• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren?

Robin

Member
Ik heb 3 dagen geleden deze behuizing besteld de masterbox NR600..

Nou ben ik op zoek naar opties om boven in de behuizing een radiator te plaatsen.

Ik wil ook de bijgeleverd ODD 5.25 inch bay gebruiken. Hier maak ik me eigenlijk niet zo veel zorgen om.

Maar het probleem is de ruimte tussen het dak en het moederbord. Dat is echter niet meer dan 40mm of zo (althans wat ik gemeten heb)

Ik vroeg me dan ook af is hier wel een optie om een radiator te plaatsen.. Ik weet wel dat coolermaster ook AIO setjes verkoopt.. Maar hoe dik is dan zo`n radiator.

?

Nou vraag ik mij dus af welke radiators kan ik daar boven in kwijt.. Ik zag wel in de webshop dat er een radiator verkrijgbaar is van 25mm dik.. Alleen zijn fans zo ver ik weet ook al 25mm dik.. Dus hoe ga ik dit oplossen? Of is daar een radiator plaatsen niet mogelijk?
 
Ik ben er al achter dat 27mm dikte radiator het dikste is wat mogelijk is voor mijn behuizing.

Heb eens naar al die merken AIO setjes gekeken van corsair en coolermaster en MSI.
Aangezien ik in me andere build een MSI AIO erin hebt zitten heb ik eens gekeken hoe laag dat dan komt te hangen.

Aangezien de behuizing (van msi ) sakir 100r nog wat ding(naam even kwijt) bovenin ook niet heel veel ruimte heeft maar een 240mm aio wel past en de dikte van de radiator maar 27mm is en dan 25mm voor de fans..=52mm en dan gaat hij uiteraard iets van de bovenkant van het moederbord voorbij.. Maar dan zit die nog niet tegen de bovenkant van de modules zelf aan. (wel iets voorbij die bovenste clips) lager gaat dan ook niet passen.

En vanwege de off-set van het moederbord passen dan alleen nog 1x 120 mm of 2x 120(240mm).
 
Ik ga hier in even verder aangezien ik geen zin heb om weer een nieuw topic aan te maken

Het is een algemene vraag en gaat niet perse over het systeem van hierboven.


Ik vraag mij af wat is belangrijker:

Een Redelijk cpu block en een goede radiator
Of een zeer goede radiator of een minder cpu block?

Neem aan dat alle 30mm radiators allemaal zo ongeveer het zelfde doen kwa prestaties.. En als je meer prestaties wilt dus meer radiator oppervlak moet hebben of een dikkere radiator?

Als ik een corsair 280mm radiator neem (van de hydro x serie) heeft het nog enige nut om hier een 140 single radiator erbij te doen (ruimte heb ik er dacht ik wel voor (achterin een corsair crystal 680x behuizing)

Klopt het dat als een 280mm radiator net niet goed kan koelen de fans dan ook harder gaan draaien.. Als ik dan die 140mm single erbij doe dat ze kans is dat de fans dan helemaal amper nog op draaien? (of te wel kan ik met een grotere radiator meer stilte in het systeem krijgen)


Kan ik ergens meer informatie vinden waar ik allemaal een Corsair Hydro x pomp / reservoir kan plaatsen.. Zie dat de hydro x 2 versies heeft.. Eentje die lijkt op een doosje, en de andere meer een soort recht opstaande aquarium..
Snap dat je deze op een fan kan schroeven, maar die ruimte lijkt mij wat krap voor mijn behuizing. (of ik kijk ergens over heen)

Ik wilde eerst een

Corsair iCUE H115i Elite Capellix Liquid CPU Cooler, 280 mm


Kopen, wegens de goedkopere prijs. Maar ben niet zo kapot van de ML Fans (omdat ik nou LL fans heb( kan ik daarbij ook weer 2 fans extra kopen.
En een hoop gedoe met die commander core ding.
Wat vooral tegen zou vallen is het geluid van de fans (fan profile) die zo staat dat de fans best hoog RPM draaien en veel geluid draaien.
Dus ik dacht dat gaat hem niet worden. Dan nog beter zelf iets erin bouwen naar smaak.
 
Laatst bewerkt:
Ik vraag mij af wat is belangrijker:

Een Redelijk cpu block en een goede radiator
Of een zeer goede radiator of een minder cpu block?

Dat verschil is echt verwaarloosbaar. In theorie kan het hier en daar 1/2 graden schelen in perfecte condities.
Vergeet niet dat de fans die je op een radiator zet ook belangrijk zijn.

Bijvoorbeeld de iCue Corsair fans presteren echt ondermaats op een radiator. Leuk voor het oog, maar dan kan je beter de Lian Li UNI fans halen.
 
Dat verschil is echt verwaarloosbaar. In theorie kan het hier en daar 1/2 graden schelen in perfecte condities.
Vergeet niet dat de fans die je op een radiator zet ook belangrijk zijn.

Bijvoorbeeld de iCue Corsair fans presteren echt ondermaats op een radiator. Leuk voor het oog, maar dan kan je beter de Lian Li UNI fans halen.

Je bedoeld dat je hoge statische fans nodig hebt? Maar dit is toch niet bij elke radiator zo?

Als ik fans zoek, heb ik iets nodig wat al bij mijn standaard case RGB fans aansluit. Wil niet graag een hele set vervangen. Die fans van corsair zijn aardig aan de prijs.

Probleem met die fans is dat het allemaal al corsair eco systeem is.. Dan is het wel wat vreemd om er andere fans er tussen te plaatsen.

Welke van die corsair fans zouden het beste doen op een radiator?


Ik vond nog dit:


Iemand die zegt:

Regardless, fan choice becomes less relevant the more surface area you have (like the 360mm) and more relevant when you have a small frame like the single 120mm. So while you likely would see little change on the CPU coolant temp, you will see some differences between fans on the single. The last time I was running a 120mm hybrid on a Titan XP, the difference was about 4C between ML and HD fans.

Komt erop neer dat als je meer radiator oppervlakte hebt de keuze voor de fans minder uitmaken.

Ook werd er ergens gezegd dat je voor elke te koelen onderdeel zeker minimaal een 240mm radiator als uitgangspunt is.
Ook werd er gezegd dat de ML fans de betere zijn voor radiators dan die LL /QL fans.


Of dit:
"
in my experience the HD were a big improvement in terms of air flow. They are not perfect.. they are noisy (but all of corsair lineup is), and still not stellar with rads, but the LL and QL are so bad they make the HD look really good ^^

The ML will be even better, but you'll have to consider if you want that amount of noise in your PC."
 
Laatst bewerkt:
Neem aan dat alleen die corsair fans werken met de commander core / XT / pro?

Wat is het verschil tussen de core / XT / Pro.

Neem aan dat de genoemde lian li fans niet werken met de commander (icue) controllers.


Ik wil best andere fans kopen.. Maar dan heb ik er geen controller voor zoals het bij corsair werkt.. (lian li heeft zoiets waarschijnlijk niet?)

Ik kan zeker ook gewoon meer radiators nemen om de slechtere fans te compenseren?
 
Neem aan dat alleen die corsair fans werken met de commander core / XT / pro?

Wat is het verschil tussen de core / XT / Pro.

Neem aan dat de genoemde lian li fans niet werken met de commander (icue) controllers.


Ik wil best andere fans kopen.. Maar dan heb ik er geen controller voor zoals het bij corsair werkt.. (lian li heeft zoiets waarschijnlijk niet?)

Ik kan zeker ook gewoon meer radiators nemen om de slechtere fans te compenseren?

Volgens mij doen alle PWM fans het op een Commander, alleen dan niet de RGB functionaliteit.
Verschil? aantal aansluitmogelijkheden. Commander Pro is wel de duurste maar dan heb je wel de meeste vrijheid.

De Lian Li fans werken niet op een Corsair controller. Die hebben weer hun eigen kastje met de daarbij behorende software. Er zijn wel adaptertje maar die zijn nergens te krijgen.

Wat ik al zei, de Lian Li fans zijn écht wel een stuk beter dan de Corsair fans. Zeker als het gaat om het geluid want die Lian Li UNI zijn écht maar dan ook écht stil op volle toeren maar aan de andere kant je wilt ook gebruiksgemak en misschien ook wat voor het oog. Je hoeft echt niet te compenseren met een extra radiator of iets in die richting. Mooi een setje Corsair fans halen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
Zwelgje Iemand ervaring met NorthQ 120MM 3711WL Silent Tornado Fans of iets anders? Overige Koeling 2
Wouter [Gezocht] Iemand met database ervaring voor vbulletin. HighFlow Forum 12
Busterben Iemand ervaring met CM atcs 840 wc? Waterkoeling 6
Quadcore heeft iemand al ervaring met t gebruik van omegadrivers ?? Hardware & Software 2
S Antec DF-10; Iemand ervaring ermee? Cases en Modding 0
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
B Gezocht iemand die petg buizen eil buige. Gezocht 6
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
vincent Gezocht iemand die een bedrijfs logo kan maken Algemene Discussies 3
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
Stephan---pro Gezocht iemand met paypal of creditcard Gevonden 0
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
Aequitis [GEZOCHT] Iemand met een socket 2011 CPU Hardware & Software 1
Wouter Iemand verstand van SRV record? Problemen & Oplossingen 0
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
C iemand enig idee? een rad shroud fans erin ipv erop? Cases en Modding 3
Sw333t Iemand een adresje voor kleine maten rvs buisjes? Cases en Modding 3
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
C iemand advies? Overclocking 2
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
Adam Vandervorst iemand OC tip i7 3820 Overclocking 3
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
B GEZOCHT iemand in de buurt van hoogkerk(groningen) die mijn 24 pin atx kan sleven €25 Cases en Modding 2
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
l3p Dataverkeer website loopt de pan uit, iemand een idee waar het vandaan komt? Problemen & Oplossingen 27
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
MASTERBLASTER powerline iemand ooit geprobeerd? Hardware & Software 12
X Een bagelhoofd met roomkaas, iemand? Nieuws en Sport 19
K Iemand een Leen CPU voor Socket 1155? Hardware & Software 13
E iemand gezocht met een playseat (voor maten) Gaming 3
Wouter Iemand opzoek naar een leuk lief hondje? Algemene Discussies 7
D iemand enig ide het verwijderen van heat spreaders Waterkoeling 7
ZwerverRoodbaard [INACTIVE] Iemand met tijd en zin om een pakket op te halen en versturen Gevonden 5
Sw333t [IN-ACTIVE] Iemand die goed is met het bewerken van Plexiglas Gevonden 3
D Weet iemand de afmetingen van de BP fillport? Waterkoeling 5
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
Slader physx kaartje iemand ? Cases en Modding 7
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
S hey kan iemand me helpen met wat ik nog nodig heb Waterkoeling 27
Robin Iemand die handel ziet in passende Gigabyte X58 NB blokjes? Waterkoeling 40
V Nieuw en ik heb jullie ervaring nodig :D Advies Waterkoeling Setup 1
Freddy Ledger Blue Review / Ervaring HighFlow Product Reviews 2
iSP [Vraag/Ervaring gezocht] over het anodiseren van metalen Cases en Modding 0
M Ervaring webshop op gsm HighFlow Webshop 5
Viepert Ervaring gezocht mbt Cablemod/Darkside led strips Cases en Modding 2

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan