• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Inbouwen Waterkoeling

Dat ligt aan je zelf... zelf laat ik het +/- 15-20 min draaien... vooral om de lucht er uit te krijgen... als er een lek in zit is dat in die tijd ook al wel gevonden.

Maar anderen lek testen voor uren, dus het is maar net hoeveel vertrouwen je er in hebt.

Als het je eerste keer is doe het gewoon rustig aan en kijk alles 3x na voor je alles onder stroom zet, dan zal het wel goed komen.
Ik gebruik meestal een felle zaklantaarn om goed in de case naar lekjes te kijken... vocht zie je dan snel..

Kantel de kast alle kanten op om alle lucht eruit te krijgen. Als je bij een bepaalde kanteling veel lucht hoort vrijkomen, is dat de kantelrichting die je af en toe moet herhalen.
Als je een stukje wc papier onder de fittingen legt, kan je daar al aan zien of er eventueel een drupje op gevallen is. Een lek kan namelijk ook heel erg traag lopen.
Maar als je alle koppelingen goed aangedraaid en aangesloten hebt, is de kans op lekkage erg klein. Toch is het altijd wel verstandig om vlak na het installeren een lektest van enkele uren te doen.

dank je wel kerensky en coolfris. het is de eerste keer. dus laat het systeempje wel ff een uurtje lopen.

kast lijkt nu onder handen te zijn genomen door studenten met al dat wc papier erin :)

zie daar nog geen druppels op.

ga dan mn kast dan maar ff kantelen. met dop op res ;)

Zo daar zijn we weer. Bij deze een status update.

Na een paar uurtjes controle kwam ik een druppel tegen. Deze bleek bij de 45graden fitting op de top te zijn. Deze bleek niet te goed zjn aangedraaid en bij het inbouwen bewoog ik de slang waardoor er een kleine druppel kwam. Laatste 24 uur niet meer voorgekomen. De loop is nu lekvrij :), maar er waren wel een aantal complicaties
-De eerst kwam toen ik alles ging aansluiten. Nu blijkt dat mij achterkap er niet op kan, omdat er gewoon teveel kabels aan die kant van de kast zitten. Ben nog aan het verzinnen hoe ik dit ga oplossen. Zit te denken aan bijv soort van tochtstrip, deze op de zijplaat plakken, hierdoor komt de plaat meer naar buiten (kast is Cosmos S). Suggesties zijn welkom :)
-Na alles te hebben aangesloten en de computer opstarten. Blijft mijn computer de melding geven dat er geen cpu fan is. Ben bang dat de flowmeter verkeerd omzit. Deze heb ik bij het omdraaien van de loop niet omgedraaid
-Na tijdelijk voor de optie ignore te hebben gekozen voor de flowmeter kwam eigenlijk het ergste. Een van de harde schijven blijkt alles niet te hebben overleefd. Na controle blijkt het m'n c-schijf te zijn (gelukkig stond hier neit te veel) en een andere partities. Ook niet heel erg. Dus op zich kon het erger
-Na een herinstallatie van windows 7, blijkt alles nog te werken verder. Dus CPU en GPU doen het nog.

Ik heb even snel realtemp opgestart en everest. Bij deze een plaatje van de temps. Vooral over mijn gpu zit ik nu nog steeds van wauw. Deze waren normaal zo 60 graden. Nu tussen 30 en 34

Fotos komen van de week

Bijlagen

• realtemp.jpg
    realtemp.jpg
    34,1 KB · Weergaven: 42
  • everest.jpg
    everest.jpg
    45,1 KB · Weergaven: 40
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
M Waterkoeling inbouwen in Cooler Master Cosmos II Advies Waterkoeling Setup 13
Bl4ckj4ck666 PS3 inbouwen in gaming pc Cases en Modding 1
B [Help] pc inbouwen Hardware & Software 11
AceBaran WC+Tips+Inbouwen! Waterkoeling 155
K Waterslangen waterkoeling verlengen. Waterkoeling 2
HighFlow Playstation 5 waterkoeling met de EK-QuantumX CoolingStation Monoblock for PS5 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
M Complete waterkoeling systeem voor de eerste keer Waterkoeling 4
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Ubbidude Zwik waterkoeling spul Koeling 0
L Pc moederbord/ waterkoeling/grafischekaart Advies Waterkoeling Setup 3
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
M Algemen waterkoeling vragen Waterkoeling 1
T Welke waterkoeling setup? Waterkoeling 1
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
J 1st time waterkoeling; Fitting t.o.v. tubing size & custom waterkoeling reservoir maken Waterkoeling 3
S Intel NUC 10th gen i7 waterkoeling. Waterkoeling 9
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
R waterkoeling probleem a.u.b help Waterkoeling 16
S Custom waterkoeling setup HighFlow Forum 7
T Aansluiting waterkoeling probleempje Waterkoeling 5
T Waterkoeling voor Gigabyte RTX 3090 Turbo 24G Waterkoeling 9
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
C Een waterkoeling loop maken in mijn pc ? Waterkoeling 5
S Benodigdheden voor GPU waterkoeling Waterkoeling 2
W Vraag over waterkoeling Waterkoeling 2
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
J Waterkoeling videokaart + cpu Waterkoeling 42
Jason GIVEAWAY! Complete Waterkoeling Set - EK-KIT Classic RGB P360 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
J RX 5700 waterkoeling Waterkoeling 1
Jason Complete Waterkoeling Kits (XSPC, Alphacool, EK Waterblocks, Bitspower en Thermaltake) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
L Waterkoeling HP RTX 2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
M Waterkoeling voor terrarium Advies Waterkoeling Setup 21
Jason Corsair Hydro X Series XR5 240mm en 360mm Waterkoeling Radiatoren - White HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
D Krachtigste waterkoeling setup voor AMD 3990x Advies Waterkoeling Setup 4
T 1ste keer waterkoeling - budget tot max 1000 - cpu i7 4770 gpu evga gtx 1660 ti Advies Waterkoeling Setup 9
X AIO waterkoeling MSI 2080TI Gaming X TRIO Advies Waterkoeling Setup 6
P Nieuw - 1ste keer waterkoeling CPU+GPU Advies Waterkoeling Setup 26
S Waterkoeling lian li pc-o11 dynamic xl - Threadripper 3960x Waterkoeling 1
T waterkoeling MSI GeForce RTX 2080 Ti GAMING X TRIO 11GB max 300euro Advies Waterkoeling Setup 47
P Advies nodig voor waterkoeling (1e keer) Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies over waterkoeling GPU & CPU Advies Waterkoeling Setup 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan