• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

How to unbrick your Ipod/phone device!

Fuwa Fuwa

New member
Ok, de stappen die ik hier neer ga zetten zijn oorspronkelijk niet door mij uitgevonden, maar door de mensen @youtube filmpjes.. (but who cares? as long as it works, right? :066:)

Ok ik heb dus toen mijn Ipod gejailbreaked en gruwelijk veel stuff uitgeprobeerd (opstart scherm veranderen, thema's, applicaties toegevoegd bij settings, etc. etc. en veel dingen geïnstalleerd.. kon het niet laten, want ik dacht bij mezelf "Wow! die moet ik hebben, en die ook! en die ook!.. en uiteindelijk is die gebrickt :090:, oftewel je krijgt het logo van apple te zien maar hij start niet door, of je krijgt alleen een zwart beeld te zien etc. etc. kort samengevat, je komt niet meer in je homescreen.

Nou hier komt de oplossing. :)

Eerst download je de desbetreffende firmware dat bij jouw Ipod/Iphone hoort. (search for yourself @google.nl) Ik hier de mijne gevonden via google:

Download iPod Touch 1G/2G/3G Firmware OS 3.1.2 | iPod Touch Tricks

En hier nog een handige site voor firmware downloads. (zelf niet geprobeerd)

http://www.felixbruns.de/iPod/firmware/

En nu terug bij je iPod/phone

Je moet je ipod/phone in DFU mode zetten, zo heet het en het is eigenlijk dat je in "safe-mode" zit van je iPod.

Eerst doe je je ipod aan, je ziet dan dat je ipod niet doorstart, connect je ipod in je computer.

Houd 10 sec. je power knop (aan de bovenkant) + home button (knop onder je scherm) ingedrukt, na 10 seconden laat je je power knop los, maar niet je home button! die houd je nog voor 8 seconden ingedrukt.

Nu zal er een schermpje komen van iTunes dat je je ipod moet recoveren. Dat kan je gewoon wegklikken.

Nu zie je op het scherm van je iTunes bij Ipod het knopje "restore" staan.

Klik het met SHIFT ingedrukt. Dus SHIFT + Linker muis. Nu zal er een scherm tevoorschijn komen waar je naar je firmware bestand naartoe kan browsen.

Ga naar je desbetreffende firmware bestand toe en open die.

Nu gaat iTunes de firmware extracten en op je ipod installeren.

Nadat het proces is voltooid start je ipod/phone opnieuw op. In mijn geval startte hij niet door. (itunes symbool met een usb kabel eronder) Wat ik toen deed is mijn ipod re-jailbreaken dus je Ipod/phone is nog in verbinding met je computer d.m.v. je USB uiteraard. Start blackra1n op en laat het proces in zijn verloop gaan. :)

Je ipod/phone zal automatisch rebooten en je komt weer terug in je spring scherm. (slide to unlock)

Problem solved.:woot :004:

BTW: Ik post dit omdat er mss andere mensen het ooit in de toekomst kan krijgen o.i.d., en het bespaart je stress, zweet, stress, stress, en zweet. Want dat heb ik voor 20 min. gehad en het was een ervaring die je liever vermijd. :p


Hier een mooi youtube filmpje van het persoon van wie ik het heb. :) Credits gaan trouwens naar hem. :)


FAQ

Q:

Wut teh hell? tijdens het recoveren stopt hij met laden en krijg ik een error (13) te zien wat moet ik doen?!

A:

Wat ik toen heb gedaan is de iPod uitdoen, haal de USB uit mijn computer en deed het toen in een andere poort van de moederbord, en hij deed het flawless. (H)

Feel free to ask or comment. :004:

- You Hao
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Sorry maar iPod Touches kan je niet bricken..
iPhones daarentegen wél.

Bricken = je phone is een brick, een baksteen dus, je kan er niets meer mee doen. (Dus ook geen DFU repair)

Dinozambas heeft idd goeie vids. check ook 'tysiphonehelp'.
Mij kan je ook altijd vragen stellen ivm jailbreaken van iDevices. Zal altijd mn best doen om ze te beantwoorden.

EDIT:/ Felixburns.de daar ofzo, is een goeie site, haal ik al mn Firmware's van
 
uhm.. de term "Brick" heeft de definitie: Een apparaat dat niet meer kan doorstarten en weergeeft alleen een zwart beeld, of loopt vast tijdens het opstarten.

Want een psp kan bijv. ook bricken. Dus het woord "brick" is gewoon een algemene term dat voorkomt bij apparaten dat niet meer door kan starten. :)

En zoals chiller het al zei, ipod touch kan ook in DFU mode, want dat heb ik zelf ook moeten doen, om zo mijn firmware te kunnen restoren.
 
Nee, iPod Touches kan je NIET bricken.
Bricken = je kan niet meer restoren/recoveren/dfu-en.
> je kan 'm gebruiken zodat je deur niet toeslaat als de wind voorbij komt.
If you believe your iPod Touch 2G is bricked, README! - iPod touch Fans forum

iPhone on the other hand wél.

Link die je gaf doelde op dit proces: through the jailbreak process.

Mijn "brick" kwam doordat ik in winssh ging romellen. (folders van je Ipod) Dus de oorzaak van die brick is niet vergelijkbaar wat er bij mij gebeurde. Maar uiteindelijke komt het resultaat op hetzelfde neer.

En naar mijn weten is bricken toch echt een "algemene" term dat gebruikt wordt wanneer een apparaat/device niet door kan starten en blijft hangen tijdens het opstarten. Wat resulteert enkel een zwart/logo te laten zien op het beeld.

Maar goed, probeer het natuurlijk niet te overtuigen o.d.i. ;) Dus gewoon hierbij houden. :)
 
Laatst bewerkt:
Hier volgt nog een belangrijke oplossing.

Tijdens de procedure van het installeren van je FW krijg je een scherm te zien namelijk:

Code:
[B]Verifying apple server [I]blablabla...[/I][/B]

Apple gaat hier dan checken naar jouw vorige firmware en geeft dan aan of het proces door kan laten gaan of hij laat het proces stoppen. (het procedure stop laten zetten gebeurd alleen bij jailbroken ipod/iphone, zoniet dan heb je geluk...)

Er zijn 2 manieren om dit te voorkomen/op te lossen.

1e manier is om SHSH blobs op te slaan met de originele firmware! Dit kan je doen als je je ipod/iphone in DFU Mode heb staan, google voor verdere stappen.

2e manier is wanneer je dat dus niet heb gedaan, de server om te leiden van apple naar een andere server.

Wat je doet is dus:

Zet jouw ipod in DFU mode, zie startpost hoe je dat moet doen.
Open notepad. (voor vista/win7 gebruikers moet je als adminstrator uitvoeren)
Zoek naar het bestand hosts dat te vinden is in:

Code:
[B]C:/WINDOWS/system32/drivers/etc [/B]

Open dan hosts.

Voeg dan deze regel toe onderaan:

Code:
[B]74.208.10.249 gs.apple.com[/B]

Sla het bestand op.

En nu kan je het proces starten zonder problemen. :)

Hier nog wat plaatjes, zeggen altijd meer dan worden. :)

313lxck.png


Dit is trouwens getest op een 3.1.3 FW naar 3.1.2 FW.
Dit is dus zowel een recovery als een downgrade procedure.
Het enige wat je dus hoeft te doen is jouw desgewenste Firmware downloaden en installeren maar!
 
Laatst bewerkt:
hoi

hoi

ik proberde laatst
mijn htc hd2 te flashen naar anroid
maar was toen vergeten om er bootloader op te zetten
dus nu zit hij vast in het laad scherm
ook waneer ik hem opnieuw opstart
weet jij misschien een oplassing

dank u
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan