• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper

masterez

Junior Member
- Budget: +- 500
- Hardware:
Asus sabertooth z77
Intel 3770K
16 GB Corsair Dominator 4x4GB
CM Storm Trooper
MSI N670GTX-PM2D2GD5/OC

- Welke hardware wil je gaan waterkoelen:
Eigenlijk zoveel mogelijk maar in ieder geval de CPU/GPU/RAM Dus als er meer mogelijkheden zijn geef me een seintje!!

- Waarom wil je gaan waterkoelen: Voor de esthetische waarde en performance.
- Waar wil je de radiator gaan plaatsen: In de top en voor in de kast

Ik heb zelf al een klein lijstje gemaakt met de dingen die ik er in wil hebben.
Maar zoals jullie al zien mis ik sowieso de fittings en de slangen dit komt omdat ik er niet echt hoogte van krijg met wat ik moet hebben (SO PLEASE HELP:'( )

Voor jullie de kleuren in het thema zijn "gif" groen,wit,zwart

Link naar me winkelwagentje.

XSPC D5 Dual Bay Reservoir/Pump Combo Black

EK-Supremacy - Acetal + Nickel

EK-Ekoolant UV Lime GREEN premix 1000mL

Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm 14157

Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top

EK-FC670 GTX - Nickel Acetal

EK-RAM Dominator X4 - Acetal + EN Nickel

Aquacomputer Aquatube G1/4 Silver
 
Fittingen en slangen hangt af van de maat (de dikte) die je wilt. Daar is vrij veel over te vinden.
Ik raad je twee liter vloeistof aan.
Ram koelen staat cool maar heeft weinig toegevoegde waarde geloof ik. Als je echt los wilt gaan kun je ook zoeken naar een waterblok voor het moederbord en dingen voor de harde schijven.

Ik heb niet heel veel verstand van rad oppervlakte (ik heb zelf een dikke overkill), gevoelsmatig is 240 rad niet heel overdreven veel voor deze Setup.
 
Ik denk ook dat ik het nu wel snap qua binnen maten van slangen enz is gewoon ff wennen voor mij denk ik haha.
Ja ik heb echt geen idee hoeveel vloeistof er in gaat dus. Maar met dit advies schiet ik zeker weer wat op thnx man!!

Maar verder is het lijstje dus wel redelijk oke en geen rare n00b fouten gemaakt?
 
Toch een paar opmerkingen:

- Je hebt 2 reservoirs? Je hebt er maar 1 nodig.
- !!Opgelet!! zoals je het nu hebt zal het niet gaan. Ik heb hetzelfde bayres, een zeer goed trouwens, maar dit vereist wel de O-ring en schroefring van de standaard D5 pomptop! Met een losse D5 heb je die niet om hem in plaats te houden. Er is echter ook een set waar er een D5 bijzit (die dan wel van O-ring en schroefring bevat) en een losse 'D5 met O-ring en schroefring'-set van xspc. Misschien eens vragen aan freddy of hij die in de shop kan zetten. (En dat bijzetten in de discription van de versie zonder).
- Zoals gezegd is ram koelen voor performance zeker niet nodig. Ook moederbord of hdd koelen valt onder hetzelfde. Ik zou die voorlopig weg laten en eerst kijken om de rest van je set in orde te krijgen. Je zal 8 fittingen nodig hebben en als dit je eerste loop is, is 2 meter slang aangeraden. Je kan de loop waarschijnlijk vullen met 1 liter, maar niets is vervelender als te kort te hebben, dus is het ook aangeraden 2L te bestellen.
- Verder zijn er de gekende verbeteringen: een slangenknipper geeft je lekker rechte slang einden zodat deze optimaal rond de fittingen zitten. Een temperatuur sensor zorgt dat je mooi kan zien hoe warm je water heeft. Een fan controller kan altijd handig zijn, fans op radiatoren maken flink meer lawaai dan gewoon losse fans. En een drain is zeer gewenst als je een systeem zoals het jouwe (waar je geen echt 'losse' fittingen hebt waar je het water gewoon kan laten spuiten) wenst te legen.
- Verder hebben die blocks ook maar aan 1 kant schroef fittingen iirc, dus zal je waarschijnlijk ook een paar 90° adapters of fittings willen.
 
Update 1:

Kijk dat soort info moet ik hebben top thnx!!. :pray

De 2de res is voor de mooi die wil ik gebruiken voor de echte case mod de bay-res is laat maar zeggen primair. of is het advies 1 is beter?

Dat van die O-ring en de schroefring wist ik dus inderdaad echt niet en ga ik vandaag nog ff achteraan. (gelukkig dus wel een goede keuze)

Kijk concrete aantallen daar hou ik van!

Dus als ik iets van 10 fittingen neem en nog iets van 4/6 90 graden fittings dan zit ik wel ff goed.

valt nog niet mee om een WC voor je machine te plannen en te bouwen.
Maar ik ga even wat dingen aan passen en dan hoop ik weer iets aan feedback te horen van jullie.
Hier heb ik namelijk echt iets aan!!!

Added after 16 minutes:

Holy baby jebus :S die fittingen zijn niet goedkoop zeg.
Maar goed hoort bij de hobby toch

---------Oke update nummer 1:---------


XSPC D5 Dual Bay Reservoir/Pump Combo Black

EK-Supremacy - Acetal + Nickel

2x EK-Ekoolant UV Lime GREEN premix 1000mL

EK-FC670 GTX - Nickel Acetal

Alphacool NexXxoS ST30 Full Copper 240mm 14157

Alphacool D5-VPP655 - Single Edition / No Top

Aquacomputer Aquatube G1/4 Silver

5x 13MM (1/2) Bitspower Schroeffitting Paar - G1/4 (2 stuks) Matt Black

6x Bitspower G1/4 Matt Black Rotary Angle 1/2 Fitting BP-MBLRI

Bitspower G1/4 Temperature Sensor Stop Fitting Matt Black BP-MBWP-CT

2x Tygon R3603 - HighFlow - 1/2 ID - 3/4 OD - Clear

Slangknipper (10-40MM)

Bitspower Valve / Kraan Matt Black BP-MVV-MBK (Ik hoop dat dit past al drain)

Link naar het winkelwagentje
 
Laatst bewerkt:
Top man graag want ik heb echt 0 verstand van watercooling! Hardware is geen probleem maar WC is echt nieuw voor mij.

Om een idee te geven van het thema ff wat pics.
Ik ben eerst begonnen met het idee om een Corsair t600 te nemen maar dat veranderde al snel naar een CM Storm Trooper(wel lastig qua modding)

project preview.jpg T600 project preview.jpg

Added after 32 minutes:

De O-ring heb ik in ieder geval alvast gevonden maar vreemd dat die schroefring niet bij die pomp zit idd
 
Laatst bewerkt:
Linkje werkt niet. Verder is 2 reservoires geen probleem, al moet je wel rekening houden met hun positie. Ideaal staan ze dan beide voor elkaar, het reservoir dat naar het andere res linkt hoogst natuurlijk. Als je er toch blocks/rads tussen zet, dan plaats je best je reservoire zonder pomp zo hoog mogelijk om zo weinig mogelijk flow te verliezen.

Verder, wat ik ook in mijn HAF X gemerkt heb, is dat zelfs in de laagste 5.25" bays je pomp/res hoger zit dan je graca (opzich geen probleem) en je dus een soort 180° bocht zal moeten maken. Omdat dit het laagste punt is (bij mij toch) is dit ook een perfecte plaats voor een drainpunt. Zelf heb ik dit gedaan met volgende onderdelen:
- Bitspower G1/4" Silver Shining L-Rotarary Adapter
- Bitspower G1/4" Silver Shining Q-Rotarary Adapter
- Bitspower G1/4 naar G1/4 (2x OD) Verbindingsstuk Mini Silver Shiny BP-WTP-C42
- 10MM (3/8 ID - 1/2 OD) Bitspower Schroeffitting 90 graden Triple Rotary - G1/4 Silver Shining BP-90R3CPF-CC2
- Bitspower Valve / Kraan Silver Shining BP-MVV-SL
- Bitspower G1/4" Temperature Sensor Stop Fitting

Zoals je ziet allemaal bitspower, maar dat is zeker geen vereiste. Vooral de 90° fittings zijn flink duur, maar zijn wel handig omdat het 'wijde' bochten zijn, zodat je zeker bent dat je fitting niet te dicht tegen je block zit ;) Hoe ik het gedaan heb: Op de IN van mijn GPU-block zit de Q-rotary, met 3 G1/4" gaten. Het gat dat naar het moederbord gericht is zit de tempsensor in. Op het gat naar onderen gericht zit de extender en daarop het kraantje. In het gat dat naar je zijpaneel wijst zit Zo'n 90° adapter, alles zit lichtjes gedraaid zodat deze onder een hoek richting je reservoir zit. Op de OUT van mijn block zit de L-rotary, met op het enige gat (richt zijpaneel) ook zo'n 90° fitting die recht staat en met een stukje slang recht naar mijn CPU block gaat. Ik ga deze avond nog een foto toevoegen zodat het duidelijk is ;)

foto: De temp probe zit daar achter
2012-09-17 18.57.52.jpg
 
Laatst bewerkt:
Je hebt altijd wel iets bij te leren ;) Ik heb mijn loop onder tussen al 2 keer uit elkaar gehaald en 3 keer geïnstalleerd en telke malen iets bij geleerd. De basics zijn eigenlijk best simpel hoor, gewoon zorgen dat je de juiste producten hebt en op je gemak goed werk neer zetten. Ook altijd handig als je een laptop hebt is die naast je zetten met een leuk muziekje en de HF shoutbox, kan je bij twijfels of problemen altijd raad vragen. Zorg ook dat je minstens 1 rol WC-papier bij de hand hebt, altijd een aanrader :) Dan gaat de rest vanzelf ;)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
ShockRaver Hulp nodig bij pomp advies (GEEN PLASTIC SCHROEFDRAAD!) Waterkoeling 10
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
J Hulp nodig met nieuwe PWM fan Overige Koeling 1
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
S Hulp nodig 2e WC setup (enzotech vs bitspower, tygon norprene, pomp...) Waterkoeling 4
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
yamaha_R1 hulp nodig m.b.t videokaart & reservoir .... Waterkoeling 6
N Hulp nodig in DreamWeaver Algemene Discussies 29
L Beginner in waterkoeling ( hulp nodig ) Advies Waterkoeling Setup 1
N Water koeling hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 6
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
D Hulp nodig controls battlefield 3 Gaming 6
F Eerste WC opstelling en heb hulp nodig !!! Doorverwezen door l3p Advies Waterkoeling Setup 4
dark viper zwolle alteriw hulp nodig server instellingen Gaming 4
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
Dustyrick Hulp nodig: Nieuwe PC samenstellen, geschikt voor CSS (game) Hardware & Software 30
T Hulp nodig koeling set Advies Waterkoeling Setup 14
k.3nny Hulp nodig met: EVGA Classified e759 BIOS updaten. Hardware & Software 5
Wouter Hulp nodig. HighFlow Forum 5
D Nieuwe voeding (hulp hard nodig) Hardware & Software 1
Johnny [Inrichting kamer] Hulp nodig Algemene Discussies 5
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
R Watercooling hulp nodig Waterkoeling 19
Wouter hulp nodig plaatje('s) aanpassen. Algemene Discussies 0
I Luchtkoeling in Cosmos S, hulp nodig! Overige Koeling 8
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
L hulp nodig, ben nieuw hier :D Waterkoeling 7
H Eigenbouw, hulp nodig met nadenken Cases en Modding 8
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan