• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

instabiel fx 9590

D3kker

New member
TinyGrab - Simple. Screenshot. Sharing. < Systeem in rust
TinyGrab - Simple. Screenshot. Sharing. < Ook in rust alleen in Amd Overdrive

Waterkoeling set : xspc 420 set op alleen de cpu voor het moment.
fans : 1x 14 cm voorkant + 12 cm
3 top 14 cm (radiator)
1x 14 achterkant

1000 watt voeding
Sabertooth 990FX R2.0 (met laatste bios update)
24 gig aan ram
En natuurlijk de fx 9590 4.7 Ghz

------------------------------------

Nu komt het probleem, als er meer info nodig roept maar.


Als ik boven de 4.1 Ghz ga (ja moet onderklokken -.- ) word hij instabiel.
Nu ben ik bang dat ik iets over het hoofd zie kwa koeling op bv me moederbord ?
Of dat er een instelling in me bios ofzo verkeerd staat ?
Is er iemand die kan helpen of op weg kan helpen?
 
bios heb ik stond standaard, ivm dat ik voorheen een andere amd had.
had ik gereset toen me 9590 erin - 4.7 Ghz standaard - instabiel - toen onderklok tot hij stabiel liep.

temp: op 4.1 Ghz 100% stress na 1 uur 55 graden max
temp: op 4.1 Ghz idle 25 graden

koelpasta enz zitten allemaal goed hij word niet te warm
 
Hmm ik zie niks raars zo snel. Na wat googlelen lees ik wel dat de FX 9590 niet de meest stabiele CPU is en ook flink wat stroom trekt. (220w TDP)
En dat je voor deze CPU een voeding van hoge kwaliteit moet gebruiken.
 
Wat gebeurd er als je alles op auto zet, offset -> auto en C1e en HPC op enabled. (power saving en decreasing clockspeeds wanneer idle)

De Vcore staat namelijk skyhigh. Ik ben even benieuwd wat ie doet als alles default staat.
 
Nadat ik achter het bestaan asus thermal Radar kwam (programma), bleek dus mijn R2 290x het probleem te zijn voor de shutdowns.
Mijn pcie-1 poort werd 60+ graden... (bleek 1 van me fans dood was gegaan dus heb vandaag een nvida Gtx 980 gehaald, had ook gekeken voor watercooling blok voor de r9 maar die was 138 euro + 111 euro verzendkosten vanuit USA)
Heb hem nu draaiend op 4.7 Ghz. stabiel.
Nu zou ik moeten gaan kijken naar de vcore1 / 2 watercooling modules maar die zijn nu onder idle op 45 graden dus maar wat ze gaan doen onder full stress. geen idee nog.
heb effe flink getest met 3d mark (heb de full version dus flink kunnen testen daar mee) en heavy load ook zonder problemen.

en de C1e / hpc staan allemaal nog op disabled.

nu is de volgende stap kijken of ik boven die 4.7 kan komen

en idd klopt dat ze nog behoorlijk instabiel zijn, de eerste die ik had was al "dood" uit box.

na 3 defecte voedingen van cool en nogwat ben ik overgestapt naar be quiet. die het nu al half jaar volhoud ipv de 2 / 3 maanden van cool nogwat
 
Terug
Bovenaan