• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

[i7 2600K & EK-FC6990] - Ontiegelijk veel lucht, hoe krijg ik dat eruit?

Dijkertje

New member
Hallo iedereen,

Na gisteren en vandaag hard ploeteren en proberen ben ik het echt zat. 3/4 vullen lukt prima maar daarna kan ik niet meer bijvullen omdat er overal wel lucht zit.
Kast kantelen en in slangen knijpen heb ik geprobeerd maar wordt er nogal moedeloos van.
Ik heb de volgende loop als volgt:
XSPC D5 dual bay reservoir met D5-MCP655 pomp > EK Supreme HF > Blackice GT Xtreme 140 > EK FC6990 > XSPC RX480 > XSPC res/pomp-duo.
Ik heb extra aantal keren gecontroleerd of ik de inlet en outlet van zowel CPU blok als pomp/res combo niet fout heb gedaan en weet heel zeker dat ik dat goed heb gedaan.
Hoe kan ik die klotelucht nu laten ontsnappen zodat er weer meer water erbij kan om de loop uiteindelijk helemaal vol te hebben.

Hieronder een aantal foto's van wat er nu aan de hand is:
duj6N.jpg


ac7Xs.jpg


A2Jz4.jpg


cWZwT.jpg


vOhHF.jpg


16AHQ.jpg


W09uF.jpg
 
Kast kantelen en in slangen knijpen heb ik geprobeerd maar wordt er nogal moedeloos van.

Al wel gedaan, en de kast is ook niet echt licht :p Is het zaak om echt constant te knijpen en veel geduld hebben (iets wat ik dus niet heb)?

Added after 37 minutes:

Als je de kast draait (om lucht eruit te krijgen) moet er toch altijd ergens een opening zijn, zoals het reservoir dopje er niet op? Helemaal ondersteboven heb ik de kast nog niet gehad, maar heb dit wel zin als het dopje erop zit?
 
Laatst bewerkt:
nee je res wel dicht houden anders kantel je het eruit ;)

je reservoir kan redelijk wat lucht opvangen hoor... en een graad om 45 (miss iets meer) moet kwa kantelen genoeg zijn
en als je dat doet terwijl je pomp aanstaat moet het er redelijk uitgaan

is het makkelijk jou radiator van je kast los te halen???
anders moet je die effe loshalen en lager als je res houden tijdens het ontluchten
 
Dat kantelen heeft bij mij toen der tijd totaal niet geholpen, tijdens kantelen gaat de lucht inderdaad wel richting res, maar als je hem terug neerzet schiet de lucht weer net zo snel richting rad.
Heeft jouw rad geen ontluchtingsschroefje? Mijn rad had dit wel en dat heeft toen d'r tijd wél geholpen. Kast scheef zetten zodat er geen water langs dat gat kan komen en stukje open schroeven.

Maar goed, ik zelf ben ook maar een "noob" betreft watercooling, dus als een expert dit ff kan bevestigen :')
 
Nee, zo'n ontluchtingsgaatje heb ik niet. Maar wat een gedoe zeg. De eerste keer met de RX480, Supreme HF en de pomp/res combi ging niet zo moeizaam. maar goed, nu zitten er meer componenten in die natuurlijk ook nog eens lucht kunnen opvangen. Heb ook al geprobeerd op verschillende plekken te drainen en opnieuw te vullen wat enigszins ietwat heeft geholpen maar vervolgens de lucht ergens anders heen gaat. Allemaal erg vervelend want het lijkt mij niet dat ik het systeem kan gebruiken totdat er een berg lucht weg is.
 
Is de pomp dan zo goed als dood dan? Ik heb hem nooit lager dan stand 5 gehad eigenlijk...
Is de pomp misschien vernaggelt omdat het hele systeem met zoveel lucht te maken heeft?
Ik wordt er echt serieus moedeloos van, veel geld aan uitgegeven en het doet niet wat ik wil...
 
Als je wilt weten of de pomp het doen kan je het res uit de setup halen en de in en out met elkaar verbinden, als hij dan goed pompt ligt het niet aan de pomp.

Als je stroom op de pomp zet hoor je dan wel wat of gaat hij helemaal niet draaien?
 
Je hoort de pomp wel degelijk. Als ik mijn oor erop hou dan hoor ik hem zoemen en je hoort het water klotsen.
En om nou de hele loop weer te molesteren om te testen, mja, als je iets wil weten moet het wel.
Maar (hij draait nu al een klein uurtje) het water beweegt amper in de loop (eigenlijk gewoon niet).
 
Het is idd mss wel veel werk om dat te testen maar dan weet je wel of het probleem bij de pomp ligt of ergens anders..

Had je de rads gespoeld voor je ze in de loop zetten? zo nee kunnen ook je blokken mss wel verstopt zitten.. Dat heb ik ook wel eens gehad toen ik vergeten was voor te spoelen, heel de EK HF verstopt:(
 
Ja dan moet deze open gemaakt worden.. aan de onderkant zitten 4 boutjes die je los moet draaien, dan komt hij uit elkaar.
Er zit binnenin een injectorplate (los plaatje) en deze kan wel eens verstopt zitten (vandaag mijne ook schoon gemaakt)

Let wel op met het inelkaar zetten dat de ringen weer goed zitten! Anders gaan ze kapot (ervaring mee.. kan je nieuwe aan EK vragen)
Als het blokje weer in elkaar zit is het goed om eerst het blokje alleen buiten de kast op de pomp/res combo aantesluiten om lek te testen.
De boutjes moeten goed strak aangedraaid worden anders heb veel kans op lekken.. vandaag heb ik een boutje totaal naar de klote gedraaid om dat hij maar bleef lekken, gelukkig wel weer dicht gekregen, daarom is het belangrijk lek te testen
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
G [Waterkoeling] CPU I7-2600k / GPU R9 290 Advies Waterkoeling Setup 50
R [CLOSED]Maximus IV Extreme-Z + 2600K + 4x 1tb + Corsair 800D met toebehoren Gesloten 6
J eerste waterkoeling setup I7-2600k / SLI MSI GTX570 / 4x RAM coollled Advies Waterkoeling Setup 5
P [Waterkoeling] €300- 500 euro, i7 2600K Advies Waterkoeling Setup 10
M 2600K + 670 - Welke radiator? Advies Waterkoeling Setup 2
Sw333t [Waterkoeling] €1000 euro, i7 2600K, 1x GTX660Ti, 4x HDD Advies Waterkoeling Setup 38
Impulse [IN-ACTIVE] 2500k/2600k Gevonden 0
N Waterkoeling i7 2600k, advies gevraagd. Advies Waterkoeling Setup 8
L Advies nodig bij eerste build. I7 2600k+Ati 7970 Advies Waterkoeling Setup 15
Robin Core i5 2500K VS Core i7 2600K Overclocking 6
I [Waterkoeling] €500 euro, i7 2600k Advies Waterkoeling Setup 13
M [Waterkoeling] €1000 euro, I7 2600K, 2x Gtx580OC edition Advies Waterkoeling Setup 3
Sw333t Intel Core i7 2600K vs Intel Core i7 2700K Overclocking 11
aadje93 2600K + 580 SLI radiator size? Advies Waterkoeling Setup 10
J [Waterkoeling] i7 2600k, HD7970, Corsair 800D Advies Waterkoeling Setup 13
R Intel® Core™ i7-2600K overclocked Overclocking 2
L Corsair H50,H60...zoek cpu koeling voor Lian Li PC-Q11 met i7-2600K. Advies Waterkoeling Setup 19
J (600 euro budget) Evga GTX580 - 2600K Advies Waterkoeling Setup 54
Gruffi Probeer i7-2600K boven 4600Mhz te krijgen Overclocking 21
D3T0X CPU waterblock voor OC i7-2600K Waterkoeling 4
P Eerste keer wc ( ati 6990 en 2600k cpu oc als doel ) in NZXT Phantom Advies Waterkoeling Setup 3
J 1e waterkoeling - GTX570 SLI phantom + 2600K Advies Waterkoeling Setup 1
P [Waterkoeling} €330, HD6950, i7 2600k, chipset Advies Waterkoeling Setup 14
M 1e Watercooling - GTX 580 SLI + 2600k Advies Waterkoeling Setup 11
S overclocken worktstation i7 2600K Overclocking 10
X [Waterkoeling] €900 I7 2600k, HD6950 2GB en AsRock p67 Extreme 6 Advies Waterkoeling Setup 19
Deathchant Z68XP-UD5 problemen of i7 2600K? Problemen & Oplossingen 104
F.West98 Advies waterkoeling, i7 2600K Advies Waterkoeling Setup 9
K [Waterkoeling] €600 I7 2600k, ATI 6990 Sapphire Case Haf X Advies Waterkoeling Setup 15
W [GEZ-CPU]i7- 2600K evt. ruilen Gevonden 0
P WC set I7 2600K 2x 6970 Advies Waterkoeling Setup 3
H [Waterkoeling] €500, i7 2600K, GTX580 Advies Waterkoeling Setup 2
armindo35 advies water koeling 2600k Advies Waterkoeling Setup 2
D Waterkoeling advies; 2600k + 2x6970 Advies Waterkoeling Setup 4
Bullus [VERKOCHT] Core i7 2600K Sandy Bridge Verkocht 4
P [waterkoeling] CM690II i7 2600k 2x 6950's CFX Advies Waterkoeling Setup 7
ChrisdeW [VERKOCHT] Intel Core i7 2600k Verkocht 1
R Mijn Eerste Pc En Het Is Een 2600K Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 4
ChrisdeW Intel 2600k HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
T 1e watercooling setup 800d sli 580 2600k Advies Waterkoeling Setup 31

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan