• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp met spuiten gewenst.

Viepert

Junior Member
Heey mannen,

ik ben bezig met een casemod en daarin wil ik ook mijn kast en zijpanelen spuiten.
Nu ben ik alleen niet echt thuis in het spuiten van metaal.
Moet je net als met hout alles schuren? Want mij pa zegt dat goed ontvetten voldoende is.
Om daarna een goeie ets primer te gebruiken. Ik moet zowiezo een gedeelte schuren want ik heb naden gevuld met 2 componenten metaal. Maar om de pci brackets etc te gaan schuren lijkt mij een onbegonnen zaak.
Ik heb geen zin om eerst 2 weken te moeten schuren voor 30min spuiten.

Wat ik bedoelde met de naden opgevuld....

 
alles met P400 even afruwen, daarna als ik jou situatie bekijk een paar flinke lagen spuitplamuur :) en dat weer met 400 schuren en een paar keer overdoen :)

daarna afdekken met primer en daarna matzwart zeker?
 
daarna afdekken met primer en daarna matzwart zeker?

Bedankt voor het advies, ik ga van de week verder met het schuur gedeelte en zal ook zeker een bus plamuur halen.

Dat zou je denken ja, maar nee. Frame/basis wordt wit en buitenpanelen worden Metal Flake Blauw.
Een beetje zoals dit...



(Kijk aub niet in die folder op Photobucket, daar staat mijn hele buildlog al in, maar ga hem pas posten als hij klaar is, zodat ik niet weer een tread begin zonder af te maken ;) )
 
(Kijk aub niet in die folder op Photobucket, daar staat mijn hele buildlog al in, maar ga hem pas posten als hij klaar is, zodat ik niet weer een tread begin zonder af te maken )

Nooit zeggen :eusa_shhh:
 
Het voorwerk is super belangrijk, helemaal als je metallic gaat spuiten. Dus het schuurwerk moet je gewoon goed doen. En erna inderdaad heel goed ontvetten. Dan dunne lagen spuiten.
 
Bedankt mannen, ik ga mijn best doen. Hopen dat het wat wordt.
Heb altijd de optie om hem door mijn maat (spuiter) te laten doen, maar wil zoveel mogelijk zelf doen.
 
template.jpg

Maareh, ik denk dat wat K3nny zei idd wel zal werken.
 
Bedankt voor het advies, ik ga van de week verder met het schuur gedeelte en zal ook zeker een bus plamuur halen.

Dat zou je denken ja, maar nee. Frame/basis wordt wit en buitenpanelen worden Metal Flake Blauw.
Een beetje zoals dit...

metalic dus, metalic flake lukt niet met een spuitbus. of bracht je het weg naar een spuitert?
 
Ik denk dat ik hem maar naar mijn maatje breng, totaal geen ervaring met spuit plamuur etc.
Dan weet ik tenminste dat het goed en super netjes gebeurd.
Dit is het k4tste stuk van de mod. Dremelen, solderen, zagen etc helemaal te gek. Maar zoals waarschijnlijk iedereen, heb ik een schijthekel aan schuren.

De voorkant wil ik alleen wel zelf doen. Daar moet ik een aantal gaten dichtmaken in kunstof.
Van de week ff naar de automaterialen zaak om de spullen te halen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
J Hulp nodig met nieuwe PWM fan Overige Koeling 1
C HULP nodig met FAN-splitter Overige Koeling 17
radmiraal hulp nodig met waterkoeling samen stellen van een pro Waterkoeling 7
O Hulp nodig, helemaal nieuw met watercooling Advies Waterkoeling Setup 4
N Graag wat hulp met dimensioneren van waterkoel capaciteit Advies Waterkoeling Setup 2
R Hulp met 1e waterkoeling setup Advies Waterkoeling Setup 4
P Hulp nodig met mijn eerste WC-Setup. Waterkoeling 20
T Silverstone FT02 waterkoeling met Maximus V Formula hulp Advies Waterkoeling Setup 7
A hulp met raid gezocht Hardware & Software 3
J hulp nodig voor fans met controller Cases en Modding 5
boefmans [IN-ACTIVE] Hulp met MDF verzagen :-) buurt Haarlem Gevonden 0
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
mailbomber Hulp nodig met radiator keuze Waterkoeling 6
Wouter Probleem met virus hulp nodig! Problemen & Oplossingen 14
T Hulp met overclocken Intel E8500 + Gigabyte EP45-DS3 Overclocking 7
T TP 9 hulp hulp met PC Lan Party 14
Johnny Met spoed hulp gezocht betreft aangekochte SSD! Problemen & Oplossingen 4
AceBaran Nieuwe waterkoeling setup, hulp met keuze, o.a. Reservoir Waterkoeling 117
k.3nny Hulp nodig met: EVGA Classified e759 BIOS updaten. Hardware & Software 5
MaartenvdE hulp nodig met onderdelen voor Umbra Hardware & Software 15
R hulp met raid gezocht Hardware & Software 6
K Hulp met overclocken Phenom XII 955 (RB-C3) // Asus M4A79XTD EVO Overclocking 3
H Hulp nodig met waterkoeling. Waterkoeling 4
Rico Hulp met CODMW2, wanneer 100% uitgespeeld? Gaming 9
H Eigenbouw, hulp nodig met nadenken Cases en Modding 8
adje hulp nodig met het uitzoeken van wc installatie!! Advies Waterkoeling Setup 17
P Hulp met koeling gezocht Overige Koeling 14
A Hulp met setje samenstellen Advies Waterkoeling Setup 20
Jamoru [max 250,-] Graag hulp met WC voor i7 Advies Waterkoeling Setup 27
R Hulp nodig met wat meer basis informatie voor toekomstige setup Waterkoeling 35
basjuh Hulp met waterkoeling kast Cases en Modding 3
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan