• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden

Zippel202

Member
haay.

heb nieuwe waterblokken besteld voor op het moederbord* EK-FB KIT ASUS R5E - Acetal* en de XSPC D5 Photon 270 Reservoir/Pump Combo

M
aar mijn temps zijn nu hoger dan eerst, eerst 18c/28c idle nu idle 40c/50c

Kan iemand mij vertellen wat ik het nu het beste kan doen, ben out of ideas.

Is de mosfet sb echt nodig of meer voor sier?...

Doe ik iets verkeerd ?....





Mijn Systeem:

Case: Corsair Obsidian 900D

Supply: Corsair 1200i

CPU: i7-5930K
CPU Block: EK-Supremacy EVO BLACK Edition

GPU 1: NVIDIA GTX 1080 FOUNDERS EDITION
GPU 1 Block: EK-FC1080 GTX

EK-FB KIT ASUS R5E - Acetal Mofset-sb

Pump:XSPC D5 Photon 270 Reservoir/Pump Combo
Rad 2x: EK-CoolStream PE 480 Radiator

Motherboard: Asus Rampage V Extreme / u3.1
Ram: Corsair Dominator platinum 32 GB (8x4gb) 2800 DDR4
samsung 840 Pro SSD 128 GB + 2000 GB + 3000GB Hardeschijf ( HDD )





heb de loop zo:

res-sb block-cpu block-mosfetblock-rad-videokaard-rad-res




Wat ik geprobeerd heb:

cpu koelpasta vernieuwd
lucht uit het systeem gehaald
loop anders gedaan
andere bay/tube reservoir geprobeerd en andere ekwb pomp geprobeerd
cpu blokken open gemaakt van cpu en gpu en schoongemaakt





Out of idea,s Graag hulp uitleg gezocht voor mijn build....

P.s sinds in uit bouwen, merk ik ook dat mijn voeding Corsair 1200i ietsje warmer word. weet niet of dat iets kan betekenen, of gewoon normaal is.

Hopelijk wilt en kan iemand mij helpen... en voor nieuwe dingen te bestellen als dat nodig zou zijn, mijn budget is max 300 euro *10 a 20 euro eroverheen geen punt.

Gr and thumbs up :)
 

Bijlagen

  • IMG-20161228-WA0114.jpg
    IMG-20161228-WA0114.jpg
    87,4 KB · Weergaven: 13
Wat is de idle temperatuur van jouw videokaart?
Als deze wel gewoon laag/normaal is, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk aan het CPU blok of software.
Waarschijnlijk heb je het wel gedaan, maar sommige mensen vergeten het: bescherm folie onder het CPU blok weggehaald?
 
Enige verschil is dus de mosfet blokken die erbij zijn gekomen?
Je kan voor de zekerheid checken of de schroefdraad van de fittingen die in de mosfetblokken gaan niet te lang zijn.
Als die te lang zijn, dan blokkeert het de doorstroming van de koelvloeistof.
En heb je de pomp al op een hoger standje gezet? Met de mosfetblokken en alle L-stukken heeft de pomp het wel iets zwaarder en moet dus harder werken.
 
ja dat klopt. de mosfet blokken en reservoir. de schroeven die erbij zaten zitten nu erin, dus dat lijkt mij goed. en de pomp al op 1 2 3 4 5 gezet en standaard tussen de 4 en de 5 gezet. morgen krijg ik nieuwe koelvloeistof binnen, dan ga ik zoiezo even dat folie nakijken op het cpu blok. en de schroefdraad, maar is het echt nodig de mosfet blokken? of is het meer voor de sier?

Mijn gevoel zegt dooe die 2 blokken dat hij meer warmte krijgt en niet goed kwijt kan, want voor die 2 blokken koelde hij wel goed.

Ieder geval bedankt. als je nog iets weet of bedenkt, laat het gerust weten, alles is welkom!

gr :)
 
Als je extreem gaat overclocken, dan zijn die mosfet blokken wel aan te raden.
Anders is het inderdaad meer voor de sier.

Maar de mosfets zouden niet voor een temperatuurverhoging van 10 graden moeten zorgen, zeker niet met tweemaal een 480 radiator.
 
dat dacht ik dus ook al ja!

Maar ik ben niet echt van extreem overklokken, een 5930k van 3.5 naar 4.5 noem ik niet extreem overklokken, toch?

dus wat raad u aan, morgen de blokken eruit halen en cpu block op folie controleren en alleen cpu en gpu waterkoelen ?....

gr :)
 
Als je de mosfetblokken kan missen, dan kan je die idd gewoon weglaten (en hopen dat daarmee het probleem is opgelost).

Ik zou persoonlijk de blokken op de mosfets houden, omdat ik dat mooier vind :)
En dan uitvogelen waar het probleem zit.
Misschien zit toch nog ergens een grote luchtbel die de flow belemmerd.
Mocht ik echt radeloos zijn, zou ik een tweede pomp erbij plaatsen, want 2x 480 en 4 waterblokken is een best grote loop.
 
dat klopt, ik heb nu als alternatief, 2 keer de d5 pomp erin in een bay reservoir. dus dan alleen gpu-cpu-mosfet bovenaan tussen het ram geheugen en het onderste blok weg halen ? en welke folie op het cpu block, die grote witte stikker/folie? die is er vanaf. en de lucht nja al 4 keer mijn 900d kast omgedraaid lucht eruit gehaald, of weet u nog betere radiators dan die ik nu heb ?...

Rad 2x: EK-CoolStream PE 480 Radiator

gr
 
dus dan alleen gpu-cpu-mosfet bovenaan tussen het ram geheugen en het onderste blok weg halen ?
Dit begrijp ik niet helemaal, zou je het anders willen formuleren aub :)

Een CPU blok heeft vaak een doorzichtige folie (soms met afdruk met "peel off before use") eronder, deze moet verwijderd worden.

De PE480 radiatoren zijn goede radiatoren, een dikkere of grotere zal hooguit enkele graden verschil geven.
 
dankjewel! en ik bedoel deze sticker:EKWB_EK_Supremacy_EVO___Acetal_Nickel@@hxlo0003_30.jpg

en net kast gedraaid, en lucht eruit gehaald, maar nu is die nog warmer?

idle 40c ?.... load/stress test is nu 55c ?....

Ik snap het niet meer lol...

ik denk morgen die 2 blokken eruit halen en andere koelpasta erop doen heb nu de:ceramique 2 op de cpu.
en ik ga deze bestellen: Noctua's NT-H1

Kan het ook aan de koelpasta liggen ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Verschil is het montage systeem, de X99 is speciaal voor 2011 socket CPU's.

Het blok is hetzelfde, dus het blok bestellen dat past met de socket van jouw CPU/moederbord :)
 
eej freddy. bedankt voor je vantwoord, dus een copper videokaart waterblock en een nickel cpu waterblock in een systeem maakt niks uit?......en Basje... welke flowmeter is het beste voor in mijn loop?...

:)
 
oke goed om te horen want had hem al besteld. had indd gelezen dat de x99 versie gemaakt is voor mijn socket en beter contact maakt en iets betere flow erin. op de ekwb site dacht ik:) hopelijk is dan de warmte weg van mijn cpu. heb ook nieuwe koelpasta besteld. Noctua NT-H1

e
n de 2 blokken ga ik morgen toch eruit halen. wanneer ik me bestelling binnen krijg :)

en als ik het dan nog steeds heb, dan word ik gek haha! Gr :)
 
Je laat er geen gras over groeien hahah, hopelijk gaat het lukken! Succes met het knutselen.
Alhoewel het soms een erg frustrerende hobby is, vergeet niet om er nog plezier aan te hebben!
 
haha! i love my hobby met of zonder problemen, plezier heb ik nog steeds eraan! alleen niet te vergeten ook nog games kopen haha :p ieder geval harstikke bedankt en ik hou je op de hoogte hoe en wat. Nog een Fijne Avond! Gr :)
 
eeej freddy.

Even een een belangrijke vraag.

Sinds ik mijn nieuwe koelpasta erop heb gedaan is die warmer.

Nu lees ik net terug bij die koelpsta op highflow dit:

[FONT=&quot]Hoge-kwaliteit koelpasta met ceramic, zonder geleidende deeltjes! Perfect voor Northbridge, Southbridge, Geheugen en andere chipsets op "gevaarlijke" locaties.

[/FONT]
https://www.highflow.nl/watercooling/koelpasta-pads-cleaners/arctic-silver-ceramique-2-koelpasta-2.5g.html

Is deze uberhaupt wel voor een cpu /5930K bestemd/bedoeld ?...

Zo nee, dan is dat zo een hele grote dikke fail van mij, en zooo veeeel geld er aan uitgegeven... :( maar als dat het antwoord is ben ik zo happy. dat ik het eindlijk gevonden heb.

Heb nu deze besteld:

Noctua NT-H1 Koelpasta (3.5g)

https://www.highflow.nl/watercooling/koelpasta-pads-cleaners/noctua-nt-h1-koelpasta-3.5g.html

Gr :)...

Blokken eruit gehaald maar nog steeds zelfde cpu temps.

Maby als het met de andere koelpasta/cpu block oplost dat ik dan alsnog die andere blokken terug erin ga stoppen:)

Gr :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
vincent hulp gezocht bij call of duty Gaming 5
caesar waterkoeling hulp gezocht Advies Waterkoeling Setup 24
CDA441 [Gezocht] Hulp voor Java programmeren Gevonden 5
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
gerjanlubbers WC setup Hulp gezocht Waterkoeling 3
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
gerjanlubbers Dringend Hulp gezocht om een Webspell website in elkaar te zetten. Gevonden 6
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
gerjanlubbers hulp gezocht bij eyefinity setup Electronica 16
D Hulp gezocht forum instellingen. Algemene Discussies 2
D Hulp gezocht Outlook expres 2010 Hardware & Software 5
A hulp met raid gezocht Hardware & Software 3
K Videokaart (hulp) gezocht Hardware & Software 7
J Hardware Keuzes,hulp gezocht Hardware & Software 7
W hulp gezocht bij het maken van een Highflow lan Lan Party 22
Johnny Met spoed hulp gezocht betreft aangekochte SSD! Problemen & Oplossingen 4
R hulp met raid gezocht Hardware & Software 6
P Hulp met koeling gezocht Overige Koeling 14
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan