• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Intel i5 3570k vs i7 2700k

Skydrone

New member
Hé allemaal,


Ik ben opzoek naar nieuw componenten voor mijn PC, aangezien ik mijn huidige hardware aan mijn broer geef. Ik zit alleen te twijfelen bij de keuze van mijn CPU. Ik heb nu een intel i5-760 op 4 GHz lopen. Overgeclockt doormiddel van ASUS Turbo Evo en deze settings vervolgens in mijn bios opgeslagen. Ik gebruik de PC veel voor gamen en met de huidige configuratie lukt dit allemaal prima. Nu ik toch nieuwe hardware ga kopen ben ik aan het twijfelen of ik de nieuwe ivy i5 3570k koop, of gelijk voor een sandy i7 2700k die maar een lullige vijf tientjes duurder is. Is dit de €50 waard? Kan iemand mij vertellen wat nou precies de meerwaarde ervan zal zijn? Ik heb begrepen dat de ivy's minder goed over te klokken zijn dan de sandy's, kan iemand dit bevestigen?

Bij voorbaat dank,

Stijn
 
Nee. Als je de CPU koopt om voornamelijk te gamen dan lekker voor de 3570K gaan. Goedkoper, zuiniger en in veel gevallen net zo "snel". Als je geen hyperthreadig nodig hebt, gewoon voor de 3570K gaan
 
Wat AB zegt, als je geen hyperthreading nodig hebt ben je beter af met de 3570K. Wat overklokken betreft, er zit natuurlijk een grondje van waarheid in, maar men heeft het gewoon zwaar overdreven in het begin. Gezien hyperthreading ook een serieuze extra load heeft zou je zelfs kunnen stellen dat ze op dat vlak min of meer gelijk zijn :)
 
Ik heb begrepen dat de ivy's minder goed over te klokken zijn dan de sandy's, kan iemand dit bevestigen?

Ik heb zelf een 3570k met daarop waterkoeling. Als ik deze automatisch door middel van Asus turbo V laat overklokken red die 4,6ghz. zelf heb ik hem nu op 4,7ghz draaien. Max temps bij langdurige 100% belasting (Prime, Lynx, Intelburntest, enz..) pieken rond de 75-80 graden. bij normaal gebruik (gamen, autocad, 3d benchmarks) zijn de max temps ronde 50-60 graden. Ben zeer te spreken over de CPU.

Gr. Basje
 
Ik heb zelf een 3570k met daarop waterkoeling. Als ik deze automatisch door middel van Asus turbo V laat overklokken red die 4,6ghz. zelf heb ik hem nu op 4,7ghz draaien. Max temps bij langdurige 100% belasting (Prime, Lynx, Intelburntest, enz..) pieken rond de 75-80 graden. bij normaal gebruik (gamen, autocad, 3d benchmarks) zijn de max temps ronde 50-60 graden. Ben zeer te spreken over de CPU.

Gr. Basje
Hé Basje, bedankt voor je antwoord! Deze informatie was eigenlijk mijn volgende vraag haha. Heb zelf de Corsair H100 dus die clocks en temperaturen moet voor mij ook haalbaar zijn *fingerscrossed* Ethernal en Arniebomba, ook bedankt :) Dan ga ik toch maar voor de i5 :)

Mijn volgende setup word:

Moederbord: ASUS P8Z77-V LX 2
CPU: i5 3570k @ 4.5 GHz
Videokaart: HD6850
RAM: 4x2 GB Corsair Vengeance Blue @ 1866 MHz
HDD: 1TB WD greensleeve
Koeler: Corsair H100

Heb ik hierbij aan een voeding van 600W genoeg?
 
Laatst bewerkt:
Dit is zeldzaam maar spreek zomaar is uit ervaring.

Als je voor een Z77 chipset gaat gaan dan zeker voor die I5 ipv de 2700K. Hier namelijk eerst een 2700K op een EVGA Z77 FTW maar liep gewoon niet lekker. Daarna upgrade gedaan naar 3e generatie I5 en systeem loopt vele malen beter.

Arwin
 
Hé arwin bedankt voor je reactie.

Weet je toevallig antwoord op mijn bovenstaande vraag? Ik weet dat ik inprincipe ruim voldoende wattage heb voor deze setup, maar ik heb nog nooit een processor over de 4GHz geklokt en zelfde geldt voor m'n werkgeheugen. Vroeg me af of dit drastische wattage in beslag gaat nemen als ik m'n 3570k op 4.5/4.6 GHz ga klokken en m'n werkgeheugen op 1866 MHz.
 
Zo'n calculators zijn niet echt betrouwbaar, zeker niet als je gaat OC'en. De ene CPU heeft wat meer stroom nodig dan de andere, en zovoorts. Afhankelijk van je videokaart (en of je die ook OC'ed) zou 600W genoeg moeten zijn.
 
Bovendien is dat helemaal niet nodig voor video op te nemen. Da's zuiver IO, dat krijgt zelfs een simpele CPU rond. Eens je gaat bewerken wordt het andere koek, maar dan nog mag je de 3570K niet onderschatten.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
K Intel NUC8i7beh2 fan noise Overige Koeling 4
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1200 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity² D-RGB CPU waterblokken voor Intel 1700 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Jason XSPC RayStorm EDGE ARGB CPU Waterblock INTEL & AMD - Silver or Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Velocity D-RGB Intel / AMD / sTR4 - Full Nickel HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason Barrowch M Series Reactor CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, Ryzen AM4/ AM3/ Intel 115x / 1200 / 2011 / 2066 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Barrow Supreme Infinity Mirror CPU Waterblock, LRC 2.0 RGB, AM3/ AM4 and Intel 115x / 1200 - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
H Alphacool Eisbaer (Solo) 2600rpm inclusief de intel LGA2011 mount? Waterkoeling 4
XenoMorpH EK-Velocity Intel/AMD Mounting Kit HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
ProAce [Gezocht] Intel Core I5 (1150) Gevonden 1
Freddy Intel LGA-1151 (Socket H3) Skylake i5/i7 -> zelfde montage als 1150, 1155 en 1156 Hardware & Software 6
l3p Akasa Plato & Akasa Newton S for Intel NUC 5th Generation HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
Sw333t [VERKOCHT] ASRock H61 Pro BTC + Intel Pentium G2030 Verkocht 3
JaccoW [Gezocht] Betaalbare Intel 775 WC onderdelen Gevonden 1
W [Waterkoeling] €750 euro Intel I7 2700K 2x 290x Refference Advies Waterkoeling Setup 5
D asus gtx 780 SLI met intel i7 4770 NVIDIA 0
Pharlap [GEVONDEN] ASUS P6T Deluxe V2 LGA 1366 Intel X58 ATX gevraagd Gevonden 1
lemonade [GEVONDEN] EK-Supreme HF INTEL bracket Gevonden 2
Sw333t [CLOSED] Waarde Intel pc Gesloten 2
X-Tripiot IVm Project Gezocht! Intel waterblocks! Gevonden 1
G Waterkoeling Intel i5-2500K Advies Waterkoeling Setup 1
stefan787 Intel Core i7 3820 of en andere 2011 socket cpu Gevonden 0
Traxtorm [VERKOCHT] Intel QX9300 CPU Verkocht 1
stefan787 [GEVONDEN] Intel core I5 3470k Gevonden 1
fatal_error.be Bitspower CPU Block Summit EF (Intel) Clear Acrylic Top HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
D ASUS MAXIMUS VI IMPACT (Intel Z87) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
l3p [VERKOCHT] Intel i7 3820 (lekkere OC-er!) Verkocht 1
l3p [VERKOCHT] Intel i7 960 (lapped) Verkocht 1
Vannos [VERKOCHT] Intel core i7 920 D0 Verkocht 1
DieHard [VERKOCHT] Intel P3, ATI 3D Rage Pro Turbo Agp Verkocht 2
R Intel Core i7-4770k Overclocking Overclocking 15
Sw333t [GEVONDEN] Intel S775 cpu Gevonden 1
R XSPC Raystorm cpu-block Intel s1155 mount HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
DutchChilles Intel Extreme CPUs geruchten Nieuws en Sport 14
k.3nny [GEVONDEN] TEAB 2x intel plexi cpu blokjes! Gevonden 3
arwin74 [VERKOCHT] INTEL Core I7 2700k Verkocht 1
yamaha_R1 Intel 3770K OC 4,2 temps? Overclocking 6
3 [IN-ACTIVE] Intel® Core™ i7-975 Processor Extreme Edition Verkocht 5
R Problemen intel i5 750 cpu Problemen & Oplossingen 10
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
L Supremacy Elite - Intel LGA 2011 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
tahsin Intel Cone i7 Handleidingen en Installatie Tips 41
U [VERKOCHT] Intel C2DM P8400 (socket P) Verkocht 2
M T-versie van de Intel 3770, 3770T Hardware & Software 10
J Intel RTS2011LC Advies Waterkoeling Setup 6
Johnny Asus Sabertooth / Intel Core i7 3770k HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
T Amd of intel core? Hardware & Software 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan