Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hulp bij kleinste loop ooit

AzzKickr

Heresy grows from idlenes
Goeiedag allen,
Ik zou wat hulp/advies kunnen gebruiken met mijn tiny loop. Ik heb nl. last van lucht die gevangen zit en krijg deze er maar niet uit lijkt het.

Ik heb dus een Alienware X51 R3 machine (6700K based) waarvoor ik zelf een tiny loop in elkaar geknutseld heb.
Deze bestaat uit Alphacool componenten; de Eisbaer LT solo gekoppeld aan een dual 40mm rad. De 6700K is ooit ge-delid geweest door een delidding service.
Er zitten dual 40mm Noiseblocker fans aan de buitenkant gemonteerd en een blower cooler op de binnenkant. Resultaat is een super compacte loop, die ik kwa idee gebaseerd heb op het originele Alienware X51 AIO ontwerp.
Tot dusver de info nodig om de setting te creëren betreffende men issue.

De X51 is een XBOX-sized PC die zowel horizontaal als verticaal kan geplaatst worden. Het verlichte Alienware logo vooraan roteert dan mee naargelang.
Meestal ligt hij horizontaal in het TV meubel om aan couch-gaming te doen, maar wanneer de TV niet beschikbaar is, staat hij rechtop op de tafel, gekoppeld aan een draagbaar gaming schermpje.

Dus de PC gaat met regelmaat van horizontaal naar verticaal en weer vice versa.
In het begin liep alles feilloos. De temps waren netjes onder controle en er kon ook probleemloos een overclock op.
Maar dan (en ik kan niet exact pinpointen wanneer precies want het viel me ook niet per direct op), stegen men temps plots flink.
Ik ben er dan zo mee blijven werken wel, de temps in het oog houdend natuurlijk en op een bepaald moment waren de temps weer "plots" terug zoals ze waren toen ik de loop de eerste keer in gebruik nam.
Ondertussen waren ze wéér de verkeerde kant opgegaan en daaruit trok ik de conclusie dat het met luchtbellen moet te maken hebben. Dus: boel er terug uit. Ik heb de loop nu even gedrained en ben een poging aan het doen omtrent refill, maar wat ik ook doe of probeer, ik blijf "geklots" horen als met het geheel heen en weer schud.

Ik heb het geheel al in alle mogelijke richtingen gedraaid, gekanteld, gekeerd, hevig geschud, 12u lang laten draaien met fillport open, ... ik krijg het niet 100% ok heb ik de indruk.
Doordat het een zeer tiny loop is, is de hoeveelheid vloeistof bijzonder weinig uiteraard. Bovendien zijn het de kleinste (denk ik) darmpjes/fittings dus ik gok dat de impact van een luchtbubbelprobleem dan des te groter is, wat ook de drastische en plotse temp verschillen zou verklaren die ik zie optreden op momenten dat ik de PC even verplaatst/gedraaid heb.

Bovendien vind ik het vreemd dat ik het issue überhaupt heb, aangezien de rad altijd het hoogste punt vormt, in hetzij gelijk welke orïentatie waarin de PC gebruikt wordt.

Bijlagen

• WhatsApp Image 2025-05-07 at 13.50.37.jpeg
    WhatsApp Image 2025-05-07 at 13.50.37.jpeg
    211,9 KB · Weergaven: 4
  • WhatsApp Image 2025-05-07 at 13.46.58.jpeg
    WhatsApp Image 2025-05-07 at 13.46.58.jpeg
    194,3 KB · Weergaven: 3
  • WhatsApp Image 2025-05-07 at 13.21.35.jpeg
    WhatsApp Image 2025-05-07 at 13.21.35.jpeg
    247 KB · Weergaven: 6
  • WhatsApp Image 2025-11-04 at 21.18.16.jpeg
    WhatsApp Image 2025-11-04 at 21.18.16.jpeg
    249,9 KB · Weergaven: 4
Met zo'n kleine loop zijn luchtbellen idd een probleem.
Je kan tijdelijk een reservoirtje aan de loop toevoegen (dop open), de pomp 100% laten draaien en dan de boel kantelen etc., zodat alle lucht kan ontsnappen.
Dan reservoir eruit halen en het geheel weer in het systeem plaatsen.

Even update: het is me uiteindelijk wel gelukt volgens mij. Loop(je) is inmiddels weer ingebouwd en alles lijkt het prima te doen tot dusver.
Mocht die situatie alsnog veranderen, dan ga ik de reservoir optie toch eens moeten bekijken idd!

Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5
P Hulp bij waterkoeling corsair obsidian 900D Waterkoeling 0
T Hulp bij budget waterkoeling project. Advies Waterkoeling Setup 2
T Hulp bij toekomstig project Waterkoeling 0
ForresT [Gezocht] Hulp bij instellen mailserver en caldav Synology nas Gevonden 1
MisterIce Hulp gezocht bij setup fans Overige Koeling 6
D hulp bij kleur van de fluid Waterkoeling 8
D hulp bij eerste scratch build Cases en Modding 4
E Hulp gevraagd bij keuze koelvloeistof Waterkoeling 7
Z Hulp nodig bij R9 290X Waterkoeling!!! Advies Waterkoeling Setup 48
D Waterkoeling Hulp bij samenstellen X79 S2011 3x AMD HD79xx € ???? Advies Waterkoeling Setup 12
V hulp gezocht bij call of duty Gaming 5
iSP Hulp bij slopen volume OSD windows 8 / 8.1 Problemen & Oplossingen 7
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
M Groentje zoekt hulp bij zijn eerste WC build Advies Waterkoeling Setup 7
S Hulp gevraagd bij samenstellen waterkoeling 4 GPU's Advies Waterkoeling Setup 5
G Graag hulp nodig bij mijn eerste custom waterkoeling. Advies Waterkoeling Setup 11
E [dienst] (Hulp bij) Storage solutions Te Huur 0
S Hulp bij 3xHD7950 koeling Advies Waterkoeling Setup 1
S Hulp bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 2
gerjanlubbers Hulp gezocht bij een Dedicated server PC Electronica 1
gerjanlubbers hulp gezocht bij eyefinity setup Electronica 16
Cygnitr0n [EHBW] Eerste Hulp Bij Waterkoeling Advies Waterkoeling Setup 30
masterez Hulp nodig bij eerste WC in een CM Storm Trooper Advies Waterkoeling Setup 9
D Hulp bij waterkoeling setup. Advies Waterkoeling Setup 16
Sw333t Hulp nodig bij keuze hogere kwaliteit bokszak Gezondheid en Sport 6
B Graag wat hulp / advies bij mijn eerste waterkoeling systeem Advies Waterkoeling Setup 1
F Hulp bij het samen stellen Hardware & Software 6
vgojef Nieuw met WC graag hulp bij mijn producten Advies Waterkoeling Setup 32
J Hulp bij nieuw project Advies Waterkoeling Setup 1
W hulp bij aanschaf watercooling xbox360 Advies Waterkoeling Setup 7
H Hulp bij aanschaf waterkoeling set i7 950 Advies Waterkoeling Setup 18
B Advies en Hulp gevraagd bij eerste waterkoel set Advies Waterkoeling Setup 5
P Hulp bij mijn wc set Advies Waterkoeling Setup 13
S [Aanschaf] Hulp bij aanschaf waterkoeling componenten Advies Waterkoeling Setup 35
M [WaterKoeling] Hulp bij tubes Advies Waterkoeling Setup 8
F ek supreme lt hulp bij mountings setje voor socket 1155/1156 Waterkoeling 6
W hulp gezocht bij het maken van een Highflow lan Lan Party 22
M hulp nodig bij waterkoeling set Waterkoeling 39
F hulp nodig bij onderdelen kiezen Advies Waterkoeling Setup 7
R Hulp bij waterkoeling Waterkoeling 24
F hulp nodig bij freebsd Algemene Discussies 1
N Hulp bij waterkoeling set cpu + gpu Advies Waterkoeling Setup 27
V hulp bij kiezen cpu cooler Hardware & Software 5
Johnny Hulp bij "mod" side panel Cases en Modding 55

Vergelijkbare onderwerpen

Terug