• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Inline Filters

DjRavix

New member
ik vroeg me af hoe nuttig het gebruik van Inline Filters zal zijn in een water koeling loop
het leek mij verstandig om er een in mijn loop te gaan plaatsen
alleen is er niet bepaald veel informatie over Inline Filters te vinden

dus vandaar de volgende vragen
zijn er hier ook mensen die die van Inline Filters gebruik van maken ???
Filteren deze Inline Filters veel vuil uit je loop of valt het wel mee ???
hebben deze Inline Filters veel invloed op de flow van een loop ???
en waar zou je deze Inline Filters het beste kunnen plaatsen ???
 
ik vroeg me af hoe nuttig het gebruik van Inline Filters zal zijn in een water koeling loop
het leek mij verstandig om er een in mijn loop te gaan plaatsen
alleen is er niet bepaald veel informatie over Inline Filters te vinden
Als je alle onderdelen voor het installeren schoon goed spoelt heb je volgens mij geen last van rotzooi wat eruit gefilterd moet worden. De meeste koelmiddelen hebben toevoegingen waardoor algen groei tegen wordt gegaan. Dus daarvoor hoeft er geen filter geplaatst te worden.

hebben deze Inline Filters veel invloed op de flow van een loop ???
Een goed filter heeft bijna geen invloed, alleen wanneer het filter vervuild raakt zal de doorstroming langzaam minder worden.

en waar zou je deze Inline Filters het beste kunnen plaatsen ???
Ik zou hem tussen het reservoir en de pomp plaatsen. De pomp is het voornaamste onderdeel dat kapot kan gaan door vervuiling. Bij de overige onderdelen kan rotzooi achterblijven zonder dat je het merkt.
 
Als je alle onderdelen voor het installeren schoon goed spoelt heb je volgens mij geen last van rotzooi wat eruit gefilterd moet worden. De meeste koelmiddelen hebben toevoegingen waardoor algen groei tegen wordt gegaan. Dus daarvoor hoeft er geen filter geplaatst te worden.
hm ... voor zover ik begrepen heb zou de Radiator het enige zijn wat voor gebruik gespoeld dient te worden
alleen heb ik geen "drinkwater filter" gebruikt om te spelen maar gewoon de Radiator een aantal keer gevuld met water ... en flink geschut ...
ik weet alleen niet zeker wanneer onderdelen goed genoeg schoon zijn (van daar dus ook de vragen hier over)

Een goed filter heeft bijna geen invloed, alleen wanneer het filter vervuild raakt zal de doorstroming langzaam minder worden.
hm ... okay dat laatste leek me wel logies

Ik zou hem tussen het reservoir en de pomp plaatsen. De pomp is het voornaamste onderdeel dat kapot kan gaan door vervuiling. Bij de overige onderdelen kan rotzooi achterblijven zonder dat je het merkt.
Dat leek mij in eerste instantie ook ...

Ik zou hem pas na de pomp zetten, mocht het filter verstopt raken dan blijft er alsnog water in de pomp zitten wat nodig is ter smering/koeling van de pomp.
dus als ik het goed begrijp zou de beste plaatsing voor een inline filter dan voor de Res zijn zodat er geen vuil in de Res komt waardoor deze ook niet in de pomp kan komen
als de filter verstopt raakt zul je het kunnen zien aan de hoogte van het water in de res
toch ?
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan