Hier weer een kleine bouw update na al het electronica uitpluis werk!
De plexiglas buizen zijn binnen en heb ze op maat gezaagt
De vierkante blauwe plexi stukjes zijn eigenlijk clear en moeten nog in model gezaagt worden en daarna gefrost om dezelfde finish te krijgen als de buizen. De buizen lijken nu een beetje lang maar dat komt omdat er overal 15MM extra bij is gekomen om de fixatie op de bodemplaat te kunnen maken.
Heb door dezelfde leverancier als de plexi buizen voor elke buis een deksel laten laseren. hierdoor was ik verzekerd dat het materiaal hetzelfde zou zijn.
Ok nu ff een doordenkertje. Ik moet de buizen kunnen verwijderen om bij de leds te kunnen komen (dat heb ik wel geleerd van de hoeveelheid tweaken die ik heb moeten doen aan de leds bij de gemuxde toren)
Maar de buizen moeten wel strak op het plexi zitten en mep en sla vast staan zodat mijn dochtertje ze niet los kan trekken .
Oplossing : een schroef constrcutie, hier een probeerseltje, werkt maar staat niet stabiel omdat je maar 2 steunpunten heb die recht tegen over elkaar staan en dus de buis toch kan bewegen.
Oplossing was dus 3 "poten". Dit gaat wel weer een hoop dremel werk in de buizen als in de zwarte plexi bodem plaat. vooral in de bodemplaat gaat het echt secuur werk zijn want anders kan door een spleet langs de buis je in de base kijken en zal er lichtvervuiling gaan onstaat door de leds in de base.
Met nog maar een paar weken, veranderd van LED driver die door de post staking in canada vertraagd zijn, waarschijnlijk ook veranderen van common cathode naar common anode ivm een eenvoudigere circuit (waarover later meer) en nog een berg soldeer werk (1000+ pins) en dremel werk, begint het er nu toch een beetje op te lijken!