• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

hulp gezocht bij eyefinity setup

gerjanlubbers

New member
Hallo mensen ik zou graag een eyefinity setup met 3 schermen kopen , maar ik heb zelf geen idee wat ik nou zou moeten kopen en waar ik rekening mee zal moeten houden, miss kunnen jullie mij hierbij helpen.
ik hoef geen beste van het beste als het maar 1080p is en ong 22inch.
en ik denk dat ik met display port enz moet gaan werken.

mijn videokaart : AMD 6870 van XFX
mijn Monitor : Samsung 22inch full HD LED *maar wil ook wel 3 nieuwe dezelfde voor een eyefinity setup :)*
Mijn setup :




Hopen dat er hier iemand verstand van heeft alvast bedankankt.

*Budget ? , wil eerst kijken wat het gaat kosten *
 
Ik heb me er best wel veel in verdiept en als ik jouw was zou ik zoizo 3 nieuwe monitoren komen want die jij hebt heeft nogal een dikke bezel (zwarte rand aan zijkant van scherm), welke Gpu heb je want dat hangt ervan af welke aansluitingen je zou moeten hebben het is in ieder geval zeker dat 1 van de 3 schermen aangesloten moet zijn via een ACTIVE displayport adapter dezen kosten nieuw ongeveer 25euro.
ik hoorde je in de shout iets zeggen over de response time van het scherm en hier hoef je je geen zorgen over te maken een scherm dat op de doos 2ms aangeeft kan net zo sloom zijn als eentje die op de doos 20ms aangeeft dit hangt gewoon van de manier van meten af dit is ook andersom dat 20ms werkelijk 2ms kan zijn.
 
ik probeer uit te leggen hoe het werkt met die active en niet active poorten:

je moet alle schermen die je hebt aangesloten hebben op active poorten alle videokaarten hebben standaard 2 van de aanwezigen poorten active en de andere niet active dit betekend dat je zonder active addapter maar 2 schermen kan aansturen (2x dvi of 1x dvi en 1x hdmi) om meer schermen te gebruiken moet er in jouw geval een active mini-displayport==> hdmi of een active mini-displayport==> dvi koppelstukje tussen zitten deze zijn nieuw 25euro en 2de hands tussen de 8 en 15euro.


het kwaliteit verschil tussen hdmi en dvi maakt geen verschil, behalve dat hdmi geluid doorgeeft. omdat je je computer waarschijnlijk niet recht onder je buro hebt staan moet je 2 kabels hebben die langer zijn dan 1,5m je kan daar het beste geen dvi=dvi kabels voor gebruiken omdat deze best duur zijn hiervoor zou ik kijken naar dvi==>hdmi of hdmi==>hdmi kabels van 3 of 5m dezen kosten tegenwoordig bijna niks meer.

ik gebruik hiervoor de xfx adapters heb er nooi problemen mee gehad: CD-ROM-LAND - XFX DisplayPort to Active DVI Dongle
en dan kan je kiezen tussen de dvi of hdmi versie.
 
hij heeft er 2 mini displayporten op dus dan moet je EEN active mini-displaypoort ==> hdmi of dvi bestellen.
en de 3 schermen natuurlijk,
en als je je pc naast je schermen hebt staan moet je 2 langere kabels bijkopen.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
vincent hulp gezocht bij call of duty Gaming 5
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
W hulp gezocht bij het maken van een Highflow lan Lan Party 22
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
caesar waterkoeling hulp gezocht Advies Waterkoeling Setup 24
CDA441 [Gezocht] Hulp voor Java programmeren Gevonden 5
gerjanlubbers WC setup Hulp gezocht Waterkoeling 3
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
M Hulp gezocht voor custom waterkoeling set Advies Waterkoeling Setup 1
gerjanlubbers Dringend Hulp gezocht om een Webspell website in elkaar te zetten. Gevonden 6
D Hulp gezocht forum instellingen. Algemene Discussies 2
D Hulp gezocht Outlook expres 2010 Hardware & Software 5
A hulp met raid gezocht Hardware & Software 3
K Videokaart (hulp) gezocht Hardware & Software 7
J Hardware Keuzes,hulp gezocht Hardware & Software 7
Johnny Met spoed hulp gezocht betreft aangekochte SSD! Problemen & Oplossingen 4
R hulp met raid gezocht Hardware & Software 6
P Hulp met koeling gezocht Overige Koeling 14
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan