• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp en menigen gevraagt over deze waterkoeling setup

cederieck

New member
Ik ben er al lang over aant nadenken om mijn pc te water koelen.Maar heb hier iegelijk nog geen ervaring mee. Daarom even deze topic


Hier al vast een lijst van mij pc onderdelen :)

Systeemkast Antec 1200
Voeding Corsair CMPSU-750HX
Moederbord Asus Maximus II Formula
Processor(s) Q6600 @ 3.6 Ghz
Geheugen Ocz Raper X 4 Gb Ddr2 800Mhz @ 1066Mhz
Hard Disk(s) Wd raptor 300gb/ Wd 1tb+2tb/Ocz vertex 2(60gb) raid 0
Videokaart(en) Hd 6970
CPU cooler Scythe Mugen 2 Rev.B SCMG-2100


Nu op deze pc zou ik graag de volgde waterkoeling plaatsen

heb de volgde waterkoeling samengesteld:
waterkoeling%20cederieck.jpg


Nu heb ik een paar vraagjes

1. is de radiator groot genoeg om mij temps goed te houden omdat ik met 1 loop zit met vga en cpu
2. zijn de onderdelen kwalitatief goed niet dat na 1 jaar al problemen go ondervinden
3. heeft iemand misschien nog tips voor mij waar ik zeker op moet gaan op letten wat nu fout gedaan heb :)

Mvg,

Céderieck
 
allereerst welkom op het forum!

heb je de topic's met uitleg over waterkoeling hier al allemaal goed doorgenomen??

nu antwoord op jou vragen...
1: nee je hebt zeker een grotere nodig!! (zeker wel een 360 rad en om je fans lekker traag te kunnen zetten misschien nog wel meer)
dit omdat je cpu en gpu nogal wat stroomverbruiken :)

2: ik zie geen problemen, zolang je alles netjes onderhoud (ofwel eens in de paar maanden het water vervangen enz) is er niets aan de hand (en in de plexiglas onderdelen de fitting niet te strak maar ook niet te los draait)
in plexiglas doe ik de fittingen altijd handvast, en dan nog maximaal 1/8 rondje verder met een tang (meestal is het nog minder)

3: zie hierboven over plexi en fittingen, en kies vooral ook de goeie fans ;)
 
1: nee je hebt zeker een grotere nodig!! (zeker wel een 360 rad en om je fans lekker traag te kunnen zetten misschien nog wel meer)
dit omdat je cpu en gpu nogal wat stroomverbruiken :)

(en in de plexiglas onderdelen de fitting niet te strak maar ook niet te los draait)
in plexiglas doe ik de fittingen altijd handvast, en dan nog maximaal 1/8 rondje verder met een tang (meestal is het nog minder)


alvast bedankt voor de tip met het plexi

en voor die radiator had al bang dan zal ik zeker op zoek moeten gaan naar een andere case (tips zijn altijd welkome) want in de antec 1200 heb ik niet zo veel plaats voor een 360 te plaatsen als nou een 240 + 360 zou plaatsen zou dit dan beter zitten kwa koeling van water :) voor de temps en zo ?

alvast bedank voor je uitleg

Mvg,

Cederieck
 
natuurlijk is een 240+360 rad beter qua koeling maar een 360 rad zou deze setup ook wel aan kunnen denk ik.
Het licht er ook aan of geluid een belangrijk punt voor jou is als je op een 360 rad 3x 3xxx rpm fans zet koelt dit natuurlijk beter als 2xxx rpm fans als je de fans graag wat zachter wil zetten ivm geluid dan is 2x 240 of 360 + 120 cker een oplossing voor jou.
 
natuurlijk is een 240+360 rad beter qua koeling maar een 360 rad zou deze setup ook wel aan kunnen denk ik.
Het licht er ook aan of geluid een belangrijk punt voor jou is als je op een 360 rad 3x 3xxx rpm fans zet koelt dit natuurlijk beter als 2xxx rpm fans als je de fans graag wat zachter wil zetten ivm geluid dan is 2x 240 of 360 + 120 cker een oplossing voor jou.

ben zo wat verder gaan zoeken maar vind niet echt een case die goed is voor water koeling en ik ben ook nie van plan om 300 € aan een case te gaan geven en geluid is hier wel een optie hoe stiller hoe liever. nu op zoek naar een gepaste case waar ik een 240+120 kan in zetten of mss een case voor een 480 weet et nog nie ben aan zoeken :) maar tips zijn altijd welkome :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
K Diensten te koop? Ik heb hulp nodig met buigen van hard tubing Waterkoeling 4
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
M Hulp nodig voor waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 1
W Hulp voor 1e waterkoeling setup RTX 3090 en intel 8700k Advies Waterkoeling Setup 5
J Heb hulp nodig om de juiste fitting aan te schaffen voor moeilijke bend Advies Waterkoeling Setup 10
7 Hulp met samen stellen 3080 waterkoeling Waterkoeling 2
P hulp nodig met plaatsen reservoir Waterkoeling 10
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
mixedup asus aura hulp Problemen & Oplossingen 4
B hulp nodig met nieuw custom loop Waterkoeling 5
K Hulp nodig met systeem te drainen Waterkoeling 4
O Hulp nodig voor waterkoeling Waterkoeling 1
L Hulp met uitzoeken van de rest van de onderdelen. Advies Waterkoeling Setup 14
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
Z Asus Aura RGB Led strips/hulp gezocht Cases en Modding 15
M Hulp gevraagd voor juiste configuratie. Advies koppeling/Radiateur Waterkoeling 2
T Hulp gevraagd, first time setup Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
Z Hulp gezocht!!! Nieuwe upgrade is warmer geworden Waterkoeling 36
Z 900D Waterbuild hulp nodig Waterkoeling 8
P Advies/hulp met creëren loop Waterkoeling 2
B Beginnende watercooler vraagt hulp!! Advies Waterkoeling Setup 22
Bas9466 Alpacool D5 pomp met pwm hulp pwm controller print via molex Waterkoeling 23
M Pink panter Upgrade. ( Hulp gevraagt) Gallery & Build Logs 2
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
T Advies en Hulp gevraagd of onderstaande kan : Waterkoeling 5
D Hulp nodig met eerste CPU/GPU custom waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 17
radmiraal Hulp nodig met waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 6
M Overstappen acrylic hulp Waterkoeling 1
D AUB hulp voor passende onderdelen. Waterkoeling 2
U hardware shift van corsair 450D naar fractal node 605 (met hulp van de kat) Gallery & Build Logs 2
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
U Hulp uitbreiding watercoolingsetup Advies Waterkoeling Setup 2
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Mortum hARTware: Casemodden met budget, Hulp en Tips gezocht met uitzoeken van onderdelen. Hardware & Software 14
S Hulp desk mod Cases en Modding 11
H Nieuwe watergekoelde pc, hulp nodig Advies Waterkoeling Setup 29
B ambient light (veel hulp nodig ben geen electries expert) Cases en Modding 4
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
Freddy Hulp met hardware keuze aub! X99 High-End systeem Hardware & Software 30
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
vincent opstarten webshop hulp gevraagd Algemene Discussies 35
JaccoW Z-Machine opvolger - NCase M1 [Brainstormfase] hulp gevraagd Gallery & Build Logs 28

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan