Hallo,
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen
Ik zou het op prijs stellen als ik hier wat tips kan krijgen om mijn setup een beetje te overclocken. Het is geen game pc of dergelijk, gewoon een werk pc.
Af en toe krijg ik wat pfn_list_corrupt meldingen, en vermoed dat dit te maken heeft met eventueel foute instellingen voor mn geheugen. Alles staat trouwens nu op standaard (als het goed is
)
K heb het volgende:
Asus M4A79XTD EVO Moederboard
Phenom XII 955 Black Edition Revision 3 (RB-C3)
Corsair 4 GB DDR3-1333 DHX Kit (TW3X4G1333C9DHX)
En een videokaartje, radeon hd 4650, maar die laten we maar buiten beschouwing.
Voeding 600 watt.
Standaard boxed cpu koeler
2 12 cm fans in mn case.
Mijn vraag is,
Hoe kan ik deze redelijkerwijs een beetje overklokken zonder perse vervangende koelers te hoeven kopen?
En, wat zijn eigenlijk de optimale instellingen voor deze setup?
Ik heb het setje gekocht met het oog op een eventuele overklok, maargoed het is inmiddels weer een jaar of 5 geleden dat ik actief bezig was met Pc's bouwen, dus neem me niet kwalijk als ik geen goede spullen heb gekocht haha.
Alvast bedankt,
Karim
Ik zal maar gelijk met de deur in huis vallen
Af en toe krijg ik wat pfn_list_corrupt meldingen, en vermoed dat dit te maken heeft met eventueel foute instellingen voor mn geheugen. Alles staat trouwens nu op standaard (als het goed is
K heb het volgende:
Asus M4A79XTD EVO Moederboard
Phenom XII 955 Black Edition Revision 3 (RB-C3)
Corsair 4 GB DDR3-1333 DHX Kit (TW3X4G1333C9DHX)
En een videokaartje, radeon hd 4650, maar die laten we maar buiten beschouwing.
Voeding 600 watt.
Standaard boxed cpu koeler
2 12 cm fans in mn case.
Mijn vraag is,
Hoe kan ik deze redelijkerwijs een beetje overklokken zonder perse vervangende koelers te hoeven kopen?
En, wat zijn eigenlijk de optimale instellingen voor deze setup?
Ik heb het setje gekocht met het oog op een eventuele overklok, maargoed het is inmiddels weer een jaar of 5 geleden dat ik actief bezig was met Pc's bouwen, dus neem me niet kwalijk als ik geen goede spullen heb gekocht haha.
Alvast bedankt,
Karim