Hallo
Ik zit al echt ruim 8 weken op highflow, youtube en forums en rest van het internet aan het afsporen voor (mijn eerste) custom loop.
Het word ingebouwd in mijn eigen gebouwde desk/bureau. inhoud (L94CMxD56CMxH21CM LengtexDieptexHoogte)
Echter kom ik nu op het punt dat ik niet verder kan bouwen omdat de pc er eigenlijk nu ingebouwd moet worden. En omdat waterkoeling t.o.v. luchtkoeling veel efficiënter is en in meeste gevallen stiller leek mij dit de beste oplossing. Dus was de conclusie snel getrokken om zowel CPU als GPU in het "water" te zetten.
Goed, na weken naar anderen gekeken te hebben en ook op het forum hier en als anderen heb ik het een en het andere opgedaan voor ideeën. Maar grotendeels zoals het adviestopic hier is al ruim een paar jaar oud. Dan stel jezelf de vraag; is er ondertussen wat beters op de markt gekomen
En... ik blijf hollands, kan het tot een budget tot max 500€? Liefst 400€ :icon_razz:
Ik had gister een winkelwagentje opgemaakt met de Swiftech H240X en een Alphacool NexXxoS GPX - Nvidia Geforce GTX 970 M02.
Wel benadruk ik het zo wil modden met UV slangen of PETG hardubes. Zwarte tubing vind ik maar zo saai....
Maar via bepaalde recenties op het swiftech forum las ik dat de pomp/flow dit niet 100% alleen aankon, een extra radiator werd geadviseerd door swiftech zowel een extra reservoir. Dit alles bij elkaar besteld kom je bijna even duur uit als gewoon losse onderdelen bestellen.
En daar had ik 2x 120mm rads, CPU/GPU block, een pomp met minimaal. 1200 of 1500L/h maar zo stil mogelijk. En een simpele tube reservoir. Maar goed, leuk uitkiezen maar mijn manier van kiezen was zodanig verkeerd met fittingen e.d. dat ik het ff niet meer zag zitten en heb opgegeven. [winkelwagen leeg] :eusa_wall:
Vandaar dat er een nieuwe topic is aangemaakt :icon_winkle:
Dus de beste wijsheid?
En maakt het verder niet uit dat de meeste adviezen met al wat oudere hardware worden aangeboden? Technologie gaat verder... toch?
Oja, Specs PC:
CPU: Intel Core i5 4670K
Mobo: Z87-G45 GAMING
GPU: MSI GTX970-OC&
Rest kan erbij vermeld worden, maar heeft weinig nut lijkt me
MVG
Paul