• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[ISP] Algemene ervaringen

dit is al een oud bericht... het is inmiddels al weer veranderd en zou je snelheid weer normaal moeten zijn....

Klopt, maar ik verwarde mezelf met dit bericht.

Eerste alinea:

De Consumentenbond beschuldigt UPC van oneerlijke handelspraktijken en eist dat de provider zijn klanten informeert over het gevoerde afknijpbeleid. Als UPC niet bereid is om mee te werken, stapt de consumentenorganisatie naar de rechter.
 
Tis hier weer us raak :p

Ik heb sinds vandaag hele trage internet.
Denk hierbij aan Internet explorer/firefox.
VoIP clients: Ventrilo/Skype
Firefox downloads

Wat werkt wel:
Radio luisteren opt internet
Download nieuwsgroepen met hoge snelheid

Wat heb ik gedaan:
Router gereset
Modem gereset
kabel tussen mode,/router vervangen
Andere firmware (laatste is uit 2005)

Nu zit ik meteen op het modem aangesloten, maar dit maakt ook niks uit..

heb even gebeld naar UPC heb eerst 15 minuten moeten wachten achja.. met een peukje gaat de tijd weer wat sneller.
De man aan de telefoon heeft modem doorgelezen, dat klopte iig wel.
Moest speedtestje doen was ook goed.

"probeer dan even rechtstreeks via modem" werkt dit ook niet, dan kunnen we een monteur sturen.

Ik stel dan altijd, waarom werkte het gister/ wat vanochtend nog wél. Sja daar had meneer geen antwoord op..

Ik zit hier nu met een crappy internet.
Morgen maar ff bellen, monteur sja kost zeker ook weer lekker wat geld..
 
Als DLen via nieuwsgroepen wel gewoon op volle snelheid gaat en je kan goed radioluisteren zal het probleem dan wel aan de modem liggen... dan zal ie dat toch waarschijnlijk ook niet goed doen lijkt me...
 
Vraagje: Gebruik jij een payserver voor nieuwsgroepen? Want standaard upc nieuwsserver werkt in ieder geval niet bij mij.

En ik had ook al gehoord van een vriend van me dat upc nieuwsgroepen afknijpt (nog niet zelf kunnen ervaren).

En bij mij was de installatie van upc ook rampzalig. We waren bijna 4 dagen bezig de bedrading goed te krijgen (oud huis).
 
ach, ze kunnen een keer ergens mee bezig zijn toch? van onderhoud in het serverpark tot resetten van een kassie bij jou in de buurt.

Ik heb vandaag ook een beetje last gehad van wat traagheid ( ziggo )
Maar ben van mening dat je er niet van uit MAG gaan dat alles altijd werkt. ( ziet in gedachtes Freddy 24/7 pakketjes door het land rijden )

naja. Is er geen andere provider daar? want als het zo vaak mis gaat met upc dan zou ik toch eens verder zoeken..
 
Vraagje: Gebruik jij een payserver voor nieuwsgroepen? Want standaard upc nieuwsserver werkt in ieder geval niet bij mij.

En ik had ook al gehoord van een vriend van me dat upc nieuwsgroepen afknijpt (nog niet zelf kunnen ervaren).

En bij mij was de installatie van upc ook rampzalig. We waren bijna 4 dagen bezig de bedrading goed te krijgen (oud huis).

Ja, gebruik een payserver (XSnews).
Voor paar maanden terug was het inderdaad zo dat UPC usenet verkeer afkneep, maar op dit moment is dit niet meer van toepassing :041:

Ik woonde voor 6 maanden terug ook in een oud huis van voor de WoII, maar bij ons was de installatie ook niet zoals het hoorde :p
 
naja. Is er geen andere provider daar? want als het zo vaak mis gaat met upc dan zou ik toch eens verder zoeken..

De reden dat we upc kozen was vanwege de lage kosten (nog geen 40 euro voor internet, tv, en telefonie). Vanaf dag 1 had me ma al spijt dat ze het genomen had. Maar we zitten er nu een jaar aan vast:eusa_doh:.

Volgend jaar weer terug naar XS4all, das tenminste een goede provider. 10 jaar gehad, nog nooit problemen (1 keer dat internet uitviel, maar in 10 jaar he?..).
 
waarom heb je spijt er van dan? slechte verbinding internet/tv/telefoon of slechte service??

Want behalve dat ik een tijdje geknepen werdt op de nieuwgroepen Dl's heb ik weinig te klagen....
 
Slechte service vooral. We kregen vrijwel geen hulp toen we het pakket aanschafte. En wat ik mis is dat UPC geen nieuwsserver heeft. Ik moet wel zeggen dat na een tijdje UPC vrij goed draait, hoewel internet soms vrij traag kan zijn :S.
 
Heey mensen,

Ik ben/ was jaren lang klant van KPN geweest,

Alleen de laatste tijd had ik steeds meer last van storingen dat ik op eens geen internet meer had en het leek er soms verdacht veel op dat me internet afgeknepen werd als ik een game host draaide.

Hier had ik al een paar keer over gebeld en dit was niet het gevallen zijde ze.
Aangezien ik alleen een internet abonnement had en geen Internet+bellen abonnement anders had het mogelijk wel gekund. {Wat ik al een rare opmerking vind van de servicedesk medewerker}

Toen ben ik toch maar rond gaan kijken, eerst naar ADSL aangezien hier het thuis netwerk op aangelegd was. Veel leuke aanbiedingdingen van Tele 2 en Online van tot 20 Mb/s enzo...

Toen na wat zoek werk op internet toch maar gekeken voor kabel internet aangezien dit sneller en stabieler zou zijn. Nou zo gezegd zo gedaan ben ik terecht gekomen bij een UPC abonnement Fiber Power Internet 25.

Ik op 17 November 2009 UPC gebeld met de melding dat ik dat abonnement wilde hebben en dat ik het wilde laten ingaan op 15 December 2009 {Een maand later wegens me oude KPN abonnement}.
Dit was allemaal geen probleem, installatie pakket zou ik een paar dagen van te voren ontvangen.

Had ook meteen afgesproken dat ik een draadloos modem van hun zou kopen,
En er kwamen wat overige koste bij zo als administratie kosten en aansluit kosten {Wat ik al gek vond}
En kwam ik op eenmalige bedrag van € 86 wat er betaalt moest worden.

Dus vandaag 15 December 2009 UPC meerdere keren gebeld met de vraag waar me installatie pakket was ? kreeg ik te horen dat er iets fout was gegaan en dat de bestelling op nieuw in de database gezet is en dat het morgen waarschijnlijk pas op de post gedaan wordt. En dat het nog zeker na het weekend ga duren voor dat ik de spullen zou hebben, wat iegelijk nergens op slaat.

Terwijl ik dit een Maand van te voren aangevraagd heb.
Ik vind dit al zo slechte service en het heeft nou al aardig wat geld gekost heb vandaag al bijna letterlijk 2 uur aan de lijn gehangen.

Kijk ik op internet bankieren zie ik dat het bedrag al van me rekening weg geschreven is.
Het wordt steeds gekker en dan vinden ze dat je rustig moet blijven aan de telefoon :S.

Kijk ik voor de grap nog is op de UPC Site zie ik staan.

De genoemde eenmalige kosten zijn niet van toepassing voor abonnees die al internet of telefonie bij UPC afnemen

Dus de € 86 die van me rekening weg gejat is met daar in verrekend €10 aansluit koste klopt dus al gewoon weer niet en ben je dus al weer mee opgelicht. Terwijl ik het nog vraagt het waarom ik aansluit koste moet betalen aangezien ik al UPC klant ben :S.

En nu is het afwachten of ik inderdaad het modem krijg wat ik aangevraagd heb en voor betaalt heb aangezien ze bestelling opnieuw geplaatst hebben wegens een fout.

Maar is hier nou iets tegen te beginnen.
Ieder keer bellen heeft ook geen nut en kost alleen maar geld.

Zit er over er te denken om een klacht in te dienen met de melding dat alle onnodige koste die ik gemaakt heb + van het te vroeg tijdig afboeken van een niet kloppend bedrag terug te eisen.
 
Laatst bewerkt:
En weer een klaagbaakje :p

Kreeg 3 weken geleden een aanbod van UPC dat ik voor nog geen 10EU een dubbele download snelheid kon krijgen, wat betekend van 30MBit naar 60MBit.

Hartstikke mooi denk je op zo´n moment, maar wel akkoord mee gegaan.
18 Januari de nieuwe modem ontvangen, was 1tje van Cisco.
Maar echter daar begonnen de problemen.

Ik zou theoretisch gezien 60MBit kunnen halen, maar met nieuwsgroepen behaal ik dit never te nooit (afknijpen tijdens drukke uren...)

Maar als ik een bestand download met bv. 1MB/s dan lagged mijn gehele internet.(Skype, MSN, FireFox).

Aangezien ik dit bij 30MBit juist wel kon vond ik dit maar raar.

Heb alle mogelijke aansluit mogelijkheden geprobeer, maar niks hielp..
Dus maar weer 15 minuten gewacht tijdens het bellen (Klote wachttijden, op en zondag..), de medewerker modem ingelezen en alles zou moeten werken, terwijl de upc speedtest maar 20 MBit aangaf.

Er zou de volgende dag(25 jan) een monteur langs komen, klopte inderdaad, maar wel 2.5 uur later dan afgesproken.

Monteur heeft een nieuwe modem geplaatst: Swap modem, Modem, router en draadloos in 1 kastje :|.

De monteur belde iemand uit INDIA?!?!?!?!??!?! om de modem goed te zetten, WTF was dat :p

"Als het goed is bent u binnen 24uur weer online" werd er verteld. 24 was voorbij en nog geen verbinding.
Eergister dus UPC maar gebeld, bleek de nieuwe swap modem wel online te zijn(de lampjes branden ook), maar de sm mac<code die op je modem staat> was nog niet veranderd, word veranderd 1 kleine nadeel duurt 72 uur!!(dus de 30ste)


Het gaat allemaal weer helemaal geweldig bij UPC.

Ik heb mijn verhaal gedaan :p
 
ik wil niet veel zeggen, maar dat komt vaker voor daar zitten veel mensen die hoge ict opleidingen hebben al zou dat niet zeggen.
india zij veel goed of hoog opgeleiden ict mensen hoor.
is niks mis mee.
alleen ik denk dat er iest niet goed gaat in verdeelkast in de wijk ofzo had ook vroeger toen ziggo nog @homo heette.
kreeg ook vaak disconnets of zelfs 1 uurtje internet dan uitval dan 5 dagen goed en dan 1 a 2 dagen geen.
maar toen zijden ze elke keer van wij zien geen enkele storing!!!
en naar 2 a 3 beloven een monteur te sturen hadden pas naar een 1 maand 1 monteur vrij.
 
Ik kan van de problemen weglopen, maar dan kom ik ze toch wel weer tegen bij een ander telecome bedrijf..

Ik hoop van harte dat als ik weer internet heb, de problemen die ik had verholpen zijn.


Als dit niet het geval is, dan ga ik er wel over nadenken inderdaad, maar op dit moment blijf ik er nog positief over
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
iSP Intro iSP Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
Johnny Traag internet issue, ligt niet aan ISP, Modem, Router, maar aan PC... wat? Problemen & Oplossingen 7
Source Aanpassen algemene voorwaarden HighFlow Webshop 12
Thieutje Enkele algemene beginners vragen betreffende merk verschillen Advies Waterkoeling Setup 26
Wouter Hoofd account niet algemene admin op PC :S Hardware & Software 12
Wouter Algemene kletskamer op teamspeak. HighFlow Forum 1
k.3nny Algemene discussie topic "andere builds" Overige Builds 138
Freddy Foto topic, voor algemene foto's die je hebt geschoten en wilt delen :) Fotografie, Film en Video 473
Robin Algemene Lief en Leed topic. Algemene Discussies 10
S Ervaringen met Ek quantum reflection pc-o11d-xl d5? Waterkoeling 1
arwin74 ervaringen met aquacomputer airplex system? Advies Waterkoeling Setup 0
U Goede en/of Slechte ervaringen met DPD? HighFlow Testimonials / Shopreviews 15
D Hey even mijn ervaringen delen en pics van mijn nieuwe pc Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
Freddy Windows 10 ervaringen Hardware & Software 11
Sw333t Ervaringen gezocht: Philips Air Fryer en Tefal Acti Fryer Gezondheid en Sport 3
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
Tath Ervaringen met de 1/2" Tygon E-1000 Problemen & Oplossingen 4
Tath Ervaringen Aquero 5 pro ! Electronica 0
Arniebomba Windows 8 - Ervaringen, problemen, oplossingen, tips. Hardware & Software 41
S Ervaringen met de Koolance RP-452X2? Waterkoeling 14
S Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
D [Ervaringen] ProAssist, telefoonverzekering Algemene Discussies 10
I ervaringen -EK-KIT-h30-hf-240 Waterkoeling 33
C Ervaringen met stille waterkoelingpompen Waterkoeling 6
E Wie heeft ervaringen/problemen met Asus p8p67 moederborden? Hardware & Software 17
E AVG Free 2011 ervaringen Algemene Discussies 10
Sw333t Een overzicht van mijn ervaringen bij Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
B Koolance PMP-400 pomp vragen / ervaringen Waterkoeling 12
Deleted_User_Z ervaringen tot nu toe HighFlow Testimonials / Shopreviews 17
Issieee De grote STEAM topic, jouw ervaringen met STEAM Gaming 43
F Ervaringen met Windows 7 Algemene Discussies 33
Source Windows Home Server, ervaringen? Hardware & Software 8
D Ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
ShaquilleMoreno Tweakers ervaringen Algemene Discussies 7
RRPhantom Ervaringen met SilverStone (voedingen)? Hardware & Software 6
K Mijn ervaringen met Highflow HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
A Ervaringen mCubed T-Balancer Handleidingen en Installatie Tips 78
Freddy Ervaringen met HighFlow HighFlow Testimonials / Shopreviews 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan