle mogelijke fouten heb ik volgens mij al uitgesloten, de enige situatie waarop de computer niet opstart is als de 2x4-pins CPU voeding is aangesloten. Kabel ziet er goed uit, er heeft niks meer gelekt..

Hebben jullie een idee wat ik kan doen? Of gewoon voor de zoveelste keer heel de loop uit elkaar halen?

Ps;
Als iemand een goed bod voor het totaalpakketje heeft mag hij/zij deze vandaag nog komen ophalen. Als webdeveloper heb ik een goede en betrouwbare computer nodig, iets wat deze nu nog niet is. Er is iemand met kennis van zaken nodig en die het leuk blijft vinden hieraan te sleutelen.
 
Jeromme, vaak ligt dat aan je bios instellingen eventueel Ram modules die niet lekker zitten. Controleer of je bios instellingen goed zijn voor je CPU...

En geef even antwoorden op deze antwoorden:
Welke CPU Heb je? (ie: intel i7 920 16MB Cache 2008)
Welke mobo + Socket heb je? (Merk / Naam / Serie)
Wat heb jij exact gedaan voor dat die nieuwe problemen gaf? (Denk aan bios instellingen / hardware in/uit elkaar gehaald)

Verder:
Dit ligt waarschijnlijk niet aan je waterkoeling maar aan je instellingen.
 
Ik heb de bios batterij er al uitgehaald. Het lukt met niet om in de bios te komen, want na 2 sec na het indrukken van de aam/uit-knop slaat 'ie alweer af.

- Intel i7 920 D0
- Asus X58 P6T
BIOS stond op auto, alleen Speedstep en C1E en dergelijke waren uitgeschakeld.
Computer heeft het een hele dag gedaan (donderdag), na een aantal dagen wilde ik hem vandaag opstarten, de rest van het verhaal ken je.

Nogmaals, de loop is droog, dus het kan volgens mij geen water zijn. De computer start WEL op zodra de 2x4-pins CPU voeding eruit is.
 
Misschien stomme vraag ? Maar naar 15 build op twee jaar tijd van mijn eigen .
Heb jij je voeding gesleeved? het kan best zozijn dat ergens een atx crimping los is gegaan :) waardoor je PSU niet meer 100% boot . Had ik dus ook maakte 1 van de crimping in de 24 pin niet volledig contact . Waardoor als ik bijvoorbeeld heavy load games op starten dat de hele pc uit viel en vervolgens niet meer aanging :)

Het is maar een idee om het even naar te kijken .
 
Het heeft even geduurd voordat ik hier een update kon plaatsen.

Uiteindelijk bleek er een probleem te zijn met het CPU blok, deze was absoluut niet lekdicht. Na wat mails over en weer van EK Waterblocks kreeg ik een nieuw setje rubbers, waarna het blok weer goed afsloot.
Vervolgens bleek de computer nog steeds niet op te starten. Na een aantal weken had alle onderdelen behalve de CPU en het moederbord uitgesloten. Ik heb gegokt op het moederbord en kocht een EVGA X58 Classified3. Gelukkig was dit de geschikte oplossing en nu loopt het systeem weer als een zonnetje.

Na een aantal dagen kreeg ik een foutmelding van Windows. Aangezien de activatie van Windows in het chipset van je moederbord zit, moest ik nu Windows opnieuw activeren. Maar mijn licentiecode was een upgrade, geen stand-alone. Dus zie hier het volgende probleem.
Uiteindelijk heb ik dit na een aantal weken kunnen oplossen, wellicht niet via een geheel legale manier.

Desondanks het geluk mij nooit helemaal mee zit, ga ik uiteraard verder met de build.
Inmiddels zit het moederbord op lucht in de kast, aangezien ik deze dringend nodig had voor mijn werk (webdevelopment). Zodra ik terug ben van vakantie zal er ook een waterblock voor het moederbord binnenkomen, waarna ik de waterkoeling weer kan testen.

Bij deze wat foto's;
img_93138hoty.jpg


img_9312mkoax.jpg


img_9336pezvi.jpg


img_9337knand.jpg


In de laatste twee foto's is ook de nieuwe mid plate te zien, met de pass-through fitting en een uitsparing voor het reservoir.

Tot snel,
Jerome
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
jerome2710 Jerome ook hier! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 23
G [CLOSED] Silverstone Tj07 alu brushed Gesloten 2
G Gio's TJ07 Gallery & Build Logs 15
JeanPaul [VERKOCHT] [ Rex3 , I7 980 , 12GB Dominators GT, SilverStone TJ07-BW] Verkocht 12
JeanPaul Jean - Pauls TJ07 V2 Gallery & Build Logs 9
alain-s [IN-ACTIVE] Custom made parts for silverstone TJ07 Verkocht 1
JeanPaul Jean Paul's SilverStone TJ07 Gallery & Build Logs 65
E EscapeX's TJ07 - Try-Outs! Gallery & Build Logs 17
E EscapeX - Ralf - TJ07 Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Lqd [IN-ACTIVE] Silverstone TJ07 + Mods Verkocht 7
alain-s [IN-ACTIVE] Originele midplate van Silverstone TJ07 Gevonden 0
alain-s [IN-ACTIVE] Front en Midplate TJ07 Project Umbrella Verkocht 1
Lqd LQD - Custom TJ07. Gallery & Build Logs 12
Impulse TJ07 stuff HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Tj07 window vragen Cases en Modding 8
M Silverstone TJ07 * VOLLEDIG* zwart met window? Cases en Modding 1
Flipmode Blck TJ07 Verkocht 4
k.3nny k.3nny CleaN-TJ07 *build for WWW.HARD.FM Gallery & Build Logs 32
Flipmode Blck TJ07 + Super WC Verkocht 4
B Window TJ07 Cases en Modding 5
jerome2710 Silverstone TJ07 vraagjes Cases en Modding 12
G [CIP] Black Mythical TJ07 Gallery & Build Logs 62
R Acid Green TJ07 Gallery & Build Logs 53
pulse Mijn TJ07 Gallery & Build Logs 7
Traxtorm Lamagra TJ07 Gallery & Build Logs 162
N TJ07 Inverted ATX HighFlow Product Suggesties en Nieuws 37
vincent TJ07 Highflow Edition Gallery & Build Logs 206
Flipmode Blck TJ07 Gallery & Build Logs 121
M TJ07 "Maximus KaoS" Gallery & Build Logs 25
F Vraagje ivm TJ07 Handleidingen en Installatie Tips 4
alain-s Murdermod Cases en Modding 32
kier [IN-ACTIVE] MurderMod Verkocht 6
Yil MurderMod-NL. Gallery & Build Logs 122

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan