• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server

gerjanlubbers

New member
Heey

mensen ik wil binnenkort een computer samengaan stellen om netflix op mijn tv te kunnen kijken,En om servers te laten draaien zoals Teamspeak 3 en een game server,En als het nodig is ook mijn vriendin erop laten gamen
Games zoals Sims3,COD BO2,CS GO * Hoeft niet Ultra High ect. als het maar soepel kan draaien.

De bedoeling is om een simpele kleine en stille kast aan te schaffen,Zodat ik er geen last van heb als die op mijn slaap kamer staat.
Ik zat te denken aan Mini ITX maar dat was me erg tegen gevallen qwa prijs,Dus ik denk dat ik een Uatx ga samen stellen.


De hardware die ik nog heb liggen :
-Dual core (volgens mij een AMD Athlon x2,Heb de processor in mijn oude server gehad en werkte perfect,Later miss vervangen voor een quad core)
-4GB Ram aleen weet ik niet of dit nou DDR2 of 3 is ?
-1,5 TB Hardeschijf.
-DVD Speler *Die ik denk ik niet ga gebruiken*
- 2x 4870

De hardware die ik waarschijnlijk moet aanschaffen:
- Behuizing
- Moederbord
- Fans


Ik heb een beetje rondgeneusd en dit leek me wel wat.
Ik wil niet een systeem compleet bestellen,Gewoon rustig Moederbord en behuizing bestellen zodat die draait,En dan dingen gaan vervangen.
2hr08cn.jpg



Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen :)
 
Zijn het 2x een 4870 ati kaartjes?
Heb je een FM2 socket cpu?
400 wat gaat vlot te weinig zijn dan en die case lijkt me ook erg klein voor 2x een 4870 koel te houden.
Dus je gaat richting de 600-700w trekken voor een htpc onder load en vrij veel idle ook.
Alles kan, maar je moet jezelf de vraag stellen of je niet gewoon een nieuwe set koopt.
Ik wil je gerust verder helpen maar je bent rap meer dan 100 euro kwijt voor zo een setup.
En je kan best completer dingen vermelden zoals die 4870 is dat je gpu en die athlon 2 welke socket is hij juist.

Dit gaat mede de reden zijn dat er weinig nuttige anwoorden krijgt ;)

Veel plezier


Sent from my iPad using Tapatalk
 
Sowieso passen die gpu's niet in die MS-Tech kast, die kast is enkel geschikt voor low-profile kaarten:

IMG_2992.jpg

Enkel geschikt voor low profile kaarten.

De voeding van die MS-Tech is een niet geregelde voeding, de fan draait dus continue op 100%. Hoe je in vredesnaam stil gekoppeld hebt aan die case / voeding combinatie is me een raadsel. Enige voordeel aan die case is de prijs, maar dat is dan ook alles.

De voeding heeft overigens ook geen power aansluitingen voor gpu's.
 
die MS-Tech raad ik zwaar af. Ook ooit gehad en niet tevreden van. Veel geluid, baggervoeding en ook helemaal niet speciaal qua afmetingen/mogelijkheden. Zeker als je er nog andere taken mee wilt doen raad ik die zwaar af.

Als je iets enigzins stil wilt hebben kan je best gewoon goed plannen en doelgericht te werk gaan. Als je wilt dat je vriendin er op gamet, dan betekent dat een insteek GPU, wat op zijn beurt weer extra lawaai betekent (voeding, kaart zelf en case fans). In dat geval ben je beter af een netflix/game PC te maken en ergens apart een servertje zodat deze 's avonds gewoon uit staat als je gaat slapen. Je kan ook beslissen om te zeggen dat het gamen overbodig is, dan kan je de zaken wel lekker stil houden.

Waar ik persoonlijk zwaar tegen ben, en waar je uiteindelijk toch altijd je broek aan scheurt, is oude en/of lage kwaliteit hardware gebruiken om een server samen te steken. Als je iets degelijks wilt moet je degelijke, recente hardware gebruiken. Die Athlon X2 alleen al verbruikt meer dan een hele recente server samen als ze idle draaien. De meerkost van een nieuwe CPU heb je bij 24/7 operatie binnen de eerste 2 jaar terug gewonnen.

Ik zou je zoizo aanraden om de zaken uit te splitsen, server taken enerzijds, client zaken (gamen, netflix,etc) anderzijds.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
vincent hulp gezocht bij call of duty Gaming 5
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
gerjanlubbers hulp gezocht bij eyefinity setup Electronica 16
W hulp gezocht bij het maken van een Highflow lan Lan Party 22
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
caesar waterkoeling hulp gezocht Advies Waterkoeling Setup 24
CDA441 [Gezocht] Hulp voor Java programmeren Gevonden 5
gerjanlubbers WC setup Hulp gezocht Waterkoeling 3
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
gerjanlubbers Dringend Hulp gezocht om een Webspell website in elkaar te zetten. Gevonden 6
D Hulp gezocht forum instellingen. Algemene Discussies 2
D Hulp gezocht Outlook expres 2010 Hardware & Software 5
A hulp met raid gezocht Hardware & Software 3
K Videokaart (hulp) gezocht Hardware & Software 7
J Hardware Keuzes,hulp gezocht Hardware & Software 7
Johnny Met spoed hulp gezocht betreft aangekochte SSD! Problemen & Oplossingen 4
R hulp met raid gezocht Hardware & Software 6
P Hulp met koeling gezocht Overige Koeling 14
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan