• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Iemand die handel ziet in passende Gigabyte X58 NB blokjes?

Robin

Member
Is er misschien iemand die verschillende NB WC blokjes kan maken?

Het zit namelijk zo, ik wil me gigabyte UD5 X58 NB gaan waterkoelen omdat bij de standaard koelerblok de bovenste sloten niet te gebruiken zijn. Omdat de koeler in de weg zit. Nou kan ik wel aan de koeler gaan zagen, alleen dan heb ik een paar nadelen:

Kan nooit meer het orginele blok in orginele staat maken bij een RMA.

Het bord daalt dan nogal in waarde omdat de NB koeler dan beschadigd is.

Ik zoek iemand die misschien een passend waterkoelings blokje ervoor kan / wil ontwikkelen.

De enigste die een WC blok heeft voor dat bord is mips. Alleen mips heeft dat blok zo ontworpen dat je alsnog het bovenste slot niet kan gebruiken. Dus dan ga ik er ook geen 70 euro voor betalen als het toch niet gaat werken.

Ik zit zelf aan zo`n blokje te denken:

3122_0.jpg


Alleen moet de ophangings punten nog aan de juist kan komen te zitten, en de slangenpilaren niet in het midden van het blok maar aan de bovenkant bij het blok zodat er genoeg ruimte eronder staan en dus alle kaarten erin kunnen in dit bord.

Het blokje moet kunnen passen op een gigabyte x58 UD5 en de extreme..
 
Laatst bewerkt:
Bij de blokken die jij noemt, zit of het blok scheef op de northbridge, dus dan komt het blok ook al iets naar onderen wat me niet verstandig is voor de passing van de bovenste kaarten.

Het onderste blok zitten de slangpilaren / vittingen in het midden van het blok, dan zou ik nog bovenste kaarten kunnen plaatsen. De pilaren moeten zeg maar echt aan de bovenzijde van het blok zitten. Ook mag het blok ook maar ongeveer 10mm a 12mm dik zijn. Anders komt ie tegen de onderkant van de bovenste kaart.
 
je moet toch zien dat je VGA's erover gaan, over de South Bridge ?

dus moet toch dun zijn?

Correctie, k zie net dat t voor NB is, en inderdaad, die van Apogee kun je aanpassen met een gepolierd alu plaatje ja.
 
Die aansluitingen van het bovenste genoemde APOGEE waterblock zitten de slangpilaren in het midden. Ze moeten aan de bovenzijde zitten wilt er aan de onderkant de kaarten er net langs gaan..:039:
 
Dit was trouwens de reactie van EK paar dagen geleden:

Hi!

I am sorry, but we have no full solution for your motherboard.

I cannot prommise you anything if we will make block for this mobo.



Best regards, Eddy
 
Ik denk dat een mips blokje toch wel zo ongeveer de oplossing zou moeten zijn. Want die zijn lekker dun hoogstens 10mm..

Ik dacht dan meer aan zo`n blokje:

2173_0.jpg


De aansluitingen zitten lekker hoog dus komt net boven te kaarten uit.

Alleen de aansluitingen op het mobo zouden dan anders moeten zitten.

Wat me opviel naar veel zoeken is dat het NVIDIA 780i / 790i / Foxconn Blackops Freezer Nickel blokje nummer Bestellnummer: MCH1037

Er erg veel op het blokje lijkt wat ik ongeveer zoek:

mch1037.jpg


Weet iemand of zo heatkiller blokje makkelijk te maken is? Want dan kan ik hem op het standaard NB blokje maken.
12431.jpg

Kwestie van de bovenste gedeelte van de koeling eraf slopen. En dan de bovenkant goed afvlakken en de onderkant van die heatkiller en dan dat blokje erop maken. En dan kost het niet eens zo heel veel geld en dan past het alsnog. Alleen moet dat dikke gedeelte dan nog wel iets hoger op dat plaatje te komen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Van koolance heb ik niks terug gehad. Dus heb PC koolance (de nederlandse site) maar even geinfomeerd, aangezien hun dealer zijn van koolance spullen.

Hier komt het feitelijkelijk op neer:

Beste Robin,

Tot op heden zijn ze nog niet bezig met de ontwikkeling voor het gigabyte
X58 moederbord.
ER zijn wel mogelijkheden om over te stappen op waterkoeling, maar ik kan zo
niet direct zeggen of dit het probleem voor je oplost, zeker omdat (als ik
het plaatje van het moederbord zag) het te koelen onderdeel sowieso erg
dicht bij de PCI sloten zit.

Voor de northbridge kan je gebruiken: CHC-122 of CHC-36-D06
Southbridge: CHC-125
Voltage regulators (2x) MVR-40, maar daarbij moeten voor
beide blokjes nog de heattransfer plate aangeschaft worden.
Daarvoor moet je wel de goede maten weten (opmeten)


Ik hoop hiermee je vraag naar behoren te hebben beantwoord.

en

Er was niets over bekend of ze deze nog wel gingen maken.

Wel waren ze bezig voor een ander merk moederbord: “EVGA”.


Met vriendelijke groeten,

Best regards,


Niet toevallig een handige jongen die er blokken voor kan maken en wellicht zou kunnen leveren via highflow.nl???
 
Toch blijf ik mooi stug volhouden net zo lang dat er iets passend komt.

Ik heb trouwens pc koolance nog gemaild omdat ze een andere oplossing voor hadden.

Beste Robin,



Zeker weten doe ik het niet, maar volgens Koolance zijn dat de koelblokjes welke je moet gebruiken.

De blokjes van de CHC-122 en CHC-125 zijn beide rond en kunnen allebei in de houder rondgedraaid worden.

Het verschil tussen deze twee is de CHC-125 heeft die 45 graden adapters erbij zitten EN de gaten van de 125 zitten uit het midden.

Maar beide hebben G1/4 draad erin dus kunnen allebei ook 10mm nozzles erin hebben.

Zonder die ronde beugeltjes weet ik niet of het zal passen. Het betekent vaak wel dat je er daardoor een beetje mee kan draaien om het op je eigen manier vast te zetten.

Kijk anders ook even op de Koolance site, daar staan wat meer foto’s erbij.



CHC-125 (MB) [no nozzles] - Water cooling systems, pc liquid cooling kit, cpu, video card, hard drive



De maten van het CHC-125 blokje: 3.8cm x 3.8cm x 1.1cm

De maten van het CHC-122 blokje: 3.8cm x 3.8cm x 1.1cm



Ik hoop je hiermee naar behoren te hebben beantwoord.



Met vriendelijke groeten,

Best regards,



Michael

Het CHC-125 zou kunnen passen op de northbridge.

Heel leuk allemaal alleen de Southbridge word dan als nog een ramp om daar slangen tussen te krijgen. Met 2 dikke dubbelslots koelers gaat dit nooit lukken.

Dus ik heb dan nog 2 mooie oplossingen.

Of ik sloop het bovenste gedeelte van de orginele koeler eraf en plaats op dat kale NB blokje een Heatkiller blokje erop (zal wel lijmen worden met epoxy lijm) Maar goed beter iets dan niets.

Ten tweede ik heb mips een mailt gestuurd of dat ze die POM block willen aanpassen. Doen ze dat niet mogen ze dat block in een ars duwen.:112:
 
Ik heb contact met mips gehad, ze gaan waarschijnlijk hun block aanpassen :peace:peace:023:

Ik heb ze weer net gemaild, dus ik ben benieuwd.:056:

Ik vond het i.i.g al netjes dat ze zo spoedig mogelijk contact met me opgenomen hebben en serieus in gegaan zijn op me mailtje.. Dus ik hoop dat er gauw een Mips Gigabyte X58 triplechip POM V2 op de markt gaat komen.

I.i.g EK komt er bij mij er niet meer in.. ze intreseren zich helemaal niet in de markt en hebben gewoon schijt aan de klant.

Heb het voorgesteld om het zo te doen:

2a9blhu.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ze zijn aan het denken hoe ze het blok dunner kunnen krijgen :icon_pidu:

we was thinking about your idea.
13mm thickness could maybe work but 12.5mm not with Pom material.
When we make the block 13mm thick then you can not take more material with the lathe.
There is no more material to take out. If so we could do it by our self.

We can also not guaranty that 13mm thickness will work because at some points there will be only 0.5mm material remaining.
This area is not forced with pressure but 0.5mm is very weak by this kind of material and bates the remaining material.
The middle plate and upper plate from Pom with 5mm thickness insteed of 6mm could cause problems for the sealing because the material is not so strong.
This we have to take a look for if it works.

The flow section decrease also a little bit.

If there is no 13mm space then we can forget it !


Als iemand een goed idee heeft laat het vooral weten, dan speel ik het door aan Mips waterblocks,:064:
 
Ze gaan eerst een sample maken, als die gaat werken dan komt ie in productie

we will make a sample and when it works we go into production, but we need
around 1-2 weeks because of heavy load on the machines
we will use nearly the same copperplate, so the sata2 chips will be also cooled


Dus eindelijk een passend blok voor de gigabyte UD5, eindelijk.
 
Nog even geduld dus. :lol::101: Zal over 4 weken weer contact met ze opnemen om te zien hoe ver ze dan zijn.

Dit is het ontwerp dat het ongeveer zal worden. Het blok word nou 11 mm i.p.v de eerdere 15mm.
De nieuwe aansluitingen heb ik voorgesteld en dat idee nemen ze mee in het nieuwe blok.

Enigste nadeel is wel dat er een hoop schroeven erin zal zitten. Maargoed ik vind het belangrijker dat er een passend blok voor te krijgen is, want de standaard koeler is ook maar een brak rotding.

Hier een tekening van het blok, het zal dus ook de SATA 2 chip koelen zoals de oude versie, die nieuwe versie zal er voor zorgen dat alle kaarten gaan passen zonder dat ze geblokkeerd worden.

15fn11u.gif


De vittingen zitten bovenin voor 1 reden.. om te zorgen dat ze bovenstaande kaart ruimte genoeg geven
Het blok koelt de NB, SB , SATA 2 chip.

Waarom zo`n blok en geen losse blokjes? Omdat het niet mogelijk is om de SB anders te kunnen koelen met water omdat de videokaarten zowat over de sb heen steken en dus geen ruimte is om slangen aan te sluiten.

Dit moet dus het ideale blok worden voor de UD5.

Dit is het oude / Nieuwe type:

mch2051.jpg
.

Wrs krijgt het nieuwe block dezelde naam naar dan V2.

V1, blokkeerd dus de bovenste sloten alsnog en is 3 mm te dik.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
B Gezocht iemand die petg buizen eil buige. Gezocht 6
P Gezocht iemand die hard tubes kan buigen voor custom made computer Cases en Modding 1
vincent Gezocht iemand die een bedrijfs logo kan maken Algemene Discussies 3
Ianovski Op zoek naar iemand die een voeding wilt sleeven Cases en Modding 2
B GEZOCHT iemand in de buurt van hoogkerk(groningen) die mijn 24 pin atx kan sleven €25 Cases en Modding 2
Sw333t [IN-ACTIVE] Iemand die goed is met het bewerken van Plexiglas Gevonden 3
A Gevraagd: Iemand om Corsair Hydro X Hardline 14mm te buigen Gezocht 2
Robin Iemand ervaring met een coolermaster masterbox nr600 case en radiatoren? Waterkoeling 14
Mannekino Kan iemand tegen betaling iets eenvoudigs 3D printen voor mij? Cases en Modding 27
Rammstation Iemand ervaring met dancing light 6 led 6 collour ? HighFlow Product Reviews 2
Zwelgje Iemand ervaring met NorthQ 120MM 3711WL Silent Tornado Fans of iets anders? Overige Koeling 2
A Kan iemand mij helpen met acrylic tubing Waterkoeling 9
Stephan---pro Gezocht iemand met paypal of creditcard Gevonden 0
D vraag over Flow Indicator + nog iemand Adviezen ??? Advies Waterkoeling Setup 2
N Iemand tips om met 1 schakelaar 2 ledstrips te bedienen en 1 losse led. Cases en Modding 11
Aequitis [GEZOCHT] Iemand met een socket 2011 CPU Hardware & Software 1
Wouter Iemand verstand van SRV record? Problemen & Oplossingen 0
gerjanlubbers Casemod mini ITX kast, Iemand een leuk idee? Cases en Modding 4
webdesigner Iemand persoonlijke ervaringen met de Phobya extreme quad 480 rad ?? Waterkoeling 6
C iemand enig idee? een rad shroud fans erin ipv erop? Cases en Modding 3
Sw333t Iemand een adresje voor kleine maten rvs buisjes? Cases en Modding 3
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand nog een setje van swiftech apogee gtz liggen!! Gevonden 0
C iemand advies? Overclocking 2
MASTERBLASTER [IN-ACTIVE] heeft iemand dit nog liggen Backplate CPU AMD/i5/i7! Gevonden 3
S Antec DF-10; Iemand ervaring ermee? Cases en Modding 0
Adam Vandervorst iemand OC tip i7 3820 Overclocking 3
S iemand tips voor gamefootage ps3 opnemen? Handleidingen en Installatie Tips 1
C kan iemand mij helpen een slang voor mijn ek waterkoeling set uit te zoeken Waterkoeling 1
l3p Dataverkeer website loopt de pan uit, iemand een idee waar het vandaan komt? Problemen & Oplossingen 27
arwin74 [GEVONDEN] iemand uit omgeving den haag met met verstand van digitale camera's Gevonden 1
MASTERBLASTER powerline iemand ooit geprobeerd? Hardware & Software 12
X Een bagelhoofd met roomkaas, iemand? Nieuws en Sport 19
K Iemand een Leen CPU voor Socket 1155? Hardware & Software 13
E iemand gezocht met een playseat (voor maten) Gaming 3
Wouter Iemand opzoek naar een leuk lief hondje? Algemene Discussies 7
D iemand enig ide het verwijderen van heat spreaders Waterkoeling 7
ZwerverRoodbaard [INACTIVE] Iemand met tijd en zin om een pakket op te halen en versturen Gevonden 5
D Weet iemand de afmetingen van de BP fillport? Waterkoeling 5
Kadett Kadett's First Build: Iemand nog tips? Advies Waterkoeling Setup 14
Wouter [Gezocht] Iemand met database ervaring voor vbulletin. HighFlow Forum 12
Slader physx kaartje iemand ? Cases en Modding 7
G laptop....iemand nog tips? Hardware & Software 7
S hey kan iemand me helpen met wat ik nog nodig heb Waterkoeling 27
Busterben Iemand ervaring met CM atcs 840 wc? Waterkoeling 6
Quadcore heeft iemand al ervaring met t gebruik van omegadrivers ?? Hardware & Software 2
Sanders Supercool Direct Die 13th gen CPU block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
D Vertical GPU mount die geschikt voor waterkoeling met active backplate Overige Koeling 1
Sw333t [Gezocht] 3 of 4 ventilatoren die op 4volt kunnen werken. Gezocht 1
Mannekino Custom loop kerstvakantie project in O11 Dynamic XL voltooid met Direct Die cooling voor een 9900K Gallery & Build Logs 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan