• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Industrial Motherboard

Dus voor 375 euro heb je een Core i7 setje? Grapje zeker?

En tja het is duur ik weet het, het is ook voor een hele andere markt.
Want heel veel word er niet van deze bordjes verkocht.

Ik heb sata schijven en deze wil ik in raid 1 gaan zetten, maar als alles over de pci bus moet schiet het nog niet op en is alles rete traag.

500 euro vind ik ook wel wat prijzig. Maar daarom kies ik ook voor het P4 bord. Je moet wat..

Dus voor 375 euro heb je een Core i7 setje? Grapje zeker?

190,- voor mobo en 229 voor cpu zit je aan de 419. dus het valt nog mee met het prijsverschil.

En tja het is duur ik weet het, het is ook voor een hele andere markt.
Want heel veel word er niet van deze bordjes verkocht.

Ik heb sata schijven en deze wil ik in raid 1 gaan zetten, maar als alles over de pci bus moet schiet het nog niet op en is alles rete traag.

500 euro vind ik ook wel wat prijzig. Maar daarom kies ik ook voor het P4 bord. Je moet wat..

Wat wil je er straks mee gaan doen?

ook zo'n arcade machine van maken?

Ja dat moet jij weten (no offence)

Ik wil gewoon USB2.0 en GBLAN en ISA al op het moederbord hebben zitten.

De usb2.0 en GBlan worden dan al van de southbridge voorzien.

Voordeel hiervan is dat deze info niet meer over de PCI hoeft wat redelijk traag is.

Anders moet ik een USB 2.0 kaartje plaatsen en een PCI LAn card. Als je dan ook weet dat er 2x voodoo 2s erop zitten. En als daar nog een SATA PCI RAID controller erbij komt word het systeem nogal erg sloom van omdat het elkaar in de weg zit. Heb nou al redelijk hickups met me huidige systeem. Het is met die oude stuff gewoon niet te doen, als je er al 4 a 5 pci kaarten erin hebt te zitten. Zeker als je weet dat de SATA Raid controller dan het meeste gaat gebruiken aan doorvoersnelheid.

Ik wil wel een goed werkende pc hebben..

prestatie ga je er nie mee hebben, vind t zonde voor oude hardware zoveel te betalen, dan je bijna voor het zelfde geld een i7 920 met mobo hebt, de nieuwe "tock" generatie.

maar ieder doet zijn ding.

Het is toch maar een eenmalige aanschaf. Alleen het industrial moederbord is wel iets luxer.
Zo kan je er 800MHZ FSB processors erop kwijt, onboard CF slot, GBlan.

Maar goed voor een wat oudere pc is een 10/100 LAn verbinding wel voldoende.Het scheelt i.i.g weer 2 PCI kaarten..

Gaat om een oldskool pc chiller, niet een hedendaagse computer. Maar nou heb ik wel de ideale bak. Zo kan ik van dos tot de wat oudere games erop spelen zoals RTCW online :050:

Hahaha weer een gekke vent op het forum, het zijn er nu al 3 :043:

- Chiller, een maffe Belg met Dice in zijn bloedvaten.
- Killerbee, een maffe Tilburger met genoeg foto's om een eigen Penthouse te beginnen.
- Robin, geen idee waar je vandaan komt maar geen berg te hoog, geen vallei diep genoeg
die hem er zal van kunnen weerhouden zijn oude liefde DOS nieuw leven in te blazen.

ik heb deze hier liggen

P6bap_a+.jpg

Misschien is dat wel wat voor mij! Ik wil een aparte CLIO-machine maken (Clio is een luidspreker meetsysteem). Mijn oude CLIO kaart is een ISA-kaart en loopt onder DOS. Om de spectrum analyser daarin zo veel mogelijk real time te maken zoek ik een snelle machine.
'Hoe hard' kan een processor op dat board draaien?

Heb het mobo al binnen :033:

P4I845PEISA-1.jpg

Heb ook al een 2ehandse Asus V8440 Geforce 4 TI 4400 AGP 4X 128MB TV-OUT hier liggen.

En wat je wat het leukste is? Overal zit me geluks nummer 4 in. LOL En een Pentium 4.

Ook de BFG Ageia 128mb PPU PCI ligt hier al voor me neus.

cb37_1.JPG

Alleen deze is voor me nieuwe computer. Met core Duo 2 E8500.

Laatst bewerkt:
Nou dat ik dit bord in gebruik heb zit ik toch te denken om een industial motherboard aan te gaan schaffen.

Ik vind de oude AGP borden gewoon niet werken. PCI is gewoon veelste sloom om er al maar een klein raid 1 setupje erop te laten draaien.

Ik zit nou met samsung T166 320GB in raid 1 op 60Mb/sec met heel erg extreme dips (en een minimale snelheid van 1,6 Mb/sec die dat gewoon zo blijft en een acesstime van 28ms waar je droevig om word.

Helaas is er geen moederbord te vinden met AGP, ISA, PCI, PCI-X.
Ik heb dan minimaal een PCI-Xtended slot nodig wil ik een beetje snelheid kunnen krijgen. Daarnaast komen de PCI-Xtended (dus niet PCI-express) alleen voor op de oudere server moederborden, en waren die sloten niet te krijgen op consumenten borden omdat die markt toen der tijd erg gescheiden naast elkaar voort bestond. En op standaard PCI is niet veel mee te beginnen.
Die hdds moeten toch echt wel ietsie sneller kunnen met een heel veel lager accesstime. Daarnaast is een goede PCI raidcontroller ook lastig te vinden. Als je die vind zijn ze erg duur en nog steeds zit je met een bottleneck van de PCI bus.

Het is veel makkelijker als er PCi-express op het bord zou zitten, dat scheelt namelijk al een hele hoop. En daarnaast is een PCi-express 1x speed slot al snel genoeg om 250mb/sec te kunnen leveren tegenover de 133mb/sec die alle pci sloten moeten delen.

Ik vroeg me af aan freddy of dit bord leverbaar is en wat het zou kosten.
Zit echt dringend te denken om voor een ander bord te gaan..
Een oud server bord is voor mij geen oplossing aangezien het bijna niet voorkomt dat er een ISA slot erop zit.

Vroeg me af voor welke prijs deze te leveren is:
Ik hoop dat je weer navraag voor me zou kunnen doen freddy.

IBASE - MB886 - LGA775 945G ATX motherboard, from Ibase, Taiwan manufacturer, dual LAN, system, from Taiwan Manufacturer

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan