nederlans
Het Communautaire Forum > van HighFlow; Algemeen > Overclocking De Gids van Howto: De Bewerkers van Overclocking C2D/C2Q (v1.4) Welkom, Nils. Je laatste bezoek: 25 januari 2009 om 21:54 Privéberichten: 0 Ongelezen, Totaal 34. Kredieten: 193 [Controle] De Gemeenschap van de Arcade van de Video's van de Galerij van Gebruikersinstellingen van de winkel Kalender Nieuwe berichten Zoeken De verbindingen van Directe Uitloggen Overclocking Hulp nodig van heeftu adviezen m.b.t. overclocken? Post het hier! Communautaire Verbindingen Interessegroepen Contacten & vrienden Ledenlijst Zoeken in forums Discussies tonen Berichten tonen Op van Zoeken etiket Geavanceerd zoeken Vind iedereen Posten dankte Vind allen bij Posten kreunden Galerij zoek Geavanceerd zoeken De verbindingen van Directe Berichten van vandaag De forumsals van Markeer gelezen Open contactenlijst Gebruikersinstellingen Wijzigen van Handtekening Wijzigen van Je gegevens Wijzigen van Opties Diversen Privéberichten Discussies ontmoete abonnement Jouw profiel Wie is online ER Naar pagina van GA… LinkBack Discussietools Zoek in deze discussie Discussie waarderen Weergave #1 28 januari 2008, 00:17 Freddy Beheerder Geregistreerd: 22 januari 2008 Berichten: 3.820 Kredieten: 68.778 [schenk] Beelden: 22 Dank: 76 Gedankt 93 Keer in de Posten van 81 Rep kracht: 5 De Gids van Howto: De Bewerkers van Overclocking C2D/C2Q (v1.4) BRON: http://forums.legitreviews.com/viewt...hp?f=9&t=10789 De gids is nu versie 1.4 - Verscheidene minder belangrijke correcties en updates, voegden een echte verbinding die aan `toe Intel doc mist u d/l. kunt. Alvorens u verdergaat, schreef ik deze gids met newbie in mening, zo tevreden don' t- antwoord dat het kritiseert voor te simplistisch het zijn -- it' s deze manier door ontwerp. Weet ook dat de stappen voor het overclocking op alle spaanders van toepassing zijn: vierlingen, duals, enig-kernen, of drievoudig-kernbewerkers (AMD is van plan om sommige drievoudige kernspaanders vrij te geven). U kunt de grondbeginselen gebruiken die in deze gids met om het even welke moderne machine worden onderwezen. Ik schreef de gids gebruikend mijn Q6600 en raad van Asus p5B-Del voor uw verwijzing. Tot slot neem ik de geen verantwoordelijkheid voor wat u met de informatie in deze gids doet. Overclock uw hardware op uw eigen risico. Pre-Overclocking controlelijst Alvorens u over het overclocking van uw systeem denkt, you' ll behoefte zekere you' te zijn; de re gebruikende kwaliteitsdelen die gestegen kunnen behandelen beklemtoont. 1. Motherboard Ik besliste een lijst van motherboards niet te maken die gekend om goede overclockers zijn te zijn; het bijhouden van de lijst bijgewerkt is enkel teveel van een pijn. Ik vermeld slechts dit omdat als u één of andere generische MB gebruikt u met de aankoop van uw cpu vrij werd, gaat u waarschijnlijk niet aan overclock kunnen het. 2. Het koelen Koelen is zeer belangrijk sinds you' re vragend het systeem om meer hitte te veroorzaken dan it' s dat aan opbrengst wordt ontworpen. Een spaander van de vierlingkern zal tweemaal de hitte van een dubbele kernspaander, zo als you' veroorzaken; re gebruikend de Voorraad HSF, you' van Intel; ll wil waarschijnlijk aan iets beter bevorderen. Opnieuw, wil ik geen lijst handhaven. Ik kan u vertellen dat ik een Extreme Thermalright gebruik ultra-120 en ben zeer gelukkig met het. Hier is een recentere lijst van HS dat eigenlijk is herzien en gebaseerd op prestaties gerangschikt. 3. Geheugen U zult geheugen that' nodig hebben; s dat wordt ontworpen om te behandelen verhoogde waarden FSB. Er is daar ton verschillende opties. Opnieuw, willend geen lijst bijhouden zou ik u aanmoedigen om deze forums te zoeken en google. Hier zijn sommige algemene eigenschappen in DDR2 RAM te zoeken: Citaat: - DDR2-667 4-4-4-12 - DDR2-800 5-xx - DDR2-800 4-xx - DDR2-1066 5-xx - Of een andere RAM van de bovengenoemde snelheid die nog lagere timing heeft 667, 800, of 1066 verwijzen naar de maximum snelheid (voorkantbus in Mhz x de verdeler) waarvoor it' geschat s. It' S.A. weinig ingewikkelder… deze is DDR2 type zodat verdeelt u die aantallen door 2. Zo you' ll krijg 667/2 = 333 Mhz; 800/2 = 400 Mhz; en 1066/2 = 533 Mhz. Cpu: De verdeler van de BORREL wordt besproken later in dit document. Als u een FSB van 400 Mhz wilt in werking stellen toen zult u MINSTENS DDR2-800 nodig hebben. De aantallen na dat zijn de belangrijkste timing. In het algemeen, is lager deze aantallen, sneller het geheugen. Dit is niet volledig waar in mijn ervaring, maar voelt vrij om hen voor zich te testen. 4. De Levering van de macht Er zijn werkelijk twee belangrijke te overwegen factoren wanneer het selecteren van een machtslevering: 1) Kwaliteit van PSU 2) De output van de macht Ik beschik niet over de deskundigheid om deze selectie van de gids bij te werken, zodat zal ik u aan deze aardige lijst richten die door perkam aan gebruik als gids wordt geschreven. Meer onlangs, schreef TH.com een ander artikel u op het onderwerp kunt vertrekken. Er is een groot artikel over op machtsconsumptie in TH.com dat ik voorstel u bij uw vrije tijd leest. Ik distilleerde uit sommige hoogtepunten om te onderstrepen hoeveel machtssystemen werkelijk gebruiken: Citaat: Het Beste Geval van de component In het slechtste geval De macht levert 5-15 W 40-60 W Motherboard 10-15 W 30-50 W Bewerker 12-30 W 60-120 W RAM 5-15 W 30-50 W Harde Aandrijving 3-5 W (2.5") 10-15 W (3.5") Kaart van de grafiek (enige) 3-10 (geïntegreerds) W 25-180 W (PCI Express) Totaal 38-90 W 195-475 W Zo kunt u zien dat afhankelijk van de hardwarebril, uw vereisten van de systeemmacht 500 W. kunnen naderen. 5. Vereiste Software Hier zijn weinig nut you' ll is de behoefte verder te gaan, allen freeware. CoreTemp is grote app om de kerntemperatuur van uw multi-core bewerker te lezen. Ik zou adviseren dat u openbare bèta downloadt (versie 0.95.4) die oud „coretempneerstortingen mijn systeem“ insecten richt. Het is zeer stabiel voor me geweest. Speedfan is een andere app u kunt gebruiken om uw temps te meten die zeer robuust en stabiel zijn. BEWARE dat de kern temps speedfan rapporten (vanaf versie 4.32 hoe dan ook) op C2Q spaanders ONJUIST zijn! Zij zijn te laag door 15 °C. U kunt in de software gaan en de compensatie veranderen om +15 graden voor elke kern (de klap de „vormt“ knoop, dan „Geavanceerd“ lusje, dan selecteert serie „van de KERN van INTEL“ van de trekkracht van de „Spaander“ onderaan menu en geeft elk van de kernen compensatie +15) te lezen Ik ken dit door experiment het lopen zowel Speedfan als Coretemp tezelfdertijd terwijl het hebben van elk app logboek een reeks van lading temps. Ik analyseerde toen meticulously de logboekdossiers en nam het gemiddelde van de nauwkeurige tijdpunten (onderaan aan laatste de tweede) van elk logboek om een eerlijke vergelijking te verzekeren. Toen ik het verschil van de gemiddelde aantallen CoreTemp, en de gemiddelde aantallen Speedfan nam, vond ik dat de het gemiddelde genomen van aantallen Speedfan door de volgende waarden te koud waren: Code: Het 0:15.002 van de kern Het 1:15.069 van de kern Het 2:15.049 van de kern Boor enkel 3:14.979 uit zodat weet u, Speedfan en Coretemp beide rapport " het; different" temps bij om het even welk bepaald punt op tijd, maar als u van hen uit het gemiddelde neemt, zij zijn het zelfde. Met andere woorden, nemen zij of de temperaturenlezingen een lichtjes verschillende tijdpunten, of waarschijnlijker, leest het doen van één of andere soort van het het gemiddelde nemen van zij tonen. Het punt is dat beide apps nauwkeurig mijn kern temps melden. U kunt ook speedfan gebruiken om uw NB (Northbirdge) chipset temperatuur te krijgen die iets is geen die Coretemp kan doen. Cpu-z is grote app om uw huidige montages met inbegrip van te tonen vcore, FSB, multiplicator, de montages van de RAM, is de enz.Versie 1.40.5 en hieronder van dit app gekend om sommige problemen te hebben nauwkeurig lezend vcore van uw spaander. U kunt versie 1.41 van dit app hier downloaden die wordt gezegd om dit probleem bevestigd te hebben. Eerste 95 v25.x is grote app voor spanning het testen. Ik houd van versie 25.x te gebruiken omdat het automatisch beklemtoont al uw kernen zonder het moeten twee verschillende instanties van app als u omhoog laden met orthos moesten doen. Het is NOODZAKELIJK dat u fout het controleren binnen Prime95 toelaat; als u niet zult u niet op de hoogte gebracht worden van fouten! Doe dit eenvoudig door naar het „Geavanceerde“ menu te gaan en „Ronde toe te laten van het Controleren.“ That' s vrij veel het. Vertrouw niet op de temperaturen die uw motherboard' s het vrije temperaturennut leest. " De Sonde 2" van PC; dat komt met raad Asus werkelijk zuigt omdat it' s dat uw kern niet meet temps. Zij zijn wat u werkelijk om geeft. Er zijn andere temperaturen controleprogramma's en ook andere spannings testende programma's. Deze zijn wat ik…. adviseer I' ll vermeld slechts één andere door naam met de raad dat u het niet gebruikt: TAT (thermisch analysehulpmiddel). It' s dat door Intel en I don' wordt gemaakt; t zorg wat iedereen anders daar denkt: het werd NIET ontworpen om coretemps van a.c. tweede spaander te lezen. Het werd geschreven voor de spaanders van Pentium M. Ja, zal het temps tonen, en ja, soms passen zij omhoog met de waardenCoretemp/Speedfan vertoning aan, maar ik heb geconstateerd dat TAT temps vaak hoger dan de echte waarden meldt. Hoe ken ik dit? Lees deze draad en besteed aandacht aan uncleweb' s instructies aan gebruik crystalcpuid uw DTS (digitale temperatuursensor) direct om te lezen en uw kerntemperaturen zelf te berekenen als u don' t gelooft me. Begin Overlocking Alvorens u begint, lees uw motherboard handboek. Weet het hoe te om uw BIOS terug te stellen in het geval dat u in uw montages van cpu en het doesn' te agressief bent; t voltooit een POST (Macht op Autoverificatie, dat piept wanneer u eerst de machine aanzet en het middelen opstart u de POST overging). Sommige automatisch teruggesteld motherboards als u de machtslevering 30 seconden of zo uitschakelt. Anderen vereisen u om een verbindingsdraad te bewegen om hen terug te stellen. De basisformule die u hebt moeten om weten voor cpu de snelheid is: Code: De Snelheid van cpu = CPUM x FSB waar CPUM de Multiplicator van cpu is, en FSB de voorkantbus is. Voorbeeld: De looppas Q6600 bij fabriek het plaatsen van 2.40 GHz. That' s het product van een 9x multiplicator en 266 Mhz FSB (vierling gepompte it' s 1066 Mhz maar we' re niet vierling die deze aantallen pompt). Zo de Snelheid van cpu = 9 x 266 die 2.394 Mhz of 2.40 GHz is. De meeste spaanders hier, met inbegrip van Q6600, hebben een " locked"