• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Is Kerst wel kerst als je geen cadeautjes doet?

Wat maakt Kerst tot echt Kerst voor jou?


  • Totaal aantal stemmers
    18
  • Opiniepeiling gesloten .

MrGiorgio

De Planner
Nog een maand en dan is het alweer kerst.
Mijn familie vindt cadeautjes verzinnen altijd lastig en wil daar van af.
Er is de laatste jaren (door ruimtegebrek) ook al geen kerstboom bij hun aanwezig.
Bij ons dus wel.

Maar wat maakt kerst dan kerst als je geen cadeautjes doet?
Veel eten? Doen we normaal gesproken ook al.
Met zn allen bijeen? Dat scheelt wellicht 1 a 2 mensen, maar op de 10 a 15 mensen valt dat wel mee.

Of is kerst tegenwoordig niet meer dan 2 extra dagen vrij en een commercieel iets?
 
kerst is eerder het punt dat je gezellig samen komt, vooral in druk werkende families zijn dit 2 dagen die zeer gewaardeerd worden, vooral ook ivm de kinderen en het samen zijn, cadeautjes ofniet het zal zeker de pret niet drukken!

EDIT: middelste 2 opties gevinkt :)
 
Ja, wij hebben thuis nooit echt aan cadeau's gedaan,

Bij ons is het vooral lekker uitgebreid eten, ik doe dit dan alle 3 de avonden, met fam of met vrienden
en daarna natuurlijk de stad in!
 
Wat mij betreft is het vooral eens lekker met het gezin/ de familie te ontspannen. Meestal houd dit in twee keer goed te gaan eten en ondertussen lekker relaxen :)

Cadeautjes doen wij nu wel, alsook de kerstboom, maar dat hoeft voor mij niet.
 
Voor mij is kerst het gezellig samen zijn met mijn vriendin mijn dochtertje en de familie om dan lekker te genieten van mijn vriendin haar eten (Wat niet kan misgaan :p ze heeft toch voor iets een chef-kok diploma). En daarna gezellig de cadeautjes uitpakken en nog een drankje met een babbeltje.
 
Hier gaat de kerstboom weer opgezet worden, een neppert zoals gewoonlijk. Verder veel eten, heel veel eten :D.

Cadeautjes doen we de ene keer wel aan, de andere keer niet. Maar als we er aan doen, dan is het maximaal 10 euro shoppen bij de Big Bazaar / Action. Het gaat om het gebaar.
 
Kheb altijd buikpijn bij kerst 3 dagen eten als een gek.
Voor mij zijn er dus enkel cadeuatjes als "leuk" te noemen maar dit jaar zullen er geen zijn aangezien ik geen geld heb ervoor en mijn broer ook niet, aangezien we allebij gaan bouwen volgend jaar.
Dus dit jaar genieten we van een ongestressed weekend elkaar als familie :)
Pakjes is voor snobs haha .... :(

Ps ik vind dat het altijd kerst moet zijn .... Mensen moeten maar eens verdraagzamer zijn en niet enkel bij kerst ihmo.
Ik ben ook niet echt gelovig maar ik geloof in alles wat geld opbrengt ;)


Sent from my iPad using Tapatalk
 
2 dagen vrij en gewoon lekker het cafe in.
Niet al die Amerikaanse onzin.
Doen thuis ook niet aan versieringen of eten ofzo.

Gaan kerstavond wel altijd met de vriendengroep gourmetten, is al jaren een traditie.
Maar dat heeft verder weinig met kerst te maken, is meer een zuip festijn. :p
 
cadeaus doe ik niet aan wel lekker eten met familie (ouders gescheiden) al hele tijd dus 1ste bij mamma met zussen enzo 2de bij
pappa met zussen enzo is gewoon gezellig wel altijd traditie 2de kerstdag opstap met familie en vrienden en kerstavond doe ik nix
aan
 
Sinds wanneer draait kerst om cadeaus? Kerst draait volgens mij, net als alle andere feestdagen, om wat belangrijk voor je is. Je viert de feestdagen niet voor niets met degenen waar je het meest van houdt. Want wat is kerst zonder familie en vrienden? Soms zie je ook van die ''forever alone'' momenten tijdens kerst op tv, dan besef je wel hoeveel geluk je hebt als je een mooi kerst kan vieren.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy Fijne kerst en feestdagen!!! 2023-2024 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Freddy Fijne kerst en feestdagen!!! 2021-2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
MrGiorgio Kerst en covid Algemene Discussies 4
Freddy Fijne feestdagen en de beste wensen. Check onze Kerst Actie :) HighFlow Computer Cooling Shop 10
MrGiorgio Wat schaft de pot * de kerst editie* Algemene Discussies 16
Freddy HighFlow Kerst actie en gewijzigde openingstijden! HighFlow Computer Cooling Shop 6
M HighFlow Kerst Sticker HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
vincent wat ga je vragen voor kerst Algemene Discussies 7
R Alphacool HF-L niet roteerbaar maar wel richting opening bepalen? Waterkoeling 3
Bas9466 2 pompen appart wel op zelfde reservoir Waterkoeling 2
Ahtlon Volgens mij heb ik wel pech met mijn bestelling. Waterkoeling 4
S Bij opstarten vaak niet langs POST, soms wel, random uitvallen Problemen & Oplossingen 7
Hightower ek-fc770gtx nog wel te leveren? Waterkoeling 1
S wel of niet vervangen na 2 jaar. Waterkoeling 5
melchiortheijs [gezocht] 100% modulaire voeding (atx mag wel vast zijn)minimaal 650watt Gevonden 0
P Monitor Stand wel of niet doen? Hardware & Software 2
TeQ99 klopt deze prijs wel? HighFlow Webshop 3
J PC draait wel, maar geen beeld, geen muis en geen toetsenbord... Problemen & Oplossingen 4
squidgyboy 1ste bestelling . zullen er nog wel meerdere volgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
T ik heb een nieuw radiator, maar is dat wel de goeien? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
watchme effe voorstellen wel zo netjes!! Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67
D-foX wel of geen goede koelvloeistof? Waterkoeling 7
cederieck Wel geheugen op ASUS Maximus IV Extreme? zal dit werken ? Hardware & Software 11
D Bezorgt GLS wel op zaterdag? HighFlow Webshop 3
D Wel Email verzenden maar niet ontvangen Problemen & Oplossingen 5
L Voeding kapot? Gesleeved, PC gaat soms wel en soms niet aan. Hardware & Software 0
R laptop speelt geen cd's meer af maar wel dvd's Problemen & Oplossingen 0
D Acer aspire 8942G herkent in de bios 2 gb geheugen niet maar in cpu-z wel Hardware & Software 0
Woozy Ramprobleem, ziet 4GB ipv 6GB. Na restart wel 6GB?! Problemen & Oplossingen 16
Freddy Ziek! Wel of niet gaan sporten / trainen? Gezondheid en Sport 0
A winnaars van waar is je sticker laat wel lang op zich wachten. HighFlow Forum 1
Freddy 21-09-10 slecht bereikbaar, bestellingen wel verzonden HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Asus P6T Probleem: Kan BIOS niet zien, maar Windows opstartscherm wel :S Problemen & Oplossingen 2
Sw333t Forum Plugins/Mods voor fun, wel of niet doen? HighFlow Forum 21
ThomasJS Geen beeld meer, start wel Hardware & Software 5
R Met DVI wel beeld, maar met HDMI géén beeld?! Problemen & Oplossingen 16
focus08 PC kapot: Start heel soms op, eigenlijk nooit (stroom komt er wel op) Problemen & Oplossingen 29
MASTERBLASTER opstarten geen beeld later wel. Problemen & Oplossingen 7
ShockRaver Heb ik weer... maar hopelijk is Freddy weer supersnel :D (vast wel) Waterkoeling 9
Celly PC Boot opeens niet meer (fans gaan wel draaien), help! Problemen & Oplossingen 15
jerome2710 vista boot niet, W7 wel... Problemen & Oplossingen 0
MrGiorgio Is de publieke omroep wel van deze tijd? Nieuws en Sport 22
RRPhantom QX6850 & Asus Rampage Extreme wel POST, geen Vista boot Overclocking 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan