• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ik wil een kernreactor bouwen

Bobykim

New member
Hallo,

Ik ga een project starten om mijn PC om te bouwen naar het uiterlijk van een kernreactor :icon_super: Dit ga ik bouwen op een alu plaat en de gebouwen worden ook van alu. Daarnaast wil ik "koeltorens":S maken die voor de koeling van het water zorgen (wordt een project appart volgens mij).
Er komen vier hoofdgebouwen waarin ik alle componenten ga verwerken. Ik wil "alles" watergekoeld hebben.
Ik ga binnen korte tijd de MSI P55 GD65 halen + I7 860 + 2x2GB OCZ DDR3 Platinum 1866 LV. Nu komt het: het moet zo stil mogelijk worden.
Wat wil ik koelen: Mijn CPU + Mosfets + SB. // GPU + Mosfets + MEM. Daarmee bereik ik hopelijk optimale stilte en een hoofdgebouw met minimale airflow = 14 cm fan van noctua met een fanregulator.
Het volgende heb ik op het oog:

Reservoir wil ik de FrozenQ Reactor Core Extreme Blue.

Om het systeem zo stil mogelijk te maken heb ik gekozen voor de Cape Cora Pro 642 Kovekt Maxi. Heeft iemand ervaring hiermee en advies geven of de basis set (4 stuks) voldoende zijn om de componenten te koelen? Deze plaats ik verticaal die in de eerste koeltoren. Bovenin de koeltoren plaats ik een 14 cm fan (Noctua) die vrijgekomen warmte wegzuigt uit de toren.

CPU blok wordt de Swiftech Apogee XT, tenzij iemand een goed alternatief heeft.

GPU blok weet ik nog niet. Het moet in ieder geval universal zijn zodat ik kan wisselen tussen ATI en Nvidia. Kan iemand mij hier advies over geven? Verder: voldoet het om de memblokjes en de mosfets passief te koelen met ribjes? Een compleet blok is het beste maar momenteel heb ik een 9800 GTX+ die ik wil vervangen. Ik weet niet of ik bij Nvidia blijf of over ga naar ATI. Hangt helemaal van de FERMI af.

Mosfets...Welke blokjes er passen op de mosfets van de MSI P55 GD65?

Pomp + evt een topje (al begrijp ik nog steeds niet wat dat is :). Hier heb ik geen ervaring mee. Tips zijn welkom. Het zal een stevige pomp moeten zijn omdat er aardig wat afstand afgelegd zal worden.
Slangen, koppelingen ed dat komt wel. Verder heb ik gelukkig gelezen over een drain!

Al met al ben ik bereid om rond de 500 euri uit te geven. Dat moet volgens mij wel lukken.

Alles komt "gelijkvloers". Alleen zal ik het reservoir hoger en horizontaal plaatsen. Geeft dit nog een probleem? Moeten er componenten van de waterkoeling boven of juist onder andere componenten komen te liggen? Verder heb ik nog een vraag over het onderhoud. Vergt een waterkoeling veel onderhoud = 1 x pm of weinig = 2 x half jaar?

Zodra ik aan het bouwen ga zal ik jullie up to date houden met foto's. (kan nog effe duren...)

Gr. Boby

Asus P5B
E6600 OC 3.24 on air
2 X 2GB Corsair XMS 2 DDR2 800
XFX 9800 GTX+
CM 700 Watt PSU
 
show eens een plaatje (of schets) wat je een beetje bedoelt, want kwa layout is het mij niet helemaal duidelijk ;)
klink wel leuk (en tijdrovend)

:p:p:p:p:p:p:p

1928585121_1999999577_tsjernobyl.jpg
 
das een evil voorbeeld Flipmode, het is toch niet de bedoeling dat die zo heet word ;)

Maar idee is leuk, ben benieuwd naar de uitvoering. Probeer anders eens een schets te maken

Misschien een idee om een dubbele bodem erin te maken zodat je je slangwerk uit het zich kan wegwerken :)
 
Leuk idee, maar 500 euro zal wel erg krap worden ben ik bang voor, denk eerder aan 750 of meer eigenlijk...

Voor de koeltoren(s) kan je eenvoudig een paar kunstof bloempotten zoeken met het juiste model , bodem er uit zagen klaar!
Dan zilvergrijs spuiten en inwerken met wat zwart en bruin, ze moeten er natuurlijk niet schoon uitzien ! (heb in m'n vroeger jaren nog wat met model treinen gedaan, eerste wat ik deed was "vies" maken van nieuwe treinen/huisjes)

Voorbeeld van Alex is heel goed te doen, en de buizen op het 'terrein' zijn dan je waterslangen :idee

Kortom, leuk project! (neem de tijd!)
 
Hi,

Bedankt voor de reacties! Flipmode...tis niet de bedoeling dat hier straks het dak eraf gaat. M'n huis verwamen is ok maar het dak moet erop blijven:icon_biggrin:
Ik was al "bang" dat jullie zouden vragen om een schets. Hetgeen Alex heeft geposted komt dichtbij. Bedankt voor de link Alex! Ben zelf gaan kijken en heb het volgende gevonden dat heel dichtbij komt.
details


Ik ga binnenkort starten met een maquette van karton. Ik houd jullie op de hoogte met foto's.

Qua koeltorens...CD, helaas voldoen bloempotten niet ;). Het moet de vorm hebben van een koeltoren. Ik heb het besluit al genomen dat ik dit klusje bij een pottenbakkerij ga neerleggen. Er komt ook maar 1 huge koeltoren.

Mijn vraag is: wie kan er info geven over het gekozen koelsysteem:Cape Cora Pro 642 Konvekt Maxi Black
Dat is op dit moment het belangrijkste. Ik moet passief kunnen koelen met hooguit 1 14 cm fan. Via google kom ik geen enkele review tegen met specs...

Gr. B.
 
Ziet er goed uit Dark Viper! Ben alleen bang dat ik er te weinig ruinte voor heb. Ik ga uit van een plateau van 1 mtr lang en 60 cm breed. Op die manier past het precies naast mijn toetsenbord en monitor. In het hoofdgebouw komt alleen mijn MB te liggen. De rest: PSU / HD's komen in apparte gebouwen. Maar even goed...ik hou het in mijn achterhoofd.

Quadcore: Liquid Nitrogen?? Mijn vriendin zet me buiten met PC en al. Ze is al niet blij dat ik denk over een nucleare centrale LOL.
 
houd je er zoizo rekening mee dat die radiator van aluminium is??

is het niet een idee om hoger in de koeltoren een fan dan te plaatsen, en lager in de toren (waar het ook breder is) 2 240 radiatoren te zetten (en langs de randen zo goed mogelijk luchtdicht te maken)

zodat eigenlijk de fan de lucht door die een eind lager gelegen radiatoren trekt
 
houd je er zoizo rekening mee dat die radiator van aluminium is??

is het niet een idee om hoger in de koeltoren een fan dan te plaatsen, en lager in de toren (waar het ook breder is) 2 240 radiatoren te zetten (en langs de randen zo goed mogelijk luchtdicht te maken)

zodat eigenlijk de fan de lucht door die een eind lager gelegen radiatoren trekt

Absoluut! Ik ben alleen opzoek naar Passieve radiatoren. Kan ze alleen niet vinden. Ik vind alleen de Cape Cora Pro 642 Konvekt Maxi. Als er ronde passieve radiatoren zijn is het helemaal ok. Waar het gaat is dat het systeem zo stil mogelijk wordt. Waar vind je 240 radiatoren?
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
S Ik wil een Custom waterkoeling maken Waterkoeling 4
P [IN-ACTIVE] Modder die een LED strip kan/wil solderen. Gevonden 3
Cygnitr0n Wil een nieuwe icon in het leven roepen HighFlow Forum 3
Xtrafresh Een Glaciator die ik wél wil kopen ziet er zó uit: Overige Koeling 17
Sw333t Wil gaan kijken naar een WC setup, maar snap er weinig van wat ik allemaal nodig heb. Advies Waterkoeling Setup 5
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
Flexi-Cook Hi guys, Ik wil mij graag even voorstellen, Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 6
Bas9466 ik wil deze winkel zeer zeker op de goede manier nog 1x bedanken HighFlow Testimonials / Shopreviews 0
Bas9466 Wil mij even voorstellen. Bas Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 16
M Yeey ik ben jarig :D nu wil ik aandacht xD Felicitaties 13
radmiraal vraag/mening over nieuwe setup die ik wil gaan bouwen Hardware & Software 3
tomasvanderpijl [CLOSED]Waarde onderdelen die ik wil gaan kopen Gesloten 2
CDA441 [CLOSED]Waarde van computer die ik wil kopen Gesloten 9
D Wil mogelijk overstappen op watercooling, wie o wie helpt:) Advies Waterkoeling Setup 9
K Nieuwe Rig wil watercooling, CPU + SLI GPU (MOBO) Advies Waterkoeling Setup 12
R Ik wil graag waterkoeling in de toekomst Waterkoeling 4
S Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
olympus [REFUSED] Persoon wie 18+ is en zich wil identificeren Gevonden 11
Rico Systeem wil niet opstarten!... Problemen & Oplossingen 43
D fujitsu siemens scaleo p wil niet meer opstarten? Problemen & Oplossingen 1
D oqo e2 umpc wil geen verbinding maken met wifi. Problemen & Oplossingen 0
D moederbord wil niet aan? Hardware & Software 1
boefmans laatste check: wil volgende week bestellen :-) Advies Waterkoeling Setup 7
Ludwig Ik wil de boel koeler hebben Advies Waterkoeling Setup 26
maomanna Wat is je hobby en welke zou je wil je nog wel willen hebben? Algemene Discussies 67
Fryslanboy PC wil niet opstarten/dingen branden door/rook Hardware & Software 2
D Noob wil starten met wc voor 1366 met mogelijkheid tot uitbreiden Advies Waterkoeling Setup 1
J wie wil mij helpen?? Advies Waterkoeling Setup 12
B Bestelling al geplaatst, maar wil nog iets bij bestellen en laten mee verzenden HighFlow Computer Cooling Shop 3
Fedmas Fedde wil ook wat! - Geweldig HF! HighFlow Testimonials / Shopreviews 9
Wouter Nieuwe mods. Welke wil jij er op hebben? HighFlow Forum 21
Kadett Wil je eindelijk je WC spullen bestellen..... Algemene Discussies 22
Sanders RAID0 Instellingen wil niet: SATA schijven met Asus Maximus II Formula P45 Problemen & Oplossingen 18
H EVGA Classified E760 wil niet meer booten Hardware & Software 23
B Wil aan waterkoeling beginnen, wat n00b vragen! Waterkoeling 11
S Lucht wil er niet uit Waterkoeling 6
C wil overstappen naar waterkoeling Waterkoeling 6
stravinski 1,5tb schijf Samsung wil niet Formateren Hardware & Software 37
Don_Holio De lucht in de loop zit niet waar ik het wil Waterkoeling 2
meneer peer ik wil mijn Q9450 waterkoelen, hoe? Advies Waterkoeling Setup 21
stravinski [windows probleem] wil niet inloggen Hardware & Software 2
B Nieuwkomer wil geen lucht Waterkoeling 29
R Ik wil mij ook even aan jullie voorstellen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 29
S Wil vandaag voor 13:30 bestellen. Advies graag! Advies Waterkoeling Setup 16
stravinski www.DeBestePagina.nl wil Highflow.nl toevoegen... HighFlow Computer Cooling Shop 2
Freddy Welke auto rij je nu en welke "wil" je rijden :) Algemene Discussies 1836
RWB Overstap naar een custom loop Advies Waterkoeling Setup 3
HighFlow Op zoek naar een cadeau voor Vaderdag 2023 en een goede deal? HighFlow Computer Cooling Shop 0
D Welk block voor een 3080 ti Waterkoeling 4
Freddy Plaatjes door een AI laten maken! Algemene Discussies 3

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan