Het bekijken van dit forum als gast is beperkt
  • Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Reageer op onderwerp

De build #1 - Deel bouw + Testen

In dit deel bouw ik alleen puur het basissysteem. Dit is zodat ik de 4 ECC RAM sticks kan testen (MemTest86) en later CPU stress test. Aangezien ECC belangrijk is voor een backup systeem en de sticks 80 euro per stuk zijn wil ik wel zeker weten dat ze geen hardware fout(en) bevatten. Ik laat deze test dus een paar dagen draaien en dan geloof ik wel het. Ik weet dat dát "officieel" niet lang genoeg is, maar ik vind het dan wel goed.

Moederbord: SuperMicro X11SSH-F

[ATTACH]20603[/ATTACH]

CPU: Intel Xeon E3 1230v5

[ATTACH]20604[/ATTACH]

[ATTACH]20605[/ATTACH]

RAM: Samsung ECC 2133Mhz 16GB (M391A2K43BB1-CPB)

[ATTACH]20606[/ATTACH]

[ATTACH]20607[/ATTACH]

CPU Koeler: beQuiet Dark Rock 3

[ATTACH]20608[/ATTACH]

Ja, is vrij groot ... Maar zou net moeten passen in het chassis. Mocht je iets gelijks op het oog hebben, let wel op dat je geen high profile RAM neemt (ik heb 2 mm speling) ...

[ATTACH]20609[/ATTACH]

Op dit moment:

[ATTACH]20610[/ATTACH]

En zo blijft het de komende tijd ff staan. Hiervoor had ik nog geen systeem met KVM en een IPMI lan-poort, maar dit is echt heerlijk. Je hoeft er geen monitor op aan te sluiten. Als het systeem uit staat kan je alsnog alle gegevens lezen.

[ATTACH]20611[/ATTACH]

Dus nu afwachten hoe het gaan en dan kunnen we verder gaan met de build ... dus wordt vervolgd.

Terug
Bovenaan