• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

HTPC with Air Flow [HAF]

Wellicht wel, alleen heeft dit ook meer voordelen. De harde schijf en ssd kunnen ook naar beneden verplaatst worden, waardoor bovenin alle ruimte beschikbaar is voor het moederbord en de koeling.

Maar ben nog steeds aan het brainstormen erover. Deze oplossing is "the easy way out".
 
Met dank aan [MENTION=669]l3p[/MENTION] toch eens goed zitten kijken naar de cablemanagement constructie. En het is wel degelijk mogelijk om de kabels een beetje weggewerkt te krijgen zonder de case groter te maken. Kwestie van de fans omdraaien zodat de kabels strak langs het moederbord naar de andere kant te voeren zijn. Het zal nog proppen worden, maar het ziet er al wel strakker uit zo.


Links de intake fans, rechts de outtake.


Dit zijn dus de outtake fans.

De boutjes en moertjes moeten nog vervangen worden door zwarte M3 varianten, binnenkort maar eens shoppen in de vernieuwde Highflow Shop.


Intake fans.

De intake fans zal ik waarschijnlijk op hun plek moeten gaan lijmen aangezien het niet mogelijk is om ze alle drie via het rooster vast te schroeven zijn. Kan ik nu alleen nog niet doen, aangezien er nog wel wat werk aan de behuizing en moederbord (witte clipje van het PCI-e slot zal moeten verdwijnen) noodzakelijk is.


Het verdeelprintje voor de fans. Ik laat hem als 2 kanaals zijnde, maar uiteindelijk komen ze wel allen op dezelfde header (mocht het nodig zijn, dan kan ik altijd nog per kanaal gaan aansturen).

De kabels komen langs 1 fan weer terug naar boven. Het is er zo krap dat ik daarvoor eerst de fan weer moest verwijderen of de connectors van de fans los moest halen (heb gekozen voor het eerste).


Closeupje.


Vanaf de onderzijde gezien.

Nog een aardige spaghetti aan die zijde. Kabels zijn overigens niet ingekort, denk dat ik ze zo ook maar laat.



Ga nog wel met de Dremel aan de slag om het rood gearceerde weg te halen. Links geeft dan meer ruimte voor de kabels en zodoende kom ik dan ook niet in de knoei met de bevestigingsrails van de cover. Rechts geeft me ruimte voor andere kabels die verstoppewopt moeten worden.
 
Waarschijnlijk kies ik er alsnog voor om die extra cover eronder te plaatsen. Het geeft me zoveel meer voordelen, namelijk:

- Meer ruimte voor kabels,
- Betere plek voor de harde schijf en ssd,
- Betere plek voor de kabel van de voeding,
- Meer ruimte bovenin voor koeling (bijvoorbeeld een outtake in de top).

Dan nog blijft het met 197mm breed, 220mm diep en 123mm hoog nog steeds geen grote behuizing.
 
Laatst bewerkt:
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
bunbun passief gekoelde ryzen/vega htpc Gallery & Build Logs 5
CDA441 Modular HTPC Gallery & Build Logs 15
gerjanlubbers Hulp gezocht bij samen stellen van HTPC/server Hardware & Software 8
gerjanlubbers Clean HTPC Gallery & Build Logs 5
reclamations Hulp gezocht voor samenstellen HTPC Hardware & Software 2
X Htpc Problemen & Oplossingen 17
J Jap2slow - Danny - Game-PC & HTPC Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 8
Sw333t Nieuwe HTPC bouw, advies gevraagd over tuners Hardware & Software 10
gerjanlubbers HTPC Build (SINASS Case) Gallery & Build Logs 5
Wally1987 [CCIP] Car computer/HTPC Gallery & Build Logs 19
Mobomonster [VERKOCHT] Lian Li PC-C32B - Black - HTPC Case Verkocht 5
bundymania [Bundymania User Review] Streacom F7CB - ein neuer Stern am HTPC Himmel ?! HighFlow Product Reviews 4
T Benodigdheden voor een NAS/Fileserver/HTPC? Hardware & Software 6
vincent Vincent,s HTPC Gallery & Build Logs 42
animal baars [VERKOCHT] Zalman HD160 HTPC behuizing Verkocht 11
H HTPC advies Hardware & Software 4
D Waarom een htpc ? Hardware & Software 8
animal baars Animal's HTPC Gallery & Build Logs 21
M Advies, soort van htpc Overige Koeling 4
P HTPC koelen Overige Koeling 34
H HTPC configuratie? Hardware & Software 17
D htpc samenstellen ? Hardware & Software 20
MonsterEnergy Monster's Custom HTPC Gallery & Build Logs 27
Freddy Moneual Mediacenter / HTPC cases! HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
D Htpc Hardware & Software 8
D HTPC configuratie Hardware & Software 13
Mobomonster Mobo's Peace 'nd Quiet - HTPC Gallery & Build Logs 97
F HTPC Configuratie, zo voordelig mogelijk Algemene Discussies 5
Johnny Johnny's HTPC Monsta Gallery & Build Logs 40
Johnny [HTPC] Vragen en tips. Hardware & Software 17
Killerbee Thermalright kondigt low-profile-koeler voor htpc's aan Overige Koeling 3
maomanna Full HD HTPC Gallery & Build Logs 53
maomanna HTPC samenstellen Hardware & Software 10
Bl4ckj4ck666 Air gun alphacool Waterkoeling 4
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason PHANTEKS Evolv Shift Air 2 Mini-ITX Case, Mesh Panel - Black or Grey HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Deathchant Lian Li PC-O11 Air HighFlow Product Suggesties en Nieuws 3
B Zalman Reserator Custom Air Duct / Shroud Waterkoeling 2
I Waterkoeling set voor i7700k+1080GTX ti+MSI Z270 SLI PLUS+Carbide Series Air 540 Advies Waterkoeling Setup 1
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
C Corsair Air Series AF120 LED Quiet Edition Wit Twin Pack, 120mm HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t Ervaringen gezocht: Philips Air Fryer en Tefal Acti Fryer Gezondheid en Sport 3
F Nieuwe Systeem bouwen Corsair 540 AIR watergekoeld tips Waterkoeling 1
Vissa Corsair Air 240 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 7
R Air Series SP140 LED HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
T Tips betreft R9 290 water koeling / evt air Waterkoeling 4
E Bitspower G1/4 Matte Black AIR-Exhaust Fitting - BP-MBETAIR HighFlow Product Suggesties en Nieuws 2
Sw333t Corsair Air Series SP120 PWM HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
JeanPaul [VERKOCHT] Diversen Waterkoeling + air producten (MOETWEG !) Verkocht 2
N Corsair Carbide Series Air 540 Cases en Modding 4

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan