• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

i5 3570k overclock problemen

nick112

New member
hallo,
tijdens het overklokken van mijn cpu stuit ik op een probleem. Nl. dat de multiplier zich niet verhoogd. ik heb geprobeerd via msi controlcenter en de bios. maar de clockspeed blijft 3.4 GHz ik gebruik de bios instellingen zoals op de site: Workshop: Ivy Bridge overklokken - Bijlage: MSI BIOS | Hardware.Info Nederland.
het gaat dus om een i5 3570k, msi z77 gd 65, 680 gtx, corsair vengeance 8gb 1600MHz.
Ik hoop dat jullie kunnen helpen.
edit: bios zegt wel dat de cpu frequancy bv 3.7 is als ik de multiplier verhoog naar 37x. maar bv cpu z geeft aan 1.6 GHz en realtemp 3.4 GHz.
 
bedankt voor uw antwoord, mijn bios instellingen zijn allemaal gelijk aan die van de tabel op de site, ik gaf maar gewoon een link van de 11 die verwijst naar die site xD. maar nu blijft mijn clockspeed ook onder belasting 3.4 GHz terwijl ik toch echt mijn multiplier heb verhoogd.
 
apart lijkt dat ie je instellingen niet save`d.
Heb je ook geprobeerd je cpu voltage hand matig in te stellen.
Werkte helaas op een ander moederbord zo dat ik de instellingen niet kan controleren.
Misschien dat iemand met msi bord je verder kan helpen.
 
mijn cpu voltage staat zoals op de site van hardware info ook staat op 1.2. Ook apart overigens, in mijn gewone bios kon ik dit voltage niet veranderen, ik heb dit moeten veranderen met de clickbios in windows. maar nu staat in de gewone bios ook gewoon 1.2.
 
ja oke, maar het probleem is niet verholpen wanneer ik de multiplier verander in de bios. Ik heb ooit iets veranderd met ahci en ide, dat ik het had geinstalleerd op IDE, en nu op AHCI staat door iets te veranderen in het OS, zodat ik niet alles opnieuw hoefde te installeren op AHCI. heeft dit er miss iets mee te maken?
 
begin bijna een vermoeden te krijgen dat je m niet goed op slaat in je bios.
AHCI ook weer terug staat op IDE.
En je niet ziet dat je multiplier ook weer terug staat ga je geen overclock zien.
 
Update: op default bios settings nog maar eens geprobeerd, even multiplier op x35 gezet en nu draait de cpu op 3.5 GHz. Maar nu heb ik dus ook alles standaard. Dus mijn vraag nu aan jullie, wal zal ik precies moeten veranderen in mijn bios? want een bepaalde instelling van hardware info heeft dus voor het probleem gezorgd...

edit: @zwelgje, ik heb gewoon save settings en exit gedaan, en de hele tijd dat ik weer in mijn bios kom, zie ik dezelfde settings met de clock speed die ik wil hebben, maar deze is weer weg in OS, dan kijk ik weer in bios en alles staat goed.
 
Wat ook kan is dat je ergens met een limiterende factor zit. Ik ken je specifieke setup niet, maar als hij bijv. aan zijn maximum temperatuur komt dan zal hij automatisch 'gas terug nemen' en in eerste instantie op 3.4GHz, zijn standaard snelheid zonder overclock, gaan draaien. Als je je CPU bijv. teveel stroom geeft omdat dat in die guide zo staat (ik lul maar iets) en hij daardoor te warm loopt onder load zou je dat kunnen tegen komen. Zoiets kan dan wel opgelost worden door terug naar standaard te zetten en dan te verhogen.

Wat je ook altijd eens kan testen, als je hem gewoon factory settings doet dan zou de CPU onder full load en met voldoende koeling op 3.8GHz moeten draaien, dat is zijn standaard 'turbo'.

Hopelijk helpt dit je het probleem te vinden...
 
het was de power technology, van hardware info zeggen ze dat deze uit moet, maar deze staat nu aan. Ik heb een overclock bereikt van 4.7 ghz op 1.38 vcore. Maar in de bios en ook op verschillende sites raden ze af boven de 1.4vcore te gaan. maar aangezien mijn temps rond de 70 zitten en niet hoger, zit er misschien wel 4.8 ghz in. Hiervoor moet ik wel boven de 1.4vcore. Gewoon doen?
Het gaat overigens om een benchmark oc, dus niet 24/7 (daarvoor vind ik 4.6 ghz op 1.31 of 4.5 ghz op ~1.26vcore. wel geschikt).
 
volgens mij hebben ze het over die 1,4 dat daarboven eigenlijk ook niets meer te verdienen is (veel voltage voor weinig clock)
voor kort kan het denk ik wel maar idd als het niet nodig is niet doen

en ik vind 70 graden al best wel warm
 
4.8 ghz stabiel gekregen met 1.45 v, temperaturen tikte net de 80 aan. 11k punten met 3dmark 11 gescoord. maar voor een keertje een benchmark te draaien kunnen de temperaturen toch goed? dit is denk ik wel de max geloof ik. Nu even een leuke 24/7 oc vinden dan:).
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
0 [Waterkoeling] €500.-, I5-3570K, 2x GTX 660 Advies Waterkoeling Setup 4
arwin74 [CLOSED]Evga z77 ftw + 3570k Gesloten 2
SGT_Reaper i5 3570k OC vraag Overclocking 8
Skydrone Intel i5 3570k vs i7 2700k Hardware & Software 14
P [Waterkoeling] Intel Core i5 3570K Advies Waterkoeling Setup 12
B Eerste keer waterkoeling 800euro i5 3570K+ GTX670 Advies Waterkoeling Setup 6
Robin 3570k IHS REMOVAL Overclocking 18
dopestuff [TKA] Oldschool overclock hardware Verkocht 3
F Waterkoeling (500 euro) i 7 4770k 3.5 ghz overclock naar 4.5 ghz met MSI GTX 780 TI Advies Waterkoeling Setup 29
paco mijn 3820 overclock oke???? Overclocking 4
R Haswell CPU Batch en Overclock resultaten lijst Hardware & Software 0
Skydrone Veilige overclock i5-760 Overclocking 4
J Kan multiplier niet aanpassen na nieuwe videokaart en overclock fail Overclocking 2
Joren [Overclock] Kleine Vragen Topic Overclocking 4
tomasvanderpijl Overclock error Overclocking 16
canonchiel Intel 2011 socket Overclock topic Overclocking 0
A AMD 1090T Overclock Overclocking 15
ChrisdeW Sandy Bridge E LGA2011 Overclock topic Overclocking 82
K Chiller koeling en overklok ( overclock ) Overige Koeling 5
B Vraagje ivm 990x overclock. Overclocking 7
P Gigabyte GTX470 Super Overclock Advies Waterkoeling Setup 3
R I5-750 overclock 4GHZ ==> Blue screen Overclocking 18
Viepert Overclock gids voor i7 950 + REX III Overclocking 28
fatal_error.be amd 1090T + crossfire 5870 overclock probleem Overclocking 3
R gruwelijkste overclock ooit helaas maar een bug:( Hardware & Software 2
Johnny Core i7 d0 overclock check Overclocking 6
Sanders Ziekste overclock ooit HD5770! Hardware & Software 8
Colossus Gigabyte HD5870 1Gb Super Overclock Hardware & Software 1
Freddy Asus P6T Deluxe v2 + i7 920 Overclock BIOS Settings Overclocking 5
R Overclock probleem Overclocking 16
D EVGA overclock tool!! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 6
R overclock problemen Overclocking 23
Wouter Overclock Mhz Collection Cpu's Benchmarks & Scores 104
K Overclock P7N2 Overclocking 42
E Overclock fail ? Hardware & Software 27
L Intel E7200 Overclock Overclocking 3
Freddy Overclock BIOS Settings ASUS Rampage Extreme II Overclocking 121
P Overclock i7 940 - Asus P6t Deluxe - Mushkin MEM Overclocking 7
Freddy Overclock tools / programma's Overclocking 52
M Koeling problemen Problemen & Oplossingen 19
X Problemen met pomp reservoir (3 nieuwe pompen op 1jaar?) Waterkoeling 1
A Fan problemen met EK-Cable Splitter 4-Fan PWM extender Problemen & Oplossingen 13
J Mayhems Pastel in nieuwe loop geeft problemen Waterkoeling 5
A Problemen met windows/hardware Hardware & Software 7
D installeren van Bitspower RTX2080ti msi gaming trio x problemen Handleidingen en Installatie Tips 1
P problemen met de kraken x51 Waterkoeling 1
T Eerste waterloop problemen met gpu backplate hitte Waterkoeling 17
AQuAKiNG problemen met Nvidia Surround NVIDIA 1
R Problemen met waterkoeling en Aqua-computer Waterkoeling 29
D problemen met pc op starten geen beeld Handleidingen en Installatie Tips 1

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan