• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Ik geef het op....

fincent

Junior Member
Circa een maand geleden begonnen aan mijn eerste waterkoeling setup.
Hoewel het bouwen onzettend leuk was vielen de resultaten enorm tegen zoals je hier kunt lezen.

Na een spoedcurcus van medeforummers te hebben gekregen bleek de combinatie niet de juiste keus te zijn geweest.
Toen dus maar besloten om het gelijk goed te doen.

De volgende set was het resultaat.
Laing DDC355
XSPC top reservoir voor DDC355
Thermochill PA120.3 (oude model) met shroud
3 x Skythe S-Flex 1800rpm
Fuzion V2 met quadnozzle (CPU)
Swiftech MCW-30 (NB)

Je zou toch zeggen dat dit een killer setup is..... de resultaten werden er echter niets beter op. Nog steeds 44 idle 62 load.

Omdat bovenstaande combinatie een ontzettend goede flow heeft heb ik het geprobeerd te combineren met mijn Danger Den MC-TDX. Dit blok was gelapped maar heb ik weer bowed gekregen door er een rubber in te plaatsen.
Getest met stanleymes tegen het licht een mooie 'bowe'
De Top/Reservoir van XSPC werdt vervangen voor een losse top en los reservoir beide van XSPC.

Dit alles met een beperkte Vcore van 1.344 volt

Dit geeft helaas ook geen beter resultaat. Max temp steeg zelfs tot 65c.
Ik heb inmiddels alles getest.
Watertemperatuur 24 graden
CPU blok temperatuur 28 graden
Geen knikken in de loop
Goede thermalpaste (MX3) met teveel remounts.....
Coretemp en Realtemp zelfde temps

Al deze temps zijn ongeveer gelijk aan de Skythe Mugen 2, welke ik hiervoor had.

Als iemand de gouden tip heeft schenk ik hem mijn zuster....:gek

tempsw.jpg
 
Laatst bewerkt:
je vergeet 1 cruciaal punt namelijk KAMERTEMPERATUUR!

Hoehard je fans ook draaien hoeveel liter koelvloeistof je ook gebruik, je blijft altijd ongv 5 tot 7 graden boven je kamertemeratuur.

Alsnog damn die temps zijn wel NETJES! zeker een quad9550 op 3.8 ;)
 
Aan je water setup ligt het niet...

Zelf gebruik ik ook een Q9550 die ook meestal op 3825Mhz loopt... Mijn temps zijn wel lager op de snelheid... core0 wordt bij mij ook het heetst... maar met intelburn test 56 graden...

Ik gebruik als cpu blok een Swiftech GTZ....
Ik zie wel dat jij het voltage hoger dan mij hebt staan... bij mij staat het op 1,280v voor deze snelheid..
Mijn stepping is wel anders ...E0...
Misschien is de temp sensor niet helemaal lekker van core0... Omdat die bij 100% op allecores nog steedts heter is dan de rest... bij mij zijn core 0 en 1 gelijk en 2 en 3 ook
 
@Youhoa
Graankorreltje in het midden goed aandrukken een paar keer twisten en kruislings aandraaien.
Ook vele malen het blok weer er af gehaald en de 'spread' is netjes dun over het hele blok.
Ps: ik heb alleen maar een broer, maar hij heeft wel lang haar..... ;)

@Kenny
Klopt, het is hier een graad of 19. Het water is 24 graden en het cpu block 28 graden. Mijn CPU is echter 37 graden warmer dan het cpu block.

@Kerensky
Die ene core doet idd altijd raar. Ik denk dat de andere cores meer waarheid vertellen, maar better save then sorry, dus houd ik maar de hoogste temp aan.

Ik had gehoop 1.45 er op te kunnen zetten om de 4ghz stabiel te krijgen, maar dat gaat op deze manier niet lukken.
 
@Youhoa
Graankorreltje in het midden goed aandrukken een paar keer twisten en kruislings aandraaien.
Ook vele malen het blok weer er af gehaald en de 'spread' is netjes dun over het hele blok.
Ps: ik heb alleen maar een broer, maar hij heeft wel lang haar..... ;)


Wat ik altijd doe (heb het ergens op het forum gezien) is een streep door de cpu maken van de koelpasta, dan zit ik het CPU block erop, en een klein beetje draaien met de cpu block, zodat het gelijkmatig verspreid wordt. Hierdoor creëer je een vacuüm effect waardoor er geen lucht o.i.d. tussen komt te zitten.

Owja, als je eenmaal de cpu block erop heb gezet is het niet echt slim om het weer eraf te halen, omdat anders het effect verloren zal gaan, tenminste minder goed.

Heb ik in een topic gelezen. :) Dus deze wijze kennis heb ik niet van mezelf. :p
 
Ik denk gewoon dat je een slechte cpu hebt :(

Probeer eens een andere s775 cpu te lenen van iemand, en kijk of er ook zo'n groot verschil zit in de temps..

Ik begin zo langzamerhand ook te geloven dat mijn cpu gewoon een heethoofd is.
Dat ik hem idle al niet onder de 44c krijg zegt al heel wat.

@Youhoa
Ik doe het exact hetzelfde (ook het streepje geprobeerd).
Los halen en weer terugplaatsen geeft kleine luchtbelletjes tussen de cpu en het blok (lucht is de slechtste geleider als ik het goed heb) dus dat doe ik niet ;).

Tot nu toe heb ik alle mounts met hetzelde tubetje MX3 gedaan.
Misschien heb ik wel een mislukte tube, valt me nu wel op dat de paste na een dag al hard (droog) van structuur is geworden. Hmmm....
Ik zal de volgen mount eens met mijn vorige MX2 proberen.
 
Laatst bewerkt:
Zoals ik al zei, je moet juist niet het cpu blok eraf halen en weer terugplaatsen. ;)

Anders zal het effect verloren gaan. Op het moment als je het blok erop zet en dan heen en weer draait creëer je meteen een vacuüm effect, de pasta wordt zo ook meteen gelijkmatig verdeeld over de cpu. Zo krijg je ook geen luchtbelletjes tussen je cpu blok en de cpu zelf.

Je kan deze methode proberen als je het met de MX2 gaat proberen. :)
 
Het is dus niet zoals ik had dat het cpubeugeltje/bracket je cpu koelblok raakt en dus net 1/10 mm ruimte maakt tussen block en cpu ?

Mischien heb je je cpu niet goed gelapped ?
 
Scheef gelapt?

Andere optie (heb ik zelf even moeten doen) is , als je je koelblok op je cpu moet schroeven dmv bouten die je via de achterkant van je mobo erin steekt (dus 4 tapenden die uit je mobo steken).
De gaten van je cpublock iets vergroten met een boor.
(Ik was te lui om mn mobo uit te bouwen, dus heb dat gedaan voor de heatkiller met kleinere gaten).
Wat je hiermee doet is "speelruimte" creeeren voor het blok om heen en weer te gaan en kun je ook evt scheve lap wat corrigeren.

Heel stom: probeer eens met stock cooler als je die nog hebt en vergelijk dan de temps met waarden op internet (weet je beter of je een heethoofd hebt of niet.

Ik heb hier nog een topic lopen mbt een EK supreme die ook achtelijke temperaturen gaf
Vervangen door een ander blok met meer flow : kleine 20 graden koeler idle :+

edit: bracket of condensator in de weg? (ja je hebt t gemeten met papiertje) Weet niet hoe het eruit ziet bij jou, maar AM2 heeft een big-ass bracket eromheen zitten
 
Scheef gelapt?

blok met meer flow

bracket of condensator in de weg zitten

Thanks voor het meedenken, maar ik heb gelapped zonder enige druk te zetten. Kan me niet voorstellen dat het dan scheef gaat. Blok zuigt ook mooi vacuum.
Heb ook de DangerDen MC-TDX geprobeerd, meer flow kan een blok niet hebben geloof ik.
Brackets en condensatoren zitten niet in de weg.


heb je wel een backplate op je moederbord gebruikt??

Yep, heb de blokken van los tot zo strak geprobeerd dat zonder mijn backplate mijn mobo al een blokhaak was geweest :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Freddy HighFlow Kadobonnen! geef een vriend of vriendin een HighFlow kadobon :) HighFlow Computer Cooling Shop 11
P nieuw! Jeroen, en de PC (geef geen namen aan computers) Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
S computer start op maar geef geen beeld Hardware & Software 13
D Watercooling newbie hier en wil even kijken of ik het zo in orde heb Waterkoeling 4
CyrilBerge Computer start opnieuw op tijdens het starten van Valorant! Gaming 3
D Lian Li O11D Distro-Plate Welke versie is het stilst? Waterkoeling 7
Silversurfer [advies nodig] Lucht in het systeem en flowmeter stopt met draaien Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Wim Hof Methode, ken of doe je het? Gezondheid en Sport 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
anub1s18 er drijft iets in mijn reservoir en ik kan het niet echt identificeren als should not care of slecht Waterkoeling 2
MrGiorgio Het grote "The Party 18" topic Lan Party 183
Freddy Websites en forum zijn verhuisd naar een nieuwe server, probleempjes? Meldt het hier HighFlow Computer Cooling Shop 11
D het sleeven van niet psu kabels Cases en Modding 1
MrGiorgio Het grote "The Party 17" topic Lan Party 194
Freddy Moeite met het bereiken van jouw Power knop? Alphacool heeft een oplossing :) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
MrGiorgio Het grote "The Party 16" topic Lan Party 291
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
R Is het mogelijk om een product te "upgraden"? HighFlow Webshop 2
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 15" topic Lan Party 291
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
Bas9466 vraag over tv als monitor weet dat het niet ideaal is uhd of hd Gaming 1
Sw333t Geen bevestiging bij uitschrijven voor het ontvangen van speciale aanbiedingen ed. HighFlow Webshop 0
djghostogb Vraag over PC waterkoeling: is het beter je CPU los van je GPU te doen? Advies Waterkoeling Setup 205
F Welke DDC pompo is het stilste? Waterkoeling 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP 13"topic Lan Party 16
C is het mogelijk om met deze set (EK-KIT X360 Performance) 2 x amd r9 290x te koelen Waterkoeling 5
Ubbidude Hallo Users van het HighFlow forum Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 9
MrGiorgio Het grote "HF scoopshot op TP13" topic Lan Party 20
O Het begin is er. Cases en Modding 20
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 13" topic Lan Party 307
A Welke fitting het best gebruiken voor acrylic tube Waterkoeling 5
iSP Het steam bundle topic Gaming 1
Forseti Het grote 'onbeperkt spareribs eten' topic Lan Party 14
Freddy Het grote Bitcoin en Altcoin Topic :) Hardware & Software 206
L Wat te doen als er een lek is en moederbord is verzopen tijdens het leaktesten Waterkoeling 8
MrGiorgio Het grote "plaatsindeling op TP12" topic Lan Party 24
P Is waterkoeling het voor mij waard? Advies Waterkoeling Setup 3
M Het grote "Welke spellen denk je te gaan spelen op The Party 12" topic Lan Party 22
S Welke pomp + top is het beste? Waterkoeling 3
MrGiorgio Het grote "Highflow meeting op The Party 12" topic Lan Party 269
P wat kan ik het beste pakken??? Advies Waterkoeling Setup 13
Consigliere Laat ik het ook eens doen Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 10
S Het Beest V2.0 Obsidian 900D + SLI 780 Gallery & Build Logs 9
V Wat voor videokaart kan ik het beste aanschaffen voor 4 monitoren ? Hardware & Software 0
M Het grote Brommer/Scooter Topic Algemene Discussies 132
Hightower 2 verschillende gtx 770 van het zelfde merk in sli? NVIDIA 9
J Het Xbox One topic Gaming 47
E Zeer tevreden, ook als het even mis gaat HighFlow Testimonials / Shopreviews 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan