• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

internet snelheid op asus rampage2 extreme

carsten

Member
Hallo,

Niet zolang geleden heeft ziggo de internet snelheden weer verhoogd zoals jullie waarschijnlijk weten. Dat betekent voor mij dus een download van 120mb upload van 12mb.
Maar op een asus rampage2 krijg ik op de een of andere manier krijg ik mijn downloadsnelheid niet boven de 70/80mb na een nieuwe installatie van windows 7 64bit

Wat heb ik geprobeerd?

1. andere kabel (geen resultaat)
2. andere computer (haalt de snelheid wel)
3. marvel driver geupdate (geen resultaat)
4. Bios reset
5. andere internet poort
6. ziggo de kabels door laten meten.
7. andere duplex instellingen geprobeerd (100mb full duplex geeft beste resultaat op auto-negotiaton haal ik maar de helft) Als ik de instelling op 1000mb full duplex zet heb ik geen internet verbinding.

Heeft iemand enig idee wat ik over het hoofd zie? Er zal hier toch vast iemand zijn die hier een antwoord op heeft. Router/modem (ubee evw3200) is in orde volgens ziggo
 
Laatst bewerkt:
Met een andere pc (laptop) heb ik het geprobeerd en haal ik wel de snelheid, het mobo heeft en gigabit ethernet controller (Marvell Yukon 88E8056 PCI-E Gigabit Ethernet Controller) dus waarom zou ik een los kaartje moeten gaan gebruiken?
 
Beide Lan poorten geven hetzelfde resultaat, ook een verbindingsbrug met 2 internet verbindingen geeft niet meer snelheid.
ook in de bios een poort uitschakelen veranderd niks.

Bios zal ik meteen proberen maar denk niet dat het wat oplevert.

Added after 22 minutes:

Helaas niet sneller maar de ping lijkt wel verbeterd :eusa_angel:
 
Laatst bewerkt:
Tussen de router/modem zit een kabel (cat6) meer niet :hmm

bij het netwerkcenter wordt hij gezien als 100mbit als ik dan via geavanceerde instellingen ga kijken staat de duplex op auto-negotiation (snelheid ongeveer rond de 50/60mbit) als ik deze dan handmatig op 100 full duplex zet haal ik rond de 80mbit gemiddeld maar 1000mbit fullduplex pakt hij niet dan zegt ie dat er geen kabel is aangesloten.

De kabel is vanmiddag door een monteur van ziggo doorgemeten en goedgekeurd.
 
Ik verwacht ook niet dat het de kabel is.

Heb net even het volgende in Google getikt "marvell yukon 88e8056 only 100mbps", er zijn veel mensen met dit probleem en er staan tevens veel oplossingen en dingen die je nog kan proberen.

Verder kan ik je niet helpen succes i.i.g.
 
Lijkt idd dat veel mensen dezelfde problemen hebben maar echt concrete oplossingen staan er niet bij.

Ik heb via apparaatbeheer nog andere drivers geprobeerd en wat instellingen gewijzigd.
krijg nu een download van max. 90mb ik denk dat ik er maar vrede moet hebben.

Zal een dezer dagen nog eens een andere kabel proberen wie weet.

Added after 36 minutes:

Opgelost....

bleek toch dat een stekkertje niet goed contact maakte kabeltester gaf OK maar toch nog effe nieuwe stekkertjes aan beide uit einden bleken de oplossing....

Ik voel me een beetje voor schut staan :(
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Sw333t [CLOSED]Waarde internet pc Gesloten 0
D Problemen met internet explorer Hardware & Software 28
DieHard Upc internet valt steeds weg. Problemen & Oplossingen 11
D Internet traag nieuwe laptop Hardware & Software 1
D Ipad & Tmobile internet ? Hardware & Software 20
I geen draadloos internet verbinding Problemen & Oplossingen 4
R Internet pctje Gallery & Build Logs 17
Fuwa Fuwa Netindex, internet speeds. Algemene Discussies 2
Freddy Internet Explorer 9 Topic Hardware & Software 4
Freddy Problemen met Forum + Internet Explorer? HighFlow Forum 29
D Internet snelheden kloppen deze ? Hardware & Software 15
R Apple iPad of Archos 101 Internet Tablet? Hardware & Software 2
Johnny Traag internet issue, ligt niet aan ISP, Modem, Router, maar aan PC... wat? Problemen & Oplossingen 7
Dustyrick Internet/Browser na gebruik steeds langzamer!? Problemen & Oplossingen 10
L Snel draadloos internet Hardware & Software 18
Vannos Bij welke internet, TV, telefoon Providers zit jij? Algemene Discussies 20
Fuwa Fuwa This is why kids should stay away from the internet! Algemene Discussies 6
ZwerverRoodbaard Draadloos internet met de TP-Link WR1043 ND Hardware & Software 8
Traxtorm Internet valt weg, pc gaat uit Problemen & Oplossingen 3
Dustyrick draadloos internet Hardware & Software 8
Fuwa Fuwa Internet probleem (key ports) Problemen & Oplossingen 11
R Internet Explorer start niet op Hardware & Software 4
K0G3L Nieuw internet abbonement Algemene Discussies 18
Freddy [Internet Explorer] Icoontjes/Icons van favorieten ineens veranderd?! Hardware & Software 5
W McAfee gooit me uit internet door Grab1t als ik games download Problemen & Oplossingen 22
Fuwa Fuwa Internet linksys (kaart) probleem Algemene Discussies 7
Source Dell Streak - Mobile Internet Device / MID HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
K0G3L Welk internet abonnement ? Algemene Discussies 9
M Internet is traag. 200kB download ipv 2MB. Hardware & Software 7
vincent trage/het uitvallen van internet Hardware & Software 1
T Hulp gevraagd @ draadloos internet Hardware & Software 3
P Swiftech H220 Fan Snelheid. Waterkoeling 2
D Ineens alleen op de pc lage upload snelheid. Hardware & Software 1
P Welke waterpomp vermogen/snelheid? Waterkoeling 9
Robin Welke geheugen snelheid nieuwe pc Hardware & Software 9
A Snelheid geheugen Hardware & Software 15
dopestuff Snelheid/Traagheid van micro SD geheugen Hardware & Software 6
HighSpeed^ [Q] Snelheid van je PC Hardware & Software 7
R HD5970, waar fan speed/snelheid aan te passen? Hardware & Software 11
K RocketRaid 2320 shitty snelheid Problemen & Oplossingen 5
Mobomonster Snelheid regelen DDC355 middels Mcubed BigNG / MiniNG Waterkoeling 37
foxbuster Welke onderdelen nodig voor ASUS ROG Strix GeForce RTX 3080 Ti Gaming OC Waterkoeling 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
M Waterblock for Asus ROG strix RTX 3090 TI OC edition LC Waterkoeling 2
TinusB CableMod RT-Series PRO ModFlex Cable Kit for ASUS and Seasonic – BLACK / SILVER HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
W [Watercooling] €250 - €350, Asus Turbo 3090 GPU Advies Waterkoeling Setup 1
Bl4ckj4ck666 Asus rog strix x570-e gaming monoblock Handleidingen en Installatie Tips 6
Hightower Asus aio 360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
H Nvidea A6000 + Asus Pro WS WRX80E-SAGE SE WIFI + AMD Ryzen Threadripper PRO 3975WX Waterkoeling 1
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan