• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Is er nog hoop voor deze videokaart?

Jubbuh

New member
De achtergrond:
Vorige week heb ik een ongelukje gehad met m'n waterkoelings, met als gevolg dat er een plas groene koelvloeistof over mn videokaart lag.
Hele systeem crashte, en na het opruimen van de troep bleek dat er pci-e pinnetjes van de videokaart vast bleven zitten in het pci-e slot; zie ook foto's.
Videokaart is goed schoon en droog gemaakt; geen zichtbare schade behalve die pinnetjes..
Als ik de videokaart weer in mn systeem druk, crasht de boel op het moment dat ik de powerknop indruk..
Enig idee of dat komt door het missen van die 2 pinnetjes, of dat de kaart gewoon helemaal dood is?

20110426231950.jpg

20110426232040.jpg


*btw: ik heb de elektrische weerstand van de koelvloeistof gemeten, die is ongeveer 1,6M Ohm/cm; vergeleken met 'normaal' water zou dit een stuk slechter moeten geleiden... (dus geen kortsluiting?)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
die is wel dood!:p

een beetje handige kloot met pcb's kan er wel 2 nieuwe baantjes op etsen lijkt me :O

Hmmm en een idioot met een soldeerbout dan? :p
Als ik de losse pinnetjes vergelijk met de pci-e pinout, dan lijkt het erop dat beide voor +12V zijn; en dan zou ik gewoon 1 mooie grote nieuwe pin kunnen solderen denk ik...
 
Nieuwe banen etsen gaat niet je etst namelijk het koper er af niet er op.

Maar ik denk dat die gfk wel dood is hoor.

Je heb de weerstand van de koelvloeistof gemeten dat moet je nog een keer doen en dan op een stoffige ondergrond.

Je zal zien dat de uitkomst heel anders is.

Sterkte ermee

Gr. Basje


Verstuurd vanaf mijn iPhone met tapatalk
 
Hoe zijn die pinnetjes in godsnaam afgebroken?

waarschijnlijk kortsluiting op de kaart door het lek en beetje versmolten met het pci-eslot en met de kaart uit te halen gewoon van de kaart getrokken...
indien je nog garantie hebt je kaart rma sturen
en heb je al eens getest met een andere videokaart want kans bestaat dat je moederbord/pci-e slot ook kapot zijn...
Greetz B0B0
 
Hoe zijn die pinnetjes in godsnaam afgebroken?

Goede vraag; ik had wat problemen met m'n W/c loop, die begon te druppen..
Pc crashte, en wilde daarna niet meer booten. Hele loop toen na gekeken, en met het verwijderen van de gfx viel me op dattie 2 pinnetjes mistte... Die bleken toen nog in het slot te zitten, terwijl ik alles rustig en subtiel gedaan heb :p

dus jah... You tell me.. Hoe is zoiets mogelijk :p
Ben er eigenlijk wel benieuwd naar...

waarschijnlijk kortsluiting op de kaart door het lek en beetje versmolten met het pci-eslot en met de kaart uit te halen gewoon van de kaart getrokken...
indien je nog garantie hebt je kaart rma sturen
en heb je al eens getest met een andere videokaart want kans bestaat dat je moederbord/pci-e slot ook kapot zijn...
Greetz B0B0

Mobo werkt op dit moment fijn (geen problemen, oude HD 545o ingedouwd)
 
waarschijnlijk kortsluiting op de kaart door het lek en beetje versmolten met het pci-eslot en met de kaart uit te halen gewoon van de kaart getrokken...
indien je nog garantie hebt je kaart rma sturen
en heb je al eens getest met een andere videokaart want kans bestaat dat je moederbord/pci-e slot ook kapot zijn...
Greetz B0B0

Geven fabrikanten hier garantie op?
Sommige merken doen minder moeilijk dan een ander, ik zou inderdaad gewoon een e-mail sturen met uitleg.
Niet geschoten is altijd mis
 
Geven fabrikanten hier garantie op?
Sommige merken doen minder moeilijk dan een ander, ik zou inderdaad gewoon een e-mail sturen met uitleg.
Niet geschoten is altijd mis

als ze dit opmerken kan je het wel vergeten...
nuja ik shop in duitsland en daar gelden in vele shops de regel van binnen het half jaar kapot krijg je gewoon nieuw no questions asked :)
als je er nog garantie op hebt gewoon stockcooler erop en rma sturen met als uitleg dat je geen beeld meer krijgt en dan je vingers kruisen ;)
Greetz B0B0
 
als ze dit opmerken kan je het wel vergeten...
nuja ik shop in duitsland en daar gelden in vele shops de regel van binnen het half jaar kapot krijg je gewoon nieuw no questions asked :)
als je er nog garantie op hebt gewoon stockcooler erop en rma sturen met als uitleg dat je geen beeld meer krijgt en dan je vingers kruisen ;)
Greetz B0B0

Kun je voorbeelden geven van shops die gewoon goede service en garantie geven zonder gezeur? Net een mailtje terug gehad van producent die vind dat zowieso de garantie verlopen is vanwege het modden van mn kaart (plaatsen w/c block..)
 
noooit zeggen!

gewoon terug op lucht bouwen, en van de domme houden en rma aanvragen, :)

Als ze reden vragen zeg je na een paar uur gamen viel me pc uit en nu doet hij het niet meer.

/whatever :D!
 
Kun je voorbeelden geven van shops die gewoon goede service en garantie geven zonder gezeur? Net een mailtje terug gehad van producent die vind dat zowieso de garantie verlopen is vanwege het modden van mn kaart (plaatsen w/c block..)

net gelijk kenny al aangaf nooit zeggen dat je waterkoeling erop heb gehad...
Greetz B0B0
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
J Cpu nog heet Waterkoeling 10
Jason Nog voorradig: Lian Li UNI SL140 Fans HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
mixedup wat zouden deze spullen nog waard zijn Wat is dit nog waard? 2
D Zelf cable sleeven en nog wat andere kleine vragen Cases en Modding 1
Freddy Bouli de Sneeuwpop Serie, waar kan je die nog krijgen??? Films / Movies 0
K kwieri1985 - kevin - (nog geen naam, maar basis op CM Elite 130) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 0
N Eerste waterkoeling set gekocht maar wat heb ik nog meer nodig? Waterkoeling 4
bunbun gezien ik me nog niet had voorgesteld Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Bas9466 MSI GTX 980 2 X 8 PIN verloop stukje van 6 naar 8 pin of gewoon nog 1 8 pin kabel kan Problemen & Oplossingen 0
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
I Vragen, vragen en nog eens vragen! Waterkoeling 15
wambamnl wambam aka roderick Mijn pc heeft nog niet echt een naam :) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
Michel Nog ff voorstellen: Michel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
XenoMorpH EK-DDC Dual TOP V.2 nog verkrijgbaar? HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Hightower ek-fc770gtx nog wel te leveren? Waterkoeling 1
D Nog eventjes voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 2
P [CLOSED]Wat is deze behuizing nog waard? Gesloten 1
MrGiorgio Firstlook: gelukkig hebben we de foto's nog! Algemene Discussies 10
P [CLOSED]Wat is dit nog waard: TP-Link TL-WA801ND Gesloten 1
arwin74 [CLOSED]tja wat is dit nog waard Gesloten 1
Killerbee [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3
mixedup [CLOSED]wat is dit nog waard Gesloten 4
DieHard [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 8
Karel88 Karel88 - Karel - Nog geen project Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
P Pomp nog te redden? Waterkoeling 16
H [CLOSED] Wat ik nog hier rondslingeren heb Gesloten 1
H [VERKOCHT] EK-FC7850 Nickel-acetal GLOEDNIEUW MET ZEGEL ER NOG OP Verkocht 5
Stephan---pro wat kan ik nog krijgen voor mijn corsair 800D case + extra`s?? Algemene Discussies 2
canonchiel [CLOSED] Wat is dit nog waard EK-CoolStream RAD XTX 360 Gesloten 12
H Ik ga mezelf toch nog even voorstellen :) Tim Warning - Hukkel Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 21
M XSPC waterkoelings kit? Wacht nog even tot januari! Waterkoeling 2
Jort Bestelling #34286 nog steeds niet binnen. *binnen!* HighFlow Webshop 9
T Demi water met Mayhems Dye en nog iets nodig? Waterkoeling 2
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
dave-firsttimer:) Danger den double wide build(naam moet ik nog verzinnen) Gallery & Build Logs 177
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
Adam Vandervorst nog iets te doen met ouwe server (case) ? Cases en Modding 0
R [CLOSED] Wat is dit nog waard: Q8200, 8400GS, 4GB etc. Gesloten 1
boefmans [CLOSED] Mobo CPU en nog wat Gesloten 7
olympus [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 5
A Aanschaf cpu set - compleet? en nog wat vragen.... Advies Waterkoeling Setup 2
squidgyboy 1ste bestelling . zullen er nog wel meerdere volgen HighFlow Testimonials / Shopreviews 1
J JaronSenna - Arno - Nog geen project :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
D [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 1
R Kan er nog een GPU blok bij mijn set? Waterkoeling 10
DutchMicro Het gaat nog goed komen ! HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
arwin74 [CLOSED] Wat is dit nog ongeveer waard? Gesloten 3
F [CLOSED] wat zijn deze onderdelen nog waard Gesloten 0
jerome2710 [CLOSED] Wat is dit nog waard? Gesloten 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan