• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

In Flames by Botje88

Botje88

New member
persoonlijke-banner.jpg

Hoi iedereen,

Zal me eerst even voorstellen.

Ben Daniël, 22 jaar en werk momenteel bij een grote internet provider op een storingsdienst.
Altijd al bezig geweest met dingen uit elkaar halen en dan weer in elkaar zetten op mijn eigen manier.
Begon allemaal klein met een eigen IBM computertje die ik via via ergens had gekregen, en daar ging ik boxen op aan sluiten om in elk hoekje van mijn kamer maar geluid te krijgen om zo de ultieme Worms Armageddon beleving te ervaren!

Nu inmiddels al paar jaar een HAF922 staan die mij erg bevalt, mooie ruime kast die makkelijk uit elkaar te halen en mijns inziens veel opties bied voor modden.
Na het zien van de mods van o.a. :9~ Asphiax en L3P ben ik zelf ook enthousiast geworden en nu ben ik hier:).
En heel fijn heeft mijn pa een eigen zaak met klassieke Volvo’s en heb ik daar de beschikking over onderdelen / gereedschap wat uitstekend uitkomt bij het modificeren van een case.

Waarom de naam In Flames?
in het kort:
Ik hou van muziek en In Flames is één van mijn favoriete bands, logos alles van hun vind ik onzettend gaaf en dit ga je dus ook terug zien in mijn case mod.
Zal dit topic in de volgende delen opdelen.

  • Wat heb ik op dit moment?
  • Wat ga ik doen?
  • Wat heb ik al gedaan?
  • Wie helpen mij / hebben mij geholpen?
  • Updates




Wat heb ik op dit moment?

  • Antec TruePower New TP-650
  • 4GB DDR 1333MHz Ram
  • Gigabyte GA-P55A-UD3
  • Intel Core i5 i5-750 / 2.66 GHz
  • Sapphire RADEON HD 5970
  • ASUS Xonar DX/XD
  • Coolermaster V10 CPU Cooler

Ondanks dat ik graag van alles zou vervangen/vernieuwen is het op dit moment niet nodig voor de games die ik speel en heb hier helaas geen geld voor dus dat is van latere zorg:)


Wat ga ik doen?
[img]

Ik ga mijn HAF922 veranderen. ( Nee echt? Ja echt. )
Thema voor mijn casemod is zwart/zilver. In het zijpaneel komt een window met daarin een plaat van plexiglas met een speciale gravering daarin. De bouw is volledig lucht gekoeld. Bedoeling is dat alle fans witte LEDS krijgen.
Het front-paneel gaat ook aangepast worden. Komt o.a. een logo op de voorkant die ik bij Asphiax op maat laat maken. [Zie afbeelding:]
Het bedienings paneel [zie afbeelding#1 zie rode cirkel] ga ik eruit halen en vervangen door een eigen custom made bedieningspaneel waar je later meer over zal lezen/zien.
Alle bekabeling ga ik zwart sleeven of zodanig weg werken dat je er geen zicht meer op hebt.
Doel is ook om alles wat op dit moment nog een metaal kleur heeft binnen in de kast zwart te maken.
Case in originele staat:
[center][img]http://www.coolermaster-usa.com/upload/product/2919/intro1.jpg​


Grove schetsen in Sketchup.

idee.png

idee-sketchup.png
Ik ben nu sinds een aantal weken bezig ermee, maar omdat een aantal dingen een beetje tegen zaten begin ik nu pas een buildlog.

Dank aan:


Asphiax / ModWithMe: voor advies en het graveren van het In Flames Logo.


969709_462401827184528_1737370073_n.jpg



Wimbo Volvo Classics: Levering van onderdelen en tools


banner.png



Buildlog:

En we zijn begonnen.. Video kaart begon kuren te vertonen dus heb ik besloten om maar gelijk mijn hele pc uit elkaar te halen. Ziet er toch wel wat kaal uit.

20130419_203604.jpg

Uit vrijehand In-Flames logo geverfd.. staat toch wel gaaf ondanks dat ik niet kan schilderen.

20130419_225725.jpg

Wil graag een window erin.. Ik zie iedereen hier met een dremel e.d. werken.. maar aangezien ik toegang heb tot echt gereedschap pak ik het gelijk maar goed aan.. Slijpschijf erin.

20130430_123948.jpg

Window eruit geslepen, braampjes eraf gehaald en nu een rubberen randje eromheen. Deze zal je niet snel in andere case terug vinden.. Aangezien het een strip voor een raam is uit een Volvo Amazone.

20130430_143341.jpg

Goed erin kitten natuurlijk :)
20130430_143347.jpg


20130430_143500.jpg

Eind resultaat

img_6228.jpg


img_6224.jpg


img_6223.jpg

1 van de schakelaars waar ik later op terug ga komen:
20130503_153309.jpg




Front Paneel.
img_6222.jpg

5.25-inch bay van het frontpanel. 1 zwart(oud) 1 metaalkleurig ( nieuw )
( 1 tip als je dit ooit gaat fotograveren.. leg er iets zwarts onder.. heeft mij 15 minuten geduurd voordat ik realiseerde dat het niet aan mij maar de ondergrond lag dat ik niet kon scherp stellen 8)7
img_6246.jpg


Overall resultaat na 1 schilderbeurt. Denk dat ik het nog 2/3x over moet schilderen. In verband met bezigheidstherapie schilder ik dit met de hand ipv met een spuitbus.
img_6247.jpg


Top paneel eraf gehaald, hier ga ik komende weken mee aan de slag, midden stuk gaat hier helemaal uit en komt een soort van rooster in met daaronder een Fan, en zit erover te denken om spiegel-achtig iets erin te bouwen zodat je de kast in kan kijken.
2e afbeelding is rooster wat er voor in de plaats gaat komen.
img_6213.jpg


img_6216.jpg




In de tussentijd ook een paar pakketjes binnen gekregen waar ik heel erg blij mee ben:

Coolermaster V10 CPU cooler

Op dit moment zitten er nog Fans in met rode LEDs maar deze wil ik gaan vervangen door witte LEDS.
Maar dat komt later, first things first.

img_6259.jpg


img_6267.jpg


img_6262.jpg


Tevens ook nieuwe fans binnen gekregen. [ Er bedankt voor de goeie en snelle afhandeling hier van mensen van Highflow! Zeer goeie klantenservice. ]
Ik had 3x de XTHERMAL besteld ivm de ontzettende gave led uitvoering maar deze was helaas nog maar 2x op voorraad en leverancier had ze ook niet meer :| zeer spijtig. ( als iemand er nog 2~4 heeft liggen ik zou ze graag van je kopen;) )

2x XTHERMAL 120MM Fan BTF120PRO LED
1x Aerocool Shark Fan White Edition 120mm Fan - 800-1500RPM
1x 3-Pin Splitter / Y-Kabel - 30CM - Sleeved Black
[img=625,417]http://botje88.files.wordpress.com/2013/06/img_6274.jpg?w=625&h=416[/img]

img_6278.jpg





969709_462401827184528_1737370073_n.jpg



Nu het deel waar ik zelf ongelooflijk zenuwachtig voor ben geweest.. Heb als een klein kind dat voor sinterklaas wacht op dit pakketje zitten wachten.

Ik zag de werken van Asphiax en ik zag dat hij een CNC machine had aangeschaft in 1 van zijn builds.. Ik dacht: "Wauw! mogelijkheden daarmee zijn ongekend.." Ik op zoek naar iets waar stond dat hij ook custom work deed, en zowaar.. hij doet ook custom work onder de naam ModWithMe.

Direct heb ik hem gemaild met mijn design en nog diezelfde dag weer mail terug gekregen dat het mogelijk is om te doen en zo gezegd zo gedaan.. afgelopen vrijdag kreeg ik het pakketje binnen. samen met een mailtje van ModWithMe met daarin een video en foto's over hoe het gemaakt werd!
Super gaaf om te zien, als ik mag aanraden bij mensen.. Bij deze;)

Toch een gaaf apparaat zo'n CNC machine!

dsc01734-large.jpg


dsc01735-large.jpg


dsc01724-large.jpg





Making of video in het kort.




Resultaat zoals bij ModWithMe thuis.

dsc01737-large.jpg


dsc01738-large.jpg





Resultaat in mijn case: ( Let op! Deze staat nu gewoon achter m'n deurtje en zit niet vast en nog geen leds oid geinstalleerd! dit komt nog! )

Zo zie je ook maar dat een S3 blijkbaar nog hele mooie foto's maak.

Originele logo:

album-cover.jpg


20130615_132716.jpg


20130615_132658.jpg


20130615_132635.jpg


20130615_132545.jpg


20130615_132531.jpg



Word vervolgd! [/center]
 
Terug
Bovenaan