Bedankt J0Ren!
Nou ik ben er echt niet over uit, ik heb diverse twijfels nog
Kwa pc hardware denk ik van zal ik over wat maanden een i7 setup aanschaffen of toch een Phenom 2 setup die nog steeds wat goedkoper is maar wat minder krachtig op bepaalde gebieden.
Of ik wacht nu ik toch aan het sparen ben tot het einde van dit jaar/begin volgend jaar op de stap naar 32NM van Intel en dan meteen een DX 11 kaart erbij+Win7, Nogal wat twijfels dus het is niet makkelijk want ik kan nu ik spaar enkel 1x het geld uit geven en wat is wijsheid? wel is het zo je kan eeuwig blijven wachten maar ik wil gewoon me geld echt goed besteed uit geven:icon_winkle:
Zelf denk ik wel aan 2 graka's en dan kom je sneller bij de i7 uit bleek uit benchmarks,kwa case denk ik aan de Lian li V1200 of de V1000Z waar waterkoeling dan in zal komen
Kwa mobo etc geen enkel idee dat moet ik bekijken op het moment dat ik de pc echt ga bestellen, zeker weet ik dat er 1 SSD in komt als bootschijf, en dan 1 van waarschijnlijk Intel en dan paar opslag HD's van 1 a 2 Tb per stuk.
En voor de andere componenten dat moet ik nog bekijken maar het word wel een krachtige pc als het aan mij ligt waar ik lang mee kan doen en die een goed upgrade path heeft.
Kwa waterkoeling wil ik niet in het * very high end segment zitten* omdat dit extreem veel geld zal kosten en het moet voor een beginner niet te gek worden natuurlijk.
Heb geen enkel idee wat het zal kosten voor enkel de cpu en 1 of 2 graka's als je gewoon merken en spul kiest dat bv net onder het high end segment zit maar gewoon goede kwaliteit is, kwa koel prestaties wil ik gelijkwaardig maar liefst wat beter hebben dan met mijn gelapte true 120 met de 2 kaze's 3000 ultra.
In welke prijsklasse je dan komt ik heb geen enkel idee.
Maar daarom heb ik me ook geregistreerd hier om betere inzichten te krijgen over de prijsklasses die er zijn en in de kwaliteitsklasses
@ Chrizie11 je nickname komt me idd bekend voor heb je wel eens zien posten op hw.info idd
!
@ Oli4v idd laat ze maar komen van hw.info he
!