• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulpvraag Quick Disconnects

Koyuki-kun

New member
Beste Highflow(ers),

Ik bestel al jaren onderdelen bij Highflow wanneer ik weer toe ben aan een nieuwe computer. Huidige computer ziet er fantastisch uit met Mayhems 16mm (OD) Borosilicate Glass Tube en Bitspower Black Sparkle fittings. Ik loop echter tegen een probleem aan en dat is: Diagnostiseren is een drama.

Wat ik nu wil doen is werken met Quick Disconnects en estetisch wat stappen terug doen. Nu is alleen de vraag welke jullie aanraden. Ik zie de flexibele ''pro'' tubing (sets) van EK nog wel eens langs komen en die zien er estetisch best prima uit! Ze bieden alleen hun QD fittings niet los aan...

Wat ik zoek is (waarschijnlijk) 4x male en 4x female QD. Twee sets voor CPU en twee sets voor GPU met aanvullend 2x female om het distributieblok door te verbinden wanneer de GPU dan wel niet tijdelijk niet is aangesloten of de luchtkoeling er nog op zit. Op deze manier (lijkt mij) hoef ik niet steeds langdurig bezig te zijn met het drainen, vullen en lektesten bij het vervangen van onderdelen. Uiteraard bijpassende noodzakelijke fittings, tubes ect. Ik denk dat brede zwarte tubes overigens het beste staan in combinatie met de reeds brede glazen tubes die aanwezig blijven, maar ik sta altijd open voor suggesties.
Kunnen jullie mij op weg helpen welke ik het beste kan kiezen?

Alvast hartelijk dank!
Met vriendelijke groet,

Roy

P.S. Toekomstig CPU en GPU waterblok dacht ik dan natuurlijk aan de volledig zwarte EK blokken...
 

Bijlagen

  • IMG_20190411_165845.jpg
    IMG_20190411_165845.jpg
    366,7 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20190416_185040.jpg
    IMG_20190416_185040.jpg
    310,7 KB · Weergaven: 18
  • IMG_20190418_185932.jpg
    IMG_20190418_185932.jpg
    269,4 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20190418_214017.jpg
    IMG_20190418_214017.jpg
    275,9 KB · Weergaven: 15
  • IMG_20190418_214100.jpg
    IMG_20190418_214100.jpg
    243,1 KB · Weergaven: 14
  • Plan.jpg
    Plan.jpg
    304 KB · Weergaven: 17
Mooi systeem!
Wil je de QDC rechtstreeks op het reservoir, dan kan je bijvoorbeeld deze nemen als je flexibele tubes wilt gaan gebruiken:
Op het reservoir schroeven:

En dan in deze QDC de volgende QDC steken:

En hierop 16mm zwarte slang:

Passende fittingen voor de waterblokken:
 
Mooi systeem!
Wil je de QDC rechtstreeks op het reservoir, dan kan je bijvoorbeeld deze nemen als je flexibele tubes wilt gaan gebruiken:
Op het reservoir schroeven:

En dan in deze QDC de volgende QDC steken:

En hierop 16mm zwarte slang:

Passende fittingen voor de waterblokken:

Thanks Freddy,

Dit was ongeveer waar ik zelf ook op uit kwam. Maakt het overigens nog uit of je de female (G1/4) of male(G1/4) aansluit op de distro?

Klopt het trouwens dat de ene fitting witte tekst heeft en de ander goud? Vreemde mix wat niet goed is voor m'n OCD :|
 
Ik had nog niet de knoop doorgehakt, maar ondertussen wel een extra vraag.

Gezien ik van plan ben om 4 paar QDCs toe te passen, heeft dit nog een (significante) inpact op de flowrate?
Ik gebruik op het moment een DDC van Swiftech (MPC35X uit m'n hoofd) die ik meestal laat draaien op zo'n 2000 RPM. Veel hoger dan dat begint het een vervelend geluid te worden, wat geen probleem is bij high load applicaties, maar voor regulier computer gebruik is de doelstelling zo stil mogelijk aan de slag te kunnen. Enig idee of dit met gebruik van de QDC's en een laag RPM een probleem zal worden voor voldoende flow?
 
QDC's zorgt wel voor minder flow, alhoewel de QD3 al een stuk beter is dan de vorige generaties.
Hoe hard je pomp moet draaien is afhankelijk van hoeveel je allemaal in jouw loop hebt.
Een DDC geeft in de meeste gevallen voldoende druk en hoef je geen zorgen te maken dat het op max moet.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Quick disconnects Cases en Modding 14
Bl4ckj4ck666 Quick disconnects Waterkoeling 6
F *Nieuwe* Koolance QD3/4 quick release black Waterkoeling 2
bundymania [User Review] Cooler Master CM Storm Quick Fire XTi Mechanical Gaming Keyboard [GER] HighFlow Product Reviews 0
T Koolance Quick Disconnect voor 3/8 ID 5/8 OD HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D Welke Quick Disconnects en waar te plaatsen? Waterkoeling 1
B QD3 Koolance quick disconnect HighFlow Product Suggesties en Nieuws 5
F Koolance QD4 quick release compressions black (1/2ID - 3/4OD) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
chicken Koolance VL3N Male Quick Disconnect Threaded G 1/4 BSPP HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
Y Koolance Quick connector SET HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
S Totale afmeting quick disconnect Koolance VL3N ? Waterkoeling 11
Source A quick guide to SysProfile Gallery & Build Logs 1
M Koolance Quick connector HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
Traxtorm Radiator Mounting Bracket met Quick-Release HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
D Koolance 13mm quick-disconnect HighFlow Product Suggesties en Nieuws 27
D D-Tek FuZion Intel 775 Quick-Mount Bracket HighFlow Product Suggesties en Nieuws 9
B Quick disconnect sealling valves HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan