• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

In Win 805I advies gevraagd voor plaatsen fans.

Ik begrijp totaal niet hoe dat mogelijk is, maar mooi dat het heeft gewerkt! :)

Mijn theorie zou zijn. Nu de onderste rad de koude lucht kan aantrekken (Rad is naast de voeding geplaatst) deze de loop koelt en de achterste 120 mm het water al deels koelt zodat de CPU niet de volle lading krijgt van de GPU. Na het verwijderen van de front rad heb ik nu de mogelijkheid hier 2 intake fans te plaatsen waardoor er de lucht nu een logische stroming heeft waardoor er geen warmte in de case kan onstaan.


Ik denk dat dat het probleem is geweest de onderste en de front rads hadden het moeilijk met koelen omdat de case van binnen ook erg warm was waardoor het water weinig kans kreeg om af te koelen. Er was geen enkele fan die nog wat koude lucht de case in kon blazen. Rads zatten er voor gemonteerd
 
Een radiator wordt gekoeld door de lucht die je er langs blaast, niet de lucht die je in je kast hebt. Aangezien je voorste radiator en onderste radiator al werden gekoeld met intake, werden ze allebei al met koude lucht gekoeld. Water had dus wel kans om af te koelen, want de fans bliezen koude lucht langs de radiatoren.

Ook nog een klein dingetje: Water verschilt erg weinig in temperatuur voor en na een koelblok. Je CPU zal misschien 2 graden warmer zijn doordat het na je GPU zit, niet veel meer dan dat. Daarom kan het geen kwaad om koelblokken achter elkaar te plaatsen zonder een radiator er tussen.
 
Een radiator wordt gekoeld door de lucht die je er langs blaast, niet de lucht die je in je kast hebt. Aangezien je voorste radiator en onderste radiator al werden gekoeld met intake, werden ze allebei al met koude lucht gekoeld. Water had dus wel kans om af te koelen, want de fans bliezen koude lucht langs de radiatoren.

Ook nog een klein dingetje: Water verschilt erg weinig in temperatuur voor en na een koelblok. Je CPU zal misschien 2 graden warmer zijn doordat het na je GPU zit, niet veel meer dan dat. Daarom kan het geen kwaad om koelblokken achter elkaar te plaatsen zonder een radiator er tussen.

Ja idd zo dacht ik inderdaad ook. Case gaat waarschijnlijk weer weg en de Lian Li PC-O11 er voor terug
 
Ik heb de Lian Li PC-O11 ROG versie, en ook al gebruik ik hem nog niet (dat komt nog), het ziet er erg goed uit. Geweldige bouwkwaliteit ook.
Aangezien je duidelijk een ASUS fan bent, en waterkoeling wil, kan ik je zeker de ROG versie aanraden. Die heeft dus een ROG thema, is ook ROG Certified, en heeft betere waterkoelopties. Kost wel iets meer dan de normale PC-O11.

Let er wel op dat je videokaart misschien niet in de kast past. Vrijwel elke aftermarket videokaart met waterblok is te breed en past niet op de traditionele horizontale manier in de kast.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Lian Li PC-O11 ROG versie, en ook al gebruik ik hem nog niet (dat komt nog), het ziet er erg goed uit. Geweldige bouwkwaliteit ook.
Aangezien je duidelijk een ASUS fan bent, en waterkoeling wil, kan ik je zeker de ROG versie aanraden. Die heeft dus een ROG thema, is ook ROG Certified, en heeft betere waterkoelopties. Kost wel iets meer dan de normale PC-O11.

Let er wel op dat je videokaart misschien niet in de kast past. Vrijwel elke aftermarket videokaart met waterblok is te breed en past niet op de traditionele horizontale manier in de kast.

Ik twijfel nog tussen de rog en de normale witte versie. Persoonlijk is me oog gevallen op de witte versie. Me rode accenten van me moederbord en videokaart met me witte EK koppelingen zouden erg mooi uitkomen in de witte versie. Wel of geen rog maakt me niet zo heel veel uit. Persoonlijk vind ik de fans naast het moederbord niet zo heel mooi omdat het reservoir dan voor de fans komt te staan.

https://ca.pcpartpicker.com/b/GbpG3C?comment_sort=newest hier zit toch echt de Poseidon op de traditionele manier zitten :)
 
Ah, ja ik was vergeten dat je inderdaad de Poseidon hebt. Die past inderdaad nèt. Een Asus Strix of MSI Gaming X met waterblok past bijvoorbeeld dan weer niet.

Moet er wel even bij vermelden dat in dat plaatje, de glazen platen niet op de kast zitten. Dan past alles natuurlijk.
 
Ah, ja ik was vergeten dat je inderdaad de Poseidon hebt. Die past inderdaad nèt. Een Asus Strix of MSI Gaming X met waterblok past bijvoorbeeld dan weer niet.

Moet er wel even bij vermelden dat in dat plaatje, de glazen platen niet op de kast zitten. Dan past alles natuurlijk.


Een paar foto's verder zie je een foto met paneel erop :) Zit nog er te twijfelen tussen me infinity of de O-11 White/Rog help please:p
 
Ah, ja ik was vergeten dat je inderdaad de Poseidon hebt. Die past inderdaad nèt. Een Asus Strix of MSI Gaming X met waterblok past bijvoorbeeld dan weer niet.Moet er wel even bij vermelden dat in dat plaatje, de glazen platen niet op de kast zitten. Dan past alles natuurlijk.
Heb jij de rog versie al opgebouwd ? Heb me inwin te koop staan op tweakers. Zit erg te twijfelen tussen de Lian Li PC-O11 Wit/ROG of de PC-O8 alleen heeft deze ook weer een aparte indeling HDD/voeding krijgen wel voldoende airflow en de belangrijkste delen niet. Zou je indien je de Rog al gebouwd hebt hier eens foto's van willen maken voor me ? :)
 
Heb jij de rog versie al opgebouwd ? Heb me inwin te koop staan op tweakers. Zit erg te twijfelen tussen de Lian Li PC-O11 Wit/ROG of de PC-O8 alleen heeft deze ook weer een aparte indeling HDD/voeding krijgen wel voldoende airflow en de belangrijkste delen niet. Zou je indien je de Rog al gebouwd hebt hier eens foto's van willen maken voor me ? :)

Helaas, nog niet het geld voor. December is een dure maand :p
Ook ben ik nog steeds niet klaar met mijn loop plannen.
Ik heb hier wel een leuk voorbeeldje, als je graag foto's wil: https://ca.pcpartpicker.com/b/GbpG3C

Welke belangrijke onderdelen hebben volgens jou niet voldoende airflow? De PC-O8 zou inderdaad slechte ventilatie hebben als je geen watercooling erin bouwt, maar dat doe je wel. Als je je GPU en CPU met water koelt is de kast prima. Alle andere onderdelen hebben meer dan voldoende ventilatie door de ventilator achterin en de twee bovenin.

Ik vind zelf de PC-O11 beter, maar dat is logisch want die heb ik om die reden natuurlijk gekocht.
 
Helaas, nog niet het geld voor. December is een dure maand :pOok ben ik nog steeds niet klaar met mijn loop plannen.Ik heb hier wel een leuk voorbeeldje, als je graag foto's wil: https://ca.pcpartpicker.com/b/GbpG3CWelke belangrijke onderdelen hebben volgens jou niet voldoende airflow? De PC-O8 zou inderdaad slechte ventilatie hebben als je geen watercooling erin bouwt, maar dat doe je wel. Als je je GPU en CPU met water koelt is de kast prima. Alle andere onderdelen hebben meer dan voldoende ventilatie door de ventilator achterin en de twee bovenin.Ik vind zelf de PC-O11 beter, maar dat is logisch want die heb ik om die reden natuurlijk gekocht.
Ik twijfel enorm tussen die 3. Wil eigenlijk niet in zo dure kast gaten gaan boren mocht ik voor de O8 gaan. Nadeel van de rog (Eigen mening) Is dat de reservoir met pomp deels voor de fans gemonteerd wordt wat het zicht belemmert.Ben je voor de O-11 gegaan omdat je deze mooier vind of omdat deze beter is ? Me moederbord kan ook wel wat flow gebruiken
 
Ik twijfel enorm tussen die 3. Wil eigenlijk niet in zo dure kast gaten gaan boren mocht ik voor de O8 gaan. Nadeel van de rog (Eigen mening) Is dat de reservoir met pomp deels voor de fans gemonteerd wordt wat het zicht belemmert.Ben je voor de O-11 gegaan omdat je deze mooier vind of omdat deze beter is ? Me moederbord kan ook wel wat flow gebruiken

Ik vind hem mooier, en heeft ook meer waterkoeling opties. De reservoir voor de ventilatoren vind ik niet zo'n probleem. Je kan het reservoir ook horizontaal onder de GPU monteren als je dat wel een probleem vindt.

Je hebt precies hetzelfde moederbord als ik. Die heeft echt geen enorme ventilatie nodig. Zeker aangezien je de VRM ook waterkoelt. Jouw moederbord heeft dus juist niet enorm veel ventilatie nodig.
 
Ik vind hem mooier, en heeft ook meer waterkoeling opties. De reservoir voor de ventilatoren vind ik niet zo'n probleem. Je kan het reservoir ook horizontaal onder de GPU monteren als je dat wel een probleem vindt.Je hebt precies hetzelfde moederbord als ik. Die heeft echt geen enorme airflow nodig.
Ja daar zat ik inderdaad ook al over na te denken om het reservoir onder de videokaart te monteren. Mijn bedoeling is toch de traditionele manier te gaan gebruiken. mede om het spiegel effect. Zoals je al aangeeeft heeft de ROG inderdaad meer optie's kwa waterkoeling dit doet mij ook telkens aan het twijfelen brengen + het feit dat de case weer 3 generaties nieuwer is.
 
Ik vind hem mooier, en heeft ook meer waterkoeling opties. De reservoir voor de ventilatoren vind ik niet zo'n probleem. Je kan het reservoir ook horizontaal onder de GPU monteren als je dat wel een probleem vindt.

Je hebt precies hetzelfde moederbord als ik. Die heeft echt geen enorme ventilatie nodig. Zeker aangezien je de VRM ook waterkoelt. Jouw moederbord heeft dus juist niet enorm veel ventilatie nodig.


Heb me bestelling omgezet naar de lian li PC-O8 Wit. Heb de O8 eerder gehad wat me super goed bevallen is
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
HighFlow Hardware Info 2020 Countdown 11 december: win een Highflow EK-KIT Classic RGB S240 HighFlow Computer Cooling Shop 1
Freddy Win een Disco PC! van Power Unlimited / ASUS en een beetje van HighFlow :) HighFlow Computer Cooling Shop 0
Sw333t [TKA] In Win Pro1 Headphone Stand, iSeat mini, iBite Verkocht 3
ProAce [ProAce User Review] In Win 703 HighFlow Product Reviews 4
Freddy HighFlow.nl Facebook actie! Win een mooi item :) HighFlow Computer Cooling Shop 9
l3p [IN-ACTIVE] In Win Dragon Rider *Nieuw* Verkocht 0
lemonade The WIN font Algemene Discussies 2
Cygnitr0n Win een EVGA Powerboost! Forum Games 58
Freddy Stem en WIN! HighFlow Casebadge Photo Contest for Moderators! 2011 HighFlow Computer Cooling Shop 115
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest 2011! Doe gratis mee en win mooie prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 62
brazen Win een nieuwe Extreme processor Hardware & Software 8
Freddy Contest: Waar is jouw HighFlow Sticker??? Win prijzen! HighFlow Computer Cooling Shop 30
JaccoW Win 7 BSOD bij opstarten Hardware & Software 8
D win 1000 euro aan hardware in 5 min Hardware & Software 8
Freddy HighFlow Casebadge Photo Contest! Doe mee/win mooie prijzen: Corsair 700D en meer! HighFlow Computer Cooling Shop 54
R Advies koppelingen en slangen gevraagd Waterkoeling 3
D Vertical GPU mount advies Waterkoeling 1
Sanders Tweemaal advies gevraagd Waterkoeling 3
D Advies mbt aanpassen ekwb loop Waterkoeling 10
J Advies gezocht voor nieuw systeem eind 2023/begin 2024 Waterkoeling 2
D Aanvraag voor informatie en advies voor GPU waterkoeling HighFlow Forum 2
D Advies voor waterkoeling setup GPU Advies Waterkoeling Setup 3
P Advies plaatsing radiator. Advies Waterkoeling Setup 7
W Advies waterkoeling pc build Advies Waterkoeling Setup 1
K Advies voor een volledig nieuwe setup Advies Waterkoeling Setup 6
I Advies voor een watergekoelde DL380 G7 Server Advies Waterkoeling Setup 5
B Fractal design 7 met 6900xt advies Waterkoeling 1
S Advies watercooling 6900xt reference + 5600x Advies Waterkoeling Setup 1
H Advies watergekoelde setup Advies Waterkoeling Setup 1
Y airflow waterloop advies gevraagd. Waterkoeling 1
W [i9-10980XE] Waterkoeling advies Advies Waterkoeling Setup 3
Sukudow Eerste watercooling advies Asrock X570 Advies Waterkoeling Setup 4
Bl4ckj4ck666 GPU waterkoeling advies gevraagd. En CPU mee waterkoelen? Advies Waterkoeling Setup 90
D Advies setup drain Corsair Advies Waterkoeling Setup 4
W Advies setup Advies Waterkoeling Setup 4
I Advies waterkoeling asus strix rog 5700xt 300 euro Advies Waterkoeling Setup 1
A Advies nodig, Lian Li DK-05X Waterkoeling 4
M Advies voor stille build [5800X, 2080RTX] Advies Waterkoeling Setup 1
2 Advies watercooling 2 x rtx 3080 Advies Waterkoeling Setup 5
K advies setup Advies Waterkoeling Setup 8
P Advies handleiding Thermaltake Pomp/Res PR22-D5 Plus Hardware & Software 3
N Advies gevraagd MSI RTX3080 loop Advies Waterkoeling Setup 3
N Advies en informatie mbt tot een waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
T Advies Waterkoeling Setup Waterkoeling 3
Robin Ik zoek advies voor mijn systeem Advies Waterkoeling Setup 1
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
LoyalFoxx Advies betreft voeding Hardware & Software 4
P advies waterkoeling Waterkoeling 7
K Eerste (custom) loop - advies is welkom H700-8700k-2080Ti Advies Waterkoeling Setup 3
P Graag advies om deze pc te maken Waterkoeling 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan