• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Inbouwen Waterkoeling

Hoi

Beide bedankt voor de antwoorden. En mooi dat jullie het eens zijn. Maar ik heb naar het verbindingstuk gekeken. Maar ik zou niet weten hoe deze rechtstreeks op dit t-stuk (10MM (3/8) T-Schroeffitting - 3x schroef MSV) aan te sluiten is. Hier gaat rechtstreeks een slang op.

Verder heb ik toch over jullie beide advies zitten nadenken om van de pomp naar de cpu te gaan, dan naar het rad360 (bovenin), dan naar gpu 2, dan naar gpu 1, dan naar rad240 (onderin) en dan terug naar pomp. Misschien dat ik dat toch nog maar ga doen, jullie zeggen het niets voor niets beide :)
Zijn volgens mij maar een paar slang ophangen. Dan misschien het t-stuk met een verbindingsstuk rechtstreeks op de outlet van het rad naar de pomp. en dan het rechte stuk van het t-stuk naar de pomp. En het enkele poot als aftap ook eventueel gelijk met verbindingsstuk.

Kan nu nog alle kanten makkelijk op.

Dank beide voor de antwoorden
 
dat is een stuk met 3x 3/8 schroef fiting, dan moet je met stukje 3/8 slang en een 3/8 fiting aan de gang:

jouw T-stuk -> 3/8(od als ik goed zie) slang, dan naar een *** fiting voor jouw slangetje (wat echt een uber dun ding is, ik heb 3/8 Id slang en die zijn al dun, dit is 3/8OD, ik zal als ik jou was dat T-stukje vergeten, koop er een met 3x ID voor G1/4 dan kan je alles erin draaien wat je wilt :)) maar om verder te gaan :D ->fiting in jouw tstukje en dan ben je klaar
 
Hoi Adriaan, dank je wel voor je antwoord.
Ik ga (weer) een nieuw t-stuk bestellen. Maar dan met 3x ID voor G1/4. Dan een verbindingstuk zodat ik het t-stuk gelijk in mijn rad 240 kan plaatsen.

dan word dus de loop als volgt

pomp, cpu, rad360, gpu2, gpu1, rad240, pomp. Waarbij ik het t-stuk op de rad240 outlet doe. Rechte stuk voor de loop gebruik en de korte enkele poot voor de aftap.

volgens mij hoef ik dan maar 2 dingen. DAt is een t-stuk en een verlengstuk
 
Je kan ook een t-stuk als deze gebruiken...
L-stuk - G1/4 opschroefbaar - 2x IG 1x AG 64020
Die kan je dan meteen in het rad draaien... wel teflontape of ander afdichtings materiaal gebruiken..

Zo had ik em gebruikt...P7280268.JPG
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nou ik heb even gekeken naar het t-stuk Kerensky. Maar ik moet sowieso een verlengstuk hebben om dan het om het kraantje te kunnen aansluiten. Dus ik ga nu voor de volgende dingen om op mijn rad aan te sluiten

op het rad komt eerst G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Silver Shining daarop komt het volgende t-stuk G1/4 T-Stuk Fitting (2x ID - 1x OD) hierop komt dan voor naar de pomp een 45 graden op en op het andere stuk kan ik nu meteen het kraantje aansluiten.

Ik denk dat ik voor het grote verlengstuk ga omdat ik dan net over de fan kom.
 
fotos

Zoals beloofd, bij deze wat fotos

De loop is veranderd. Deze loopt vanaf de pomp naar de cpu, dan door naar het rad360, dan naar de gpu's, daarna naar het rad240 en vervolgens terug naar de pomp.

Op het rad240 zit nu een t-stuk waar ook de aftap aan zit. Het was passen en meten vanaf het t-stuk naar de pomp met 2 45graden fittings. Het zit nu, slang loopt niet helemaal recht. Ben benieuwd wat jullie er van vinden. Vanavond of morgen ga ik de loop vullen en testen. En daarna de rest inbouwen zoals de harddisks.

:041::041: Iedereen bedankt voor het mogelijk maken van deze waterkoeling :041::041:
 

Bijlagen

  • IMAG0042.jpg
    IMAG0042.jpg
    120,4 KB · Weergaven: 20
  • IMAG0047.jpg
    IMAG0047.jpg
    180,9 KB · Weergaven: 17
  • IMAG0048.jpg
    IMAG0048.jpg
    170,7 KB · Weergaven: 18
  • IMAG0040.jpg
    IMAG0040.jpg
    142,6 KB · Weergaven: 17
  • IMAG0041.jpg
    IMAG0041.jpg
    146,9 KB · Weergaven: 16
  • IMAG0045.jpg
    IMAG0045.jpg
    125,1 KB · Weergaven: 18
  • IMAG0046.jpg
    IMAG0046.jpg
    138,8 KB · Weergaven: 15
  • IMAG0039.jpg
    IMAG0039.jpg
    170 KB · Weergaven: 16
  • IMAG0044.jpg
    IMAG0044.jpg
    116,2 KB · Weergaven: 16
  • IMAG0043.jpg
    IMAG0043.jpg
    118,4 KB · Weergaven: 16
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Bl4ckj4ck666 PS3 inbouwen in gaming pc Cases en Modding 1
B [Help] pc inbouwen Hardware & Software 11
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3
iSP Geschikte waterkoeling cpu bracket gezocht voor project Overige Koeling 7

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan