• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Inbouw van een computer in een meubel, zijn er zaken waar ik echt op moet letten.

Sw333t

I Love my NUC
Hey guys,

Ik ben bezig met het designen van een compleet meubel voor in een kamer hier, het audio gedeelte en het kabelwegwerk gebeuren is al compleet gedaan alleen moet er nog een computer in komen.

Wilde in eerste instantie gewoon een computer behuizing op het bureau plaatsen, maar erin lijkt me toch mooier.

Ik wil het echter niet precies voor mijn buik inwerken, aangezien ik dan moet gaan werken met een glasplaat om het mooi glad te krijgen.

Maar, waar moet ik op letten met het ontwerpen ervan, zijn er bepaalde dingen waar ik goed over na moet gaan denken. Wil zoveel mogelijk zaken gedaan hebben zodat ik die niet bij eventuele bouw tegen kom.

Het design:


Klik voor grotere versie.

Wat meer informatie erover:


Klik voor grotere versie.

Nu heb ik 3 mogelijke plekken om een pc in te bouwen, bovenin aangegeven als A., B. en C. Hieronder de bedoelingen van deze opties:

A. Inbouw van de pc, met als afdekking een plexiplaat (10mm dik moet voldoen).
B. Onderbouw van de pc, in plaats van de subwoofer (die moet dan elders geplaatst worden).
C. Zelfde als A, maar is al reeds vervallen :sarc:.

De bediening (power / reset) zal in het gedeelte komen waar ook de center speaker zit.

Qua cooling heb ik in eerste instantie luchtkoeling in gedachten, ik heb ruimte genoeg in de kolommen om ook slangen door te kunnen voeren en zo zou ik ook enkele rads met low rpm fans bovenop kunnen "leggen". Maar luchtkoeling zal het aan het begin zijn.

Wat moet er in ieder geval mogelijk zijn:

- ATX mobo,
- 2x GPU,
- Volwaardige ATX voeding,
- 4x ssd in het zicht,
- Kabelmanagment.

Zijn er bepaalde dingen maar ik rekening mee moet houden met designen ervan?
 
Zelfs dan blijft airflow nog heel belangrijk voor rest van de moederbord onderdelen (hangt er helemaal vanaf wat je allemaal onder water doet).
Altijd een beetje airflow is geen kwaad en zal geruisloos kunnen.
Ik zou ook gewoon voor optie A gaan, lijkt mij de mooiste oplossing.
 
Ik heb het zo ongeveer in gedachten:



Het is me reeds opgevallen dat ik een outtake fan mis (en de front fans zitten te hoog, waardoor ze half in het bureau zitten). Die zaken wordt dus nog aan gewerkt.

Watercooling lonkt wel weer extreem, dus wellicht doe ik dat binnenkort ook nog verder uitwerken.
 
ziet er echt mooi uit wwicked
wanneer gaat het in productie

hoe ga je het met de verlichting doen ?
inbouw spotjes of led verlichting met verschillende kleuren
In productie is een groot woord. Ben nog steeds in oriënterende fase en het is niet zeker of het dit meubel wordt of iets anders (heb nog een aantal dagen te gaan voordat een bepaalde pre-order actie afgelopen is). Wanneer het dit meubel wordt, dan wordt het een vader-zoon moment (weegt ook wel mee bij mij).

Qua verlichting heb ik er nog niet zo heel erg over nagedacht, er zal van me verwacht worden dat ik ledstrips ga gebruiken maar ik denk op dit moment aan TL-verlichting aangezien dat qua kleurtemperatuur dichter bij daglicht kan komen. Wat vast staat is dat het een enkele kleur wordt, rgb ben ik niet zo'n fan van (of het moet RGBW zijn, maar dat kost een lieve duit).

Edit: RGBW valt ook af, aangezien de W staat voor Warm wit.
 
Laatst bewerkt:
airflow is idd belangrijkst, verder kan een en ander best wat hebben. Ik zal eens kijken of ik fotos kan maken van mijn setup aan de muur, die is ubergaar van binnen maar werkt prima:
- een mobotray aan de muur geschroeft
- plankjes mdf eromheen
- in dat mdf wat fans gezet
- zo'n lianli HD tray voor de hds en de cardreader etc.
- cs rom speler (tis een htpc) daarboven gefrot
- voeding op de grond, kabels her en der maar zo dat er nog airflow is.

als de kabels maar lang genoeg zijn, maakt het qua onderdelen geen fluit uit waar je ze plaatst natuurlijk. Enige waar je over moet nadenken:
- welke onderdelen moet je vaak en snel bijkunnen (denk ook aan usb poorten!)
- cooling
 
Eventjes over de meubel zelf, het ziet er een mooi ding uit, maar is die plaat daar boven (waar de achterspeakers in gaan komen) wel stevig genoeg? Lijkt me wel of die kan doorzakken (rechtsachter zit er wel wat gewicht denk ik) Anyway, veel succes :p
Ik zie het liefst wel een echte glasplaat, want op plexi kunnen krassen komen.
 
Eventjes over de meubel zelf, het ziet er een mooi ding uit, maar is die plaat daar boven (waar de achterspeakers in gaan komen) wel stevig genoeg? Lijkt me wel of die kan doorzakken (rechtsachter zit er wel wat gewicht denk ik) Anyway, veel succes :p
Ik zie het liefst wel een echte glasplaat, want op plexi kunnen krassen komen.
Die plaat is 40mm dik en zit aan de echte muur verankerd, maak me daar weinig zorgen over in ieder geval ;).

Plexi is makkelijker en goedkoper te vervangen. En is makkelijker in een donkere tint te verkrijgen (zwart smoked). Wanneer het voor mijn neus had gezeten en er driftig op gemuist zou worden, dan had ik glas genomen.
 
waarom creeer je de mogelijkheid van de rads niet in de zuilen?

Als je dan heftig aan het gamen bent, wordt de warme zweterige lucht van de pc plek gezogen en trekt weer frisse lucht aan :)

Bovendien is daar ruimte genoeg voor. En boven op de zuil dan een speaker
 
Eigenlijk is die rads bovenaan monteren niet echt een goed idee omdat warme lucht naar boven gaat. Als je je rads onderaan houd, blijf je ook koude lucht aanzuigen, en koelt het beter :) (zie de l3p d3sk met een ondergrondse radiator) een nadeel daarvan is wel de stofaantrekking aangezien je dan dichter bij de grond komt.
 
Die folie op een doorzichtig element is overigens niet echt een aanrader, je blijft altijd zien dat er wat op zit. Plexiplaatje is overigens 33 euro op maat, valt nog mee om dat te vervangen ;).

Maar bedankt voor de tip.

waarom creeer je de mogelijkheid van de rads niet in de zuilen?
Het is een esthetische keuze om ze in de top te plaatsen.

Eigenlijk is die rads bovenaan monteren niet echt een goed idee omdat warme lucht naar boven gaat. Als je je rads onderaan houd, blijf je ook koude lucht aanzuigen, en koelt het beter :) (zie de l3p d3sk met een ondergrondse radiator) een nadeel daarvan is wel de stofaantrekking aangezien je dan dichter bij de grond komt.
Daar heb ik ook bij stilgestaan, heb nog een andere optie ervoor maar dat kost wat opbergruimte. Is ook een reden om de radiators dubbel te doen. De kamer is overigens voorzien van airco ;).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
A inbouw brackets Thermaltake Shark Cases en Modding 0
W Inbouw Water Cooling combinatie met Asus Maximus IX Extreme mboard Advies Waterkoeling Setup 2
88Gamer88 XSPC LCD Display Temperature Sensor inbouw maat ? Cases en Modding 4
B Hulp voor mijn inbouw pc Advies Waterkoeling Setup 7
S Waterkoeling Inbouw bureau Waterkoeling 7
W inbouw tv kaart voor digitenne Hardware & Software 2
I Tips voor inbouw Haf 932 im really a noob in deze dingen Handleidingen en Installatie Tips 8
P Vraag over inbouw 140mm radiator in Corsair 800D Cases en Modding 1
X Inbouw in hoekbureau Hardware & Software 6
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
L Lian Li DK-04 Doorvoer van leiding Waterkoeling 1
G Koeling van mijn tv meubel Overige Koeling 4
Freddy HighFlow twee weken op vakantie, van vrijdag 21 april t/m dinsdag 9 mei 2023 HighFlow Computer Cooling Shop 6
Freddy Alphacool XMAS22 deal, 10% korting op alles van Alphacool! Geldig t/m 31 December 2022 HighFlow Computer Cooling Shop 0
Bl4ckj4ck666 Van soft tube naar hard tube Waterkoeling 1
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
Jason Corsair Hydro X Sale - 15% Korting. Van 6 t/m 31 December 2021 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
J DDC pomp revisie van EK Distro-Plate G1 HighFlow Webshop 2
D tips en tricks verbeteren van loop HighFlow Forum 15
R Bevestiging van mijn pomp/reservoir combo Waterkoeling 2
HighFlow Gefeliciteerd, Willem van den Broek. Felicitaties 0
Jason Op voorraad: nieuwe AIO's van EK HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Nieuwe unieke Distro Plate van Corsair HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
Jason Ultradunne radiatoren van XSPC HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
P Soft-tube slangen minder helder na verloop van de tijd? Handleidingen en Installatie Tips 3
C Lek -> product verwijderen van moederbord Waterkoeling 4
HighFlow Gefeliciteerd, I. van der Laan. Felicitaties 1
Silversurfer Probleem met koelen van m.2 ssd (geen flow) Overige Koeling 4
M Bouwen van custom CPU only loop. Waterkoeling 21
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
HighFlow HighFlow een weekje op vakantie, van dinsdag 18 augustus tot 25 augustus 2020 HighFlow Computer Cooling Shop 3
Rammstation inkorten van None Chamfer Crystal Link Tube ??? Waterkoeling 3
Freddy Donderdag 03-07-20 onderhoud, van 08:00 tot 16:00 uur. HighFlow Computer Cooling Shop 7
HighFlow *update* Webshop weer geopend! Webshop was gesloten van 15 juni tot 19~21 juni 2020, i.v.m. grote update HighFlow Computer Cooling Shop 13
Z Rebuild van een loop, welke onderdelen vervangen? Waterkoeling 16
MrGiorgio Corona ver van mijn bed show? Nieuws en Sport 55
HighFlow LG geeft 8k-oled-tv van 88" adviesprijs van 29.999 euro Hardware & Software 1
HighFlow EK Waterblocks onthult speciale EK-versie van de InWin 303 met ingebouwd distributieblok HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
Freddy HighFlow 2 weken op Vakantie van 19 juni tot 3 juli 2019 HighFlow Computer Cooling Shop 10
anub1s18 vraagje over de duurzaamheid van acryl onderdelen t.o.v. pom/acetal Waterkoeling 3
M Msi rtx 2080 seahawk Ek reiningrn van binnen (garantie vraag) Waterkoeling 2
F Combineren van producten Advies Waterkoeling Setup 4
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
Freddy TP17 Draagbaar Mini ITX systeem, uiteraard van acrylaat Gallery & Build Logs 53
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
S Buigen van Bitspower None Chamfer Brass Link Tubing OD14MM Shining Silver Waterkoeling 2
Freddy EK-MLC Phoenix is hier! De nieuwe modulaire AIO waterkoeling kit van EKWB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
S Gigabyte GTX 1080ti extreme van lucht naar waterkoeling Waterkoeling 3
the_cyberspace Schroeven m3 35mm zwart van mdpc-x Gevonden 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan