Nee, HW trekt het makkelijk.
Het probleem is echter de Freenas Software zelf. Ik had er zelf voor gekozen om een AMD build ervan te maken, ware het niet dat FN het lekkerste loopt op Intel, en dat eigenlijk alles zo'n beetje op Intel is afgetemd. Zelfs de Netwerkcontroller moet al van Intel zijn, Realtek controllers kunnen dus al problemen geven binnen een netwerk. Heb dus een Intel controller moeten aanschaffen daardoor.
En dat vind ik direct ook het hele nadeel en het gebrek van Freenas, werkt het niet?..sja, had je maar intel dit of dat moeten hebben. Beetje bekrompen programmeren dunkt mij.
Maar goed, heb opzich geen problemen. Alles draait probleemloos als een NAS, maar het installeren en instellen van sommige add-ons zijn een probleem. Sommige jails die daarvoor worden aangemaakt werken niet of slecht, of kappen er plotseling mee.
Freenas is opzichzelf een Fork van de orriginele code van Nas4Free, en je moet best wat geduld hebben om de hele mikmak goed in te stellen want de handleiding is summier en is echt niet rechtoe rechtaan.
Wil ik overstappen naar N4F, dan moet ik denk ik een complete backup maken van de schijven omdat deze waarschijnlijk opnieuw moeten worden ingesteld in N4F.
Maar goed..ik kaap je topic, en dat is niet de bedoeling
.
Maar bottom line is: FN doet z'n werk mits goed ingesteld
Toch zijn er nog genoeg die er problemen mee hebben/krijgen.