• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp bij waterkoeling setup.

driesjuh1

New member
Hallo,

Ik ben nieuw met waterkoeling maar wil wel graag een setje, vanwege er veel warmte van mijn gaming pc afkomt en in de zomer is dit niet prettig gamen.

Systeem:
Cpu: Amd x6 1100t cpu
Gpu: Nvidia gtx 480
Kast: Coolermaster haf 922

Mijn budget is rond de €300.

Mijn oog is nu gevallen op deze producten, alleen ik vraag me af of deze setup genoeg koelprestaties kan levering voor mijn pc (vooral de gtx 480 word heel warm)

Cpu: Ek supreme LTX amd -acetal
Gpu: Watercool heatkiller gpu-x3 Gtx 480
Pomp/resevoir: XSPC X20 Compact 450 pump
Radiator:Black ice GT 240 Black
Fluid:Feser one cooling fluid - UV clear/blue

Fittingen en slangen heb ik nog niet bekeken omdat ik geen wijs meer kan maken uit alle maten. Kan iemand dit mij uitleggen en een passend setje erbij zoeken?
 
je blokjes/pomp/rad hebben 1/4 inch schroefgaten, 1 kant is dus 1/4(is bijna standaard) en de andere kant kan je zelf beslissen, zelf gebruik ik 3/8 slangmaat omdat ik 1/2 te groot vindt.
Kies eerst maar een slangmaat die je bevalt, 3/8 en 1/2 zijn aan te raden, veel performance verschil ertussen zit er niet, dan kun je daarna fittingen passen die erop passen.
 
Deze bijv? Feser Tube UV- 3/8 white Mij lijkt 3/8 ook een mooier formaat.
Zijn de prestaties van dit systeem voldoende voor mijn computer? Kan ik trouwens een soort van splitter plaatsen zodat niet het warme water van de cpu nog eens langs mijn gpu gaat? Om te zorgen dat cpu en gpu beide koud water krijgen toegevoerd?
 
Die slang heb ik zelf ook! ziet er erg goed uit.
Ik denk dat de prestaties wel voldoende zullen zijn, alleen zullen de temperaturen niet erg veel gaan dalen, ik tik met 240 rad en i5 2500k(5.0ghz)+460gtx met deze pomp net de 60 aan onder load.
 
Mooi, Ik ga zoieso niet overclocken. Op dit moment heb ik wel duurdere lucht koelers op mijn gpu en cpu, Cpu met een coolermaster v6 onder load max 45 graden en gpu met een artic koeling gtx 480 onder load 60-70 graden. Ik doe het meer vanwege het geluid en om te zorgen dat die al die warme lucht niet in mijn kamer word geblazen. Onder het game word al die heete lucht in mijn kamer geblazen en in de zomer is dit geen pretje.
Wat voor fittingen heb ik nu nodig en hoeveel? Heb ik voor de rest nog iets anders nodig?
 
Inderdaad, de radiator geeft hitte af aan de omgeving. Het watertemperatuur blijft constant. Misschien een paar graden boven kamertemperatuur. Dus 50 graden aan hitte is 30 afgeven als het 20 graden.kamertemperatuur is.


Verstuurd van mijn HTC One X met Tapatalk
 
Als cpu en gpu hetzelfde blijven, blijft dus ook de hoeveelheid warmte die ze produceren hetzelfde. Als je dan gaat waterkoelen en je krijgt je temps bv 10 graden lager dan ben je 10 graden aan warmte meer in je kamer aan het blazen.
Enigste manier om je kamer minder warm te maken is componenten gebruiken die minder warmte produceren. Je moet dus kijken naar de TDP (hoeveelheid warmte ze kunnen afvoeren, hoe lager hoe koeler) van cpu en gpu.
 
Ga er maar van uit dat de afgegeven warmte aan je kamer ongeveer gelijk is.
Of je nou waterkoeling of luchtkoeling gebruikt de afgegeven hitte aan de omgeving zal je blijven merken (als je het merkt)
 
Bedankt voor alle hulp, ik heb besloten om een nieuwe gpu te kopen. Een msi gtx 680 lightning. Deze heeft veel betere tdp als de 480 want deze zijn bij de 480 inderdaad slecht. En natuurlijk een leuke upgrade weer.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
S Hulp gevraagd bij samenstellen waterkoeling 4 GPU's Advies Waterkoeling Setup 5
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
S Hulp bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
Cygnitr0n [EHBW] Eerste Hulp Bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 30
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
S [Aanschaf] Hulp bij aanschaf waterkoeling componenten Advies Waterkoeling Setup 35
M [WaterKoeling] Hulp bij tubes Advies Waterkoeling Setup 8
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
R Hulp bij waterkoeling Waterkoeling 24
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
Silverspeed Hulp gevraagd bij assembleren van pc incl. waterkoeling Waterkoeling 9
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
vincent hulp gezocht bij call of duty Gaming 5
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
E [dienst] (Hulp bij) Storage solutions Te Huur 0
S Hulp bij 3xHD7950 koeling Advies Waterkoeling Setup 1
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
gerjanlubbers hulp gezocht bij eyefinity setup Electronica 16
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
F Hulp bij het samen stellen Hardware & Software 6
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
J Hulp bij nieuw project Advies Waterkoeling Setup 1
W hulp bij aanschaf watercooling xbox360 Advies Waterkoeling Setup 7
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
P Hulp bij mijn wc set Advies Waterkoeling Setup 13
F ek supreme lt hulp bij mountings setje voor socket 1155/1156 Waterkoeling 6
W hulp gezocht bij het maken van een Highflow lan Lan Party 22
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
V hulp bij kiezen cpu cooler Hardware & Software 5
Johnny Hulp bij "mod" side panel Cases en Modding 55

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan