Ik ga maar even bijspringen voor dit uit de hand loopt. TI9, Calimero heeft gelijk, hoewel hij het nogal grof brengt (niks persoonlijks Calimero
). Wij zijn geen tech support die 24/7 klaar staat om iedereen te helpen. Soms heb je geluk, en heb je in een keer 3 geweldige advies posts te pakken, soms duurt het eventjes. Wat zeker helpt is je volledige specs te plaatsen (dus niet alleen wat je wilt koelen), en ook wat je verwacht van de waterkoeling (performance/stilte). Want uiteindelijk zijn wij allemaal maar hobbyisten die dit in hun vrije tijd doen
.
Ik ga toch maar even helpen, omdat ik nog precies weet hoeveel het mij geholpen heeft als beginnende waterkoeler dat er anderen bereid waren te helpen en vragen te beantwoorden.
Ik heb hier even een lijstje voor je samengesteld. Het is een goed lijstje, en omdat het laat is heb ik eerlijk gezegd weinig zin elk onderdeel te verantwoorden, ik hoop dat je dat begrijpt
.
Even een paar algemene opmerkingen over de setup:
er ontbreken 2 dingen, namelijk het gedistilleerde water wat je bij de meeste drogisten kan krijgen, en de GPU blokken, omdat die nog niet beschikbaar zijn.
Ik heb een aftap punt toegevoegd, omdat dat het verversen van je water veel makkelijker maakt.
Ik kan je niet helpen met de keuze van je kast, omdat dat echt op smaak moet. Ik raad je aan op Hardware.info of Tweakers te zoeken naar een full-tower kast naar jouw smaak met redelijk veel ruimte. Als je hier dan even aangeeft welke je in gedachten hebt, kunnen wij kijken wat de mogelijkheden zijn, of misschien toch andere ideeën.
Hopelijk helpt dat je een beetje verder
.
(BTW, Calimero: Iemand doorverwijzen naar Martkplaats voor waterkoeling? Serieus :017::082:?