• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

hulp nodig met onderdelen voor Umbra

MaartenvdE

Junior Member
Hallo allemaal,

Ik zou graag wat advies willen,

zoals jullie weten ben ik bezig met een build genaamd Umbra.

Maar ik loop tegen wat probleempjes aan op het hardware vlak. Ik wilde Mycom een kans geven om zich te bewijzen als verkoper, en hun online shop ed.

de prijzen vallen er wel mee maar de leverbaarheid van high-end hardware is zeer matig. Ik maak een computer voor: AutoCAD 2010, 3DS max 2010 (vRay), Adobe Photoshop, dreamweaver, after effects, indesign, illustrator en zo nu en dan zal ik wel een spelletje spelen.

Overclocken vind ik wel leuk om te doen maar ik ben niet iemand die met LN2 of Dry ice aan de slag gaat. voornamelijk CPU overclocken, heb een 920 besteld, aangezien bruintje het anders niet meer trekt.

Nu is de vraag:

huidige bestelling:
  • Corsair 800D (beschikbaar) / 239,99
  • Corsair HX850W (beschikbaar) / 147,99
  • Intel i7 920 D0 (beschikbaar) / 229,99
  • Intel 80Gb X25-M retail (beschikbaar) / 190,99
  • Asus Rampage 2 Gene (zeer hoogst waarschijnlijk niet meer leverbaar door mycom) / 211,99
  • Corsair Dominator DDR-3 6x2Gb 1600Mhz 8-8-8-24 racing blue (al "4" weken in bestelling en nog steeds geen leverdatum bekend :S) / 354,99
  • Asus GTX470 (had eerst de 5870 maar die zou niet meer komen, als beetje meezit komt deze vrijdag) / 363,99
  • Totaal:1739,93

Ik heb nu al 4 weken gewacht op mijn bestelling en nog steeds is niet alles binnen. Wat is volgens jullie de beste optie?

Optie 1:
bij alternate of 4launch een Rampage 2 Gene aanschaffen, en wachten op mijn geheugen.
Totaal: 1757,44 - 1762,84 (zo houd ik mijn zwart blauw thema)

Optie 2:
bij alternate een Rampage 3 Extreme bestellen, de SSD weglaten en het geheugen vervangen door 6Gb dominator 1600Mhz 8-8-8.
Totaal: 1588.86 (stap over van zwart blauw naar zwart rood)

Optie 3:
Iets anders met moederboard en geheugen, heb zelf al wel wat gekeken naar combinaties met een P6X58D-Premium, maar ik wil ook alles waterkoelen (CPU, VGA, MB)

Voor waterkoelen zit ik bij EK, ik bespaar me 30 euro op het swiftech blokje als ik niet de rampage 2 gene koop. maar voor de Rampage 3 Extreme moet ik wel 80 euro extra betalen (wel een heel heel erg mooi blokje :053:). totaal budget ligt ergens rond de 2500 euro voor de complete pc incl cooling. Ik hoor graag wat jullie denken.

Wel SSD? of toch stabiler moederboard met SATA 3 en USB 3, of gewoon lekker compact in een grote kast? Misschien ook handig om te weten, ik ga nooit meer dan SLI draaien. dus de Gene zou theoretisch gezien beter zijn.

Groeten Maarten

PS: sorry voor het lange bericht, hoop dat ik wat nuttige info kan krijgen, zit klein beetje haast achter :053:
 
Ik zou zeggen, kijk of een andere webshop wel je totaale bestelling kan leveren.
Als je geen haast hebt zou ik het zw/blauwe thema aanhouden waar je mee in je hoofd zit, ander maak je een pc die het toch niet echt was laat maar zeggen, en daar krijg je spijt van.
 
Bedankt Lakigucci,

als ik het goed lees dus iets wat in de buurt komt van optie 1, ik heb al gekeken bij andere webwinkels maar daar gaat alleen de combinatie van onderdelen die ik nu huidig bij mycom in bestelling heb staan ver over de 2000 euro, en dan moet er nog waterkoeling, fans, en sleeving bij. dus dat is best krap.

Ik vind het niet super erg om van mijn zwart blauw thema af te stappen hoor. is gewoon dat mij 12gb en een wat kleiner moederboard wel handig leken. maar de rampage 3 extreme is weer meer future proof, en ik weet zelf ook niet 100% zeker of ik wel veel heb aan die 12gb en een SSD.

Mijn vorige asus moederboard was een Striker, deze is helaas kapot gegaan en ik vond zelf dat hij wat slechte stroom toevoer had, dus ik het liefste wel een solid base zeg maar. De Gene en de extreme bieden dat beide wel maargoed.

over haast, tja, ik moet al mijn school dingen op laptop doen atm, heb half juni toetsweek, en sponsor EK staat ook in de wacht :S dus komt allemaal beetje samen. ik moet weten wat ik voor waterkoeling ga bestellen, of dat wel of niet een MB block van EK gaat bevatten zeg maar. Denk dat ik de SSD skip, en maar voor de solid base ga, wacht vanavond nog even af op reacties.

Wat denken jullie jongens.

Added after 19 minutes:

het loopt allemaal een beetje in het 100, de Rampage 3 Extreme is ook nergens meer leverbaar, EK heeft hun GTX470 backplate die ik als suggestie had gegeven vervangen door een GTX480 backplate :(, niet echt handig allemaal.

hoop dat ik nog wat hoor binnenkort, maar het ziet ernaaruit dat alles opnieuw op de lange baan wordt geschoven, naar mijn ongenoegen :snik:
 
Laatst bewerkt:
hihi, snap je punt, het was toen meer het idee van prijs besparing en toch het behouden van SLI mogelijkheid, en de overclock features. maar nu zit ik dus echt te dubben wat ik ermee moet doen, de Rampage 3 extreme is in ned overal uitverkocht en ik heb ook geen flauw idee wanneer die weer binnen komt rollen.
 
Die 12Gb lijkt mij ook vrij overbodig. 6Gb is meet dan genoeg, zelfs voor jouw doeleinden.
Een SSD raad ik echter wel aan omdat ik er zelf een heb (X25-M 80Gb) wat ik de beste investering vind sinds jaren. Puur omdat je het snelheids verschil "merkt". In tegen stelling tot een cpu etc. Het opstarten als eerste gaat al retesnel etc. Dus als je het geld hebt, zou ik zeggen doen. Als dit problemen geeft met je order zou ik je pc er later mee upgraden en het voor nu even bij een normale hdd houde (F3 oid).
 
okay, ja ssd is al binnen dus in dat opzicht is dat niet het punt waar het op vast hangt. heb op het moment een F1 1tb liggen van oude pc, ik vond alleen dat de ssd duur was 190 euro, en vandaar dacht ik dat misschien verstandiger was om die dan maar te laten gaan en betere bodem/ moederboard te nemen.
 
okay, dat van de ssd zal ik in het achterhoofd houden, ja die 2 zijn zeer zeker mooie bordje, maar voor mij vielen ze wat tegen vanwege de feature, geen Sata 6 of usb 3, wel nutteloze SAS en vreemde extended PCI poort ofzo?, die revolution is ook wel leuk als je een folding server wilt maken maar dat was ik ook nog niet van plan.

Rampage 2 Extreme was ook heel even een mogelijkheid maar ik vind die heatsink afschuwelijk, vooral als je de nodige delen vervangt met waterkoeling dan blijft er dat logo ding over. mmm eens denken. lastig allemaal
 
zeker als je nu nieuw systeem maakt is t beginen met een ssd wel super hoor en die 12 gb denk ik wel erg overkill aangezien die ssd al veel winst opleverd
met 4 gb kan je al enorm veel doen en met ssd erbij zal je kwa snelheid niet gauw tekort komen , helemaal niet als je mischien nog een lichte 24/7 overklok gaat doen met scherpe timings
 
hihi, ja ik kom zelf eigenlijk ook al wel een beetje terug op de 12Gb geheugen, al moet ik zeggen dat 4gb hier vaak genoeg vol loopt, (95%), op een laptop met windows 7, 64-bit. lichte overclock :p ik hoopte met waterkoeling en dan misschien een rampage 3 extreme toch wel een stuk boven de 4Ghz uit te komen eigenlijk.

Heb een bestelling geplaatst :p, Rampage 3 Extreme voor 117 euro bij azerty. denk dat hij even aangepast moet worden maar we wachten wel even af.
 
Als ik eerlijk mag zijn kan je beter 1 setje geheugen laten zitten en daarvoor een betere mobo nemen (Asus Rampage 3 :p ?) Want een Gene in een Obsidian is echt geen porum xD! En je zegt je wilt een mobo met USB3 en Sata 3, maar de Gene heeft dit ook niet xD

En misschien een postville 80gb erin? :p
 
Dat sata600 en Usb3.0 is nog niet echt doorgebroken hoor, dat is nog toekomst muziek. Er zijn nu wat Sata 600 schijven aangekondigt voor laptops, Green's van WD met een read van 130Mbp/s, dus niet echt indrukwekkend tbh. Ik zou eerst een rex3 kopen, en deze laaaaater als Sata600 en Usb 3.0 gemeengoed is vervangen met een bord die het ondersteunt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
J Hulp nodig met nieuwe PWM fan Overige Koeling 1
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
k.3nny Hulp nodig met: EVGA Classified e759 BIOS updaten. Hardware & Software 5
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
H Eigenbouw, hulp nodig met nadenken Cases en Modding 8
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17
R Hulp nodig met wat meer basis informatie voor toekomstige setup Waterkoeling 35
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Hulp nodig 2e WC setup (enzotech vs bitspower, tygon norprene, pomp...) Waterkoeling 4
yamaha_R1 hulp nodig m.b.t videokaart & reservoir .... Waterkoeling 6
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
N Hulp nodig in DreamWeaver Algemene Discussies 29
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
N Water koeling hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 6
D Hulp nodig controls battlefield 3 Gaming 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
T Hulp nodig koeling set Advies Waterkoeling Setup 14
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
Wouter Hulp nodig. HighFlow Forum 5
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
Johnny [Inrichting kamer] Hulp nodig Algemene Discussies 5
R Watercooling hulp nodig Waterkoeling 19
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
Wouter hulp nodig plaatje('s) aanpassen. Algemene Discussies 0
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan