• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling

dutchsnake

New member
Hallo
Ik zit al echt ruim 8 weken op highflow, youtube en forums en rest van het internet aan het afsporen voor (mijn eerste) custom loop.
Het word ingebouwd in mijn eigen gebouwde desk/bureau. inhoud (L94CMxD56CMxH21CM LengtexDieptexHoogte)
Echter kom ik nu op het punt dat ik niet verder kan bouwen omdat de pc er eigenlijk nu ingebouwd moet worden. En omdat waterkoeling t.o.v. luchtkoeling veel efficiënter is en in meeste gevallen stiller leek mij dit de beste oplossing. Dus was de conclusie snel getrokken om zowel CPU als GPU in het "water" te zetten.

Goed, na weken naar anderen gekeken te hebben en ook op het forum hier en als anderen heb ik het een en het andere opgedaan voor ideeën. Maar grotendeels zoals het adviestopic hier is al ruim een paar jaar oud. Dan stel jezelf de vraag; is er ondertussen wat beters op de markt gekomen

En... ik blijf hollands, kan het tot een budget tot max 500€? Liefst 400€ :icon_razz:

Ik had gister een winkelwagentje opgemaakt met de Swiftech H240X en een Alphacool NexXxoS GPX - Nvidia Geforce GTX 970 M02.
Wel benadruk ik het zo wil modden met UV slangen of PETG hardubes. Zwarte tubing vind ik maar zo saai....
Maar via bepaalde recenties op het swiftech forum las ik dat de pomp/flow dit niet 100% alleen aankon, een extra radiator werd geadviseerd door swiftech zowel een extra reservoir. Dit alles bij elkaar besteld kom je bijna even duur uit als gewoon losse onderdelen bestellen.

En daar had ik 2x 120mm rads, CPU/GPU block, een pomp met minimaal. 1200 of 1500L/h maar zo stil mogelijk. En een simpele tube reservoir. Maar goed, leuk uitkiezen maar mijn manier van kiezen was zodanig verkeerd met fittingen e.d. dat ik het ff niet meer zag zitten en heb opgegeven. [winkelwagen leeg] :eusa_wall:
Vandaar dat er een nieuwe topic is aangemaakt :icon_winkle:

Dus de beste wijsheid?
En maakt het verder niet uit dat de meeste adviezen met al wat oudere hardware worden aangeboden? Technologie gaat verder... toch?

Oja, Specs PC:

CPU: Intel Core i5 4670K
Mobo: Z87-G45 GAMING
GPU: MSI GTX970-OC&
Rest kan erbij vermeld worden, maar heeft weinig nut lijkt me

MVG
Paul
 
Oudere hardware maakt niet uit, behalve met videokaarten, je moet daarvoor wel een passende blok hebben.
CPU blokken zijn meestal geschikt voor alle sockets (behalve zeer verouderde zoals 775 ofzo).

Als je even weer een lijstje maakt en hier plaatst, kunnen wij je tips/verbeteringen geven ;)
 
http://www.highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=10488&hash=d7edd4164ff1a738994c91469f48d09d

Dit is op het moment mijn winkelwagen, ik hoop dat de opzet duidelijk is.
En ik hoop dat de keuze goed genoeg is ;), niet helemaal zeker betreft de pomp


Nou heb ik geen fittingen en aansluitingen erbij gezet omdat ik niet exact weet wat ik nodig heb, dus kan hier wel een beetje hulp bij gebruiken. (Dit geld ook met hardtubing, dus als dit erbij vermeld kan worden zou ik dit erg waarderen)
 
Met reviews schijnt het niet veel uit te maken om een GTX970 van MSI te waterkoelen.

Ook had ik die swiftech 240x in gedachte en dat verder op te modden, maar ik ben niet zo zeker van de pomp en daarnaast wou ik er een reservoir erbij gooien wat uiteindelijk in de kosten weinig meer doet met losse custom parts. Al is die CPU block wel reden om eraan te twijfelen, maar denk dat die raystorm even goed zijn werk doet toch?

Uiteindelijk is dit mijn winkelwagentje, en ik hoop dat het goed is samen gesteld.
Mijn doel is ook om het zo laag mogelijk in geluid te houden en voor een lange levensduur, zodat ik er lang van kan genieten. Hoop dat de flow/radiators e.d. genoeg zullen zijn, zo niet laat het aub weten.
Fans heb ik nog liggen van mijn huidige case en kunnen als ze niet efficiënt genoeg zijn, altijd later nog bestellen.

Ik hoop dat de fittingen (zowel normaal als de 45 hoeken) in orde zijn
http://www.highflow.nl/index.php?dispatch=cartlists.details&list_id=10503&hash=73a0bce0a16748f30f60d8dee2d7825a

MVG
Paul
 
Raystorm is een van de betere blokken en dus een goede keuze.
De rest van de samenstelling is ook in orde.

Wel aan te raden om 2 flessen koelvloeistof te nemen.

De slang is best dik om met een normale schaar recht af te knippen, een slangknipper is daarom aan te raden.
Verder kan je nog denken aan handigheden als koelpasta, arcticlean als je die thuis nog niet hebt.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
J Hulp nodig met nieuwe PWM fan Overige Koeling 1
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
k.3nny Hulp nodig met: EVGA Classified e759 BIOS updaten. Hardware & Software 5
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
H Eigenbouw, hulp nodig met nadenken Cases en Modding 8
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17
R Hulp nodig met wat meer basis informatie voor toekomstige setup Waterkoeling 35
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Hulp nodig 2e WC setup (enzotech vs bitspower, tygon norprene, pomp...) Waterkoeling 4
yamaha_R1 hulp nodig m.b.t videokaart & reservoir .... Waterkoeling 6
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
N Hulp nodig in DreamWeaver Algemene Discussies 29
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
N Water koeling hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 6
D Hulp nodig controls battlefield 3 Gaming 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
T Hulp nodig koeling set Advies Waterkoeling Setup 14
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
Wouter Hulp nodig. HighFlow Forum 5
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
Johnny [Inrichting kamer] Hulp nodig Algemene Discussies 5
R Watercooling hulp nodig Waterkoeling 19
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
Wouter hulp nodig plaatje('s) aanpassen. Algemene Discussies 0
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan