• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Introductie: Knikkerbak

KnikkerBak

New member
Hallo, mijn naam is Vincent, KnikkerBak op dit forum

Met mijn (bijna) 40 jaar ben ik al weer een oude rot in de pc wereld en ben actief sinds de Intel 80286 aka AT-286 en werk dan ook in de IT wereld.

Ik heb al heel veel pc’s gehad en allemaal op lucht koeling.
Vorig jaar heb ik m’n game pc de deur uit gezet daar we gingen verhuizen en ik er voorlopig toch geen tijd voor had :wehe
Maar nu is de tijd aangebroken om een nieuwe Game PC aan te schaffen en toen dacht ik, hé,:hmm waarom niet is wat nieuws (voor mij dan), Waterkoeling!

Na een aantal dagen rondgekeken te hebben, eerst naar kant en klare water sets, heb ik toch besloten om zelf wat moois in elkaar te zetten en heb me geregistreerd op dit forum, natuurlijk niet alleen vanwege de grote bron van informatie maar ook omdat ik zeer waarschijnlijk ook de hulp van de mede forummers nodig heb, ervaring met hardware genoeg, maar dit is immers m’n eerste waterkoeling build!

Om te beginnen, ik denk nog over een project naam na, als ik daar aan toe ben dan zal ik vanzelf een build log openen.
Het een en ander gaat van start eind augustus / begin september, als ik klaar bent met de tuin (m’n vrouw moet immers ook tevreden zijn) :icon_keel:

De hardware die ik voor ogen heb:

31-05-2011

Kast: Corsair Obsidian 650D
Voeding: SeaSonic X-850
Moederboard: Asus Maximus IV Extreme-Z
Processor: Intel Core i7-2600K
Geheugen: Corsair Vengeance 8GB (2x4) DDR3 1866MHz CL9 1.5V
Videokaart: 2x MSI GeForce GTX 580 HydroGen OC
HDD 1: Crucial RealSSD C300 256GB voor OS
HDD 2: WD RE4 250GB voor SWAP en Temp
HDD 3a: WD VelociRaptor IcePack 600GB voor DATA
HDD 3b: ADATA S511 60GB als Cache

CPU Block: EK-Supreme HF Acetal
Radiator 1: Black Ice GT Stealth 120 Black + 1x Noctua NF-P12
Radiator 2: XSPC RX240 Black + 2x Noctua NF-P12
Radiator 3: Phobya Xtreme 200 + 1x NZXT FS-200
Pomp: Laing D5-MCP655
Reservoir: XSPC Acrylic Tank Reservoir for Laing D5
Slang: Tygon R3603 – HighFlow – ½ ID – ¾ OD – Clear
Fitting: Bitspower G¼ Black Sparkle ½ Fitting Real Hi-Flow serie
Clip: TFC Herbie Clip ½ Zwart
+ alle andere spullen die nodig zijn om het geheel goed werkend te krijgen

Qua vloeistof ben ik er nog niet over uit, maar iig geen gekleurd spul, de enige verlichting die in de kast komt zijn de led’s op het moederboard en evt wat rode leds of zo!

Ik lees her en der dat demiwater + silvercoil + antivries gewoon goed werkt, maar dat kunnen de experts het beste beantwoorden denk ik :icon_question:

Budget is er niet, het gaat om het volgende doel: schoon uiterlijk, zo min mogelijk bling (ik ben immers al wat ouder en houd wat meer van een klassiek strak design) maar wat boven aan de lijst staat, het apparaat moet zo stil mogelijk zijn, ik zit er immers naast en ik zal er ook op moeten werken, een kleine overklok is natuurlijk altijd welkom maar het mag niet ten koste gaan aan de stilte!

Ik zou zeggen, schiet maar raak, ben ik op de goede weg met de waterkoeling spullen of kan dit echt niet :icon_question:

Vincent
 
Welkom.
Je hebt een mooie wc set uitgezocht, maar ik mis de blocken.
Wil je je videokaart en CPU, of alleen 1 van de 2?
Verder heb je aan een 360 rad genoeg.
Als je wilt overclocken, neem dan een moederbord met een Z68 chipset, daar kan je met je 2600k makkelijk boven de 4,5GHz uitkomen. ;)
Succes met je build, ben benieuwd. :)

EDIT: zie dat je alleen CPU wilt koelen, en een block heb je al.
Dan heb je al aan een 240 radiator al genoeg.

Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
Nee joh, cpu + 2 keer gtx 580, maar deze komen met een waterblok geinstalleerd :icon_keel:
en de Asus Maximus IV Extreme-Z is de nieuwste met Z68
Ik was overigens van plan om alle drie de radiatoren te plaatsen !
 
Als je je CPU + graka's wilt waterkoelen, is dit een zeer geschikt setje. ;)
Weet niet of je een beetje modwerk aan je kast erg is, misschien zou je ergens een 480 rad kwijt kunnen.
Dan heb je de beste koelprestaties plus stilte.


Verzonden vanaf mijn iPhone 3GS met ...
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
H Hugo75 introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 1
C - Cuspian - Michael - PC build 3 - Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Anthares Even een introductie. Anthares, Michiel, desk-based computer Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
mausio91 Mausio - Maurice - WW2Jerry introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Freddy Nieuwe EK Koelvloeistof en introductie actie HighFlow Computer Cooling Shop 2
S introductie saikol Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13
H introductie met een verzoekje Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 39
J Kleine introductie :-) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
D Introductie: DennisM6, Dennis van der Linde, Antec Twelve Hundred Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
D Introductie: Dekore - Duke - Black Beauty Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
Skydrone Introductie Skydrone Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 11
ShadowBumble Introductie : ShadowBumble - Michel - Project Aqua Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
W Introductie Wannial - Yannick Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
B Introductie: The_Punisherw Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
T Introductie Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 13

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan