• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Impulse's Cosmod S

Net even de bovenste fans gemonteerd en daarvan heb ik gelijk de temp sensor verwijdert zodat deze gelijk op vaste snelheid blijven draaien, natuurlijk zit het rad ook gelijk op z'n plek :)

14al844.jpg


2610tw2.jpg


280m4u8.jpg


Zoals je kan zien is het kleurverschil van de fans en de kast niet al te groot en geeft een leuk effect :)
 
Nou vandaag weer een beetje lopen prutsen :)

Ik heb de mips waterblokken gemonteerd en alvast paar slangen gezet :)
Pic's FTW ;)

29gk45s.jpg


2rdj4ls.jpg


149w0ia.jpg


65phls.jpg


w9y6tx.jpg


s6ug7k.jpg


157hw5k.jpg


4kz0z.jpg


f42tcj.jpg


s10vmh.jpg


Helaas ben ik iets te gretig geweest met de schaar en heb me verknipt in de slang waardoor ik waarschijnlijk net iets te kort ga komen :(
Voor de rest ging het monteren van de waterblokken lekker soepeltjes alleen ik moest bij de mossfet blokjes de schroeven niet al te strak draaien want ik zag me moederbord al lekker mee buigen XD
Ook was ik aardig in de war met het ram power moduletje en het ROG logo :p gezien ik niet zag hoe ik die nu kon vast maken maar onder in het zakje zaten 2 kleine plaatjes waardoor je deze gelukkig weer kon monteren(maakte me al druk dat ik zelf weer oplossing daarvoor moest vinden)

Ga morgen/overmorgen weer verder.
 
backplate voor cpu blok zit er wel op hoor
maar omdat die mosfet blokken dus meer op de chips zitten met dat warmte overdrachts rubbertje drukt hij bij het aandraaien dus richting de chips waardoor het moederbord dus gaat buigen:) dus blijkbaar moeten deze dus niet super vast gedraaid te worden(iig lijkt me niet verstandig gezien ik best verbaasd keek hoe bol het stond :p) hopelijk geen schade iig :X
 
@ Oli

Hoe jij het laat zien zal vast ook mooi staan, maar dat zal betekenen dat ik me cpu blok ondersteboven moet gaan hangen en dat zijn weer paar dingen dat ik dus niet wil gaan doen :p
Zo slecht vind ik de slangen er nieteens op staan, als ik ander cpu blok had genomen dan had het er ook anders uitgezien dat weet ik wel :) maarja gezien ik waarschijnlijk vd week een asus hd 5870 ga ophalen sjah :p
 
Je hebt jouw CPU blok eigenlijk ook verkeerd gemonteerd :(
Het moet eigenljk een kwartslag naar links, omdat i7 processoren de cores "verticaal" heeft.
(tis verder niet zo'n ramp, maar prestaties zijn zo iets minder)
 
Sjah hoe je het dan ook wend of keert dan zit ik nog steeds met de slangen die krijg ik dan niet zo mooi op die manier als ik op zo'n kort stuk tussen de mosfet al een knik krijg dan zal het voor de mosfet naar cpu zoals Oli het laat zien ook niet echt gaan lukken.

Ik heb verder eigenlijk nooit geen problemen gehad met deze manier(me c0 bleef onder full stress onder de 75 op 4.2 ghz)
Maarja of die kwartslag zo'n groot verschil zal geven... :p

Iig bedankt voor de suggesties.
Morgen even kijken met paar fittingen van de oude loop en met een laatste stukje slang wat maat nog van zijn loop over heeft of we de boel kunnen afmaken
Als die er morgen niet is dan ga ik over naar het sleeve werk :)
Ook zit ik eraan te denken om een extra hd 5870 erin te drukken(weet er 1 te liggen) maar de std kabels die bij de coolermaster voeding worden gegeven zijn veelste lang dus deze zal ik denkik moeten gaan inkorten :p
dat word ook weer lekker klusje :( helaas heb ik geen tang voor connectors om het op een mooie manier te doen dus ga ik het heel even op een "beun" manier doen en uit de garage een soldeer boutje halen :p
 
K heb net even me atx kabeltje gesleeved(wat een gedoe :p )

Ben niet echt ontevreden over het sleeve werk alleen hoe het nu in de kast zit vind ik niet echt super, gezien de kabels nu erg stug zijn en niet fijn meebuigen.(ook omdat het een redelijk strakke hoek is)

1z4lvh5.jpg

2h3brx5.jpg


Word nog aan gewerkt :)
 
nou daar zit het em juist in kerensky ;)
De kabels zijn op dit moment zo stug en hard dat het met zo'n bocht er zo uit komt te zien :) morgen doe ik ze effe half in een bakje met warm water om te kijken of ik ze zo wat soepeler kan laten worden :)
 
Edit2 Schijnbaar werkt tiny pic nu wel weer :)
Dus bij deze mijn update :)

Ik heb vandaag samen met een maat van me de waterkoeling helemaal afgemaakt.
Hij had gelukkig nog een stuk slang voor me en nog wat extra anitknik gezien zijn case ook zwart met rood intern is :)
Klein lekje gehad :p stom geweest om het pompje gelijk weer uit de oude doos te pakken en te monteren zonder te kijken of de fitting wel goed vast zat, gelukkig was dit binnen enkele tellen opgelost.
Verder geen problemen ondervonden en alles verder lek vrij

Wederom foto's zeggen meer :p

het reservoir gemonteerd :)

24p032w.jpg


Alle slangen en buisjes aangesloten
2912d6u.jpg

20rmc6x.jpg

2eoxmv5.jpg


De loop gevult

161b7ro.jpg


Ook ben ik ondertussen alvast wat bezig geweest wat fans te monteren en wat kabels maar daar heb ik geen foto's van.

Omdat ik mijn gesleevde kabels niet echt 100% vertrouw en ik nog steeds loop te prutsen met de 8pin verleng kabel (connector wil niet goed :S) heb ik deze voorgesleevd besteld zodat ik iig netjes bij reality lan erbij kom te staan:)
Het sleeve werk ga ik nog wel mee verder maar dat kom na de lan dan wel weer :)

:)
 
Laatst bewerkt:

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan