• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoge Temperaturen bij wc setup (Zalman Reserator 1)

Maxloader

Junior Member
Ik heb tijdens het gamen een aardig hoge temperatuur naar mijn idee op mijn componenten (60°C), mijn reserator heeft een fan kit erop staan en staat ook in het raamkozijn, hij zuigt dus verse lucht aan van buiten.
het kan zijn dat het komt omdat we in een best warme zomerperiode zitten nu maar toch, ik heb gehoord dat je water ook niet superwarm mag worden ofzo?
Als ik een slang beetpak dan is ie flink warm, niet dat ik me hand eraan brand maar als ik onder die temp zou douchen zou ik het niet koud krijgen zegmaar.

Ik wil weten of dit normaal is.. of dat ik misschien een extra radiator ertussen moet zetten?
Ook wil ik graag weten als is het misschien niet nodig, zou een extra radiator de temp verlagen?

Amd Phenom X4 9950 2.6Ghz
Asus M3N72-D Motherboard
Nvidia Sparkle GTX280

Voor n filmpje zie:
[ame]http://www.youtube.com/watch?v=gOXJowQiLXA[/ame]
 
Laatst bewerkt:
Met jouw processor en videokaart in een 1 loop en een Reserator heb je aardig goede temperaturen hoor!
Het is naar mijn idee dus normaal.

Een extra radiator met een goede fan zal zeker helpen, alleen weet ik niet of de pomp van de reserator dat nog wel aan kan..
 
Wiring.jpg



Ik heb er zelf geen ervaring mee.
Volgens mij moet er wel een DDC pompje inpassen.
 
omdat je zoizo een "mixed metal" loop hebt (ofwel een loop met aluminium en koper), opzich kan dat redelijk met goeie vloeistof (hoewel ik persoonlijk daar "allergisch" voor ben)
verder zijn het zalman spullen en die zijn kwalitatief en performance een stuk minder als de "echte" spullen :)

daarentegen zul je als je een goede nieuwe loop wilt bouwen wel een redelijk bedrag kwijt zijn
 
hahaha ik wist dat ik ooit een opmerking zou kregen over mijn setup, dit is mijn 1e.. en kheb nog niet veel gedaan met watercooling... het draait nu 2 maandjes ofzo.
ik zal t wel in de gaten houden hoe het gaat hiermee maar iig bedankt, voortaan denk ik dat ik eerder voor koperen blokjes ga dan.
 
Ik heb ook een Reserator gehad en passief gekoeld zonder die fan kit. Bleef netjes op temperatuur. (Hoeveel Celsius weet ik niet meer, was op een E8400 @ 4,0 GHz)

I.i.g. zijn die i.d.d. wel aardige temps voor een Reserator aangezien je ook nog is je videokaart er bij gekoeld hebt. Ik zou wel iets beters gaan regelen wil je betere temps krijgen en wil je gaan OCen...:033:
 
overclocken ben ik sowieso niet echt enthousiast voor, alles draait nog prima op zeer hoge kwaliteit @ 1920x1080 dus ik mag niet klagen...
mijn grootste zorg is... 60 graden... is het schadelijk voor 1 van de onderdelen?
ook denk ik aan de snelheid waarmee het koelwater verdampt, wat volgens mij nog best meevalt, er gaat 2 liter in dus...
btw ik heb feser 1 fluid.
 
er is niets mis met die loop hoor!

Ook kan je best een extra radiator op de loop aansluiten zonder dat je flowrate helemaal doodvalt. Dat pompje kan nog behoorlijk wat hebben :)
Ik heb ook een maand of 5 met een reserator 11 met een extra rad gewerkt, en dat was gewoon met demiwater. Niets aan de hand dus, gewoon doen!
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
R Hoge waterkoeling temperaturen Waterkoeling 11
S Hoge temperaturen 7700K Waterkoeling 28
S te hoge temperaturen? Waterkoeling 21
B Te hoge temperaturen? Waterkoeling 11
wijthoef Hoge CPU temp met h80i v2 Waterkoeling 3
88Gamer88 EK Supremacy - 4770k (Hoge temps) Waterkoeling 6
J Extreem hoge temp Auxtin @HWmonitor Overige Koeling 1
Sw333t [IN-ACTIVE] Hoge resolutie plaatjes van moederborden Gevonden 30
Sw333t [GEZ] Hoge Intel Boxed cooler (socket 775) Gevonden 6
soppy Hoge temp's Waterkoeling 14
M XSPC X2O Delta V4 i7 920 hoge temps Waterkoeling 15
E Hoge temp? Waterkoeling 21
L Foto's (hoge temps etc) Advies Waterkoeling Setup 19
M i7 920 en Noctua nh-d14 hoge temp Overige Koeling 22
S te hoge temps Waterkoeling 17
H (te) Hoge score in vantage Overclocking 3
koendb Veel te hoge temps! Waterkoeling 63
J Hoge temp southbridge Hardware & Software 29
D Hoge verzendkosten of toch niet? HighFlow Computer Cooling Shop 11
D Hoge temps + veel verschil in cores ? Overige Koeling 20
Robin Misterieus zo hoge temps? Waterkoeling 12
D Hoge temps na instaleren D-Tek Fusion Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 3
Ludwig Het WC temperaturen topic Waterkoeling 0
M Temperaturen CPU met Stockcooler/ Qfan van Intel Overige Koeling 15
Roel1966 Temperaturen moederboard en airflow ! Overige Koeling 10
J Temperaturen Overclocking 10
S Temperaturen i940 @ 3.8Ghz, Apogee GTZ+TFC240+P12-1300+MCP355 Waterkoeling 23
N Wat zijn jou temperaturen? Waterkoeling 18
J Temperaturen AMD Phenom X4 9750? Waterkoeling 9
P Jouw Temperaturen Waterkoeling 24
D [GEZOCHT] Hulp bij laatste loodjes, omgeving Zoetermeer Gezocht 0
Slader cyclone bij singularity reservoir Waterkoeling 2
B hulp gevraagd bij instalatie hardtubes 16mm Waterkoeling 5
Freddy Phanteks D30 120mm én D30 140mm fans nu verkrijgbaar bij HighFlow.nl HighFlow Product Suggesties en Nieuws 1
D reservoir pomp top vraagje bij me eerste build Waterkoeling 4
T Fittingen te dicht bij elkaar ???? Waterkoeling 1
P Airflow in TT T900 bij dubbel loop Overige Koeling 2
R Hulp bij overclocken Overclocking 9
B De juiste bochten en aftappunt die passen bij mijn fittingen en hardtubes Introductie: Stel jezelf en jouw PC voor 5
B Flow sensor, bij pomp uitval apps laten uitschakelen, kan dat? Waterkoeling 1
C hulp nodig bij het plaatsten van buizen Advies Waterkoeling Setup 1
D Juiste fitting bij slang Waterkoeling 2
T Help bij reparatie waterkoeling (alvast dank) Waterkoeling 1
987Overlord Hulp bij laatste loodjes waterkoeling "the Beast" Advies Waterkoeling Setup 7
Freddy Gratis SC Acrylic Tube set bij bestellingen vanaf €150,- HighFlow Computer Cooling Shop 0
Freddy Nu ook Barrow waterkoeling verkrijgbaar bij HighFlow HighFlow Product Suggesties en Nieuws 8
Freddy Akoestische schuim panelen bij HighFlow (voor geluidsdemping, geluidsabsorptie) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 10
F Welk kant boven/ bij dubbelzijdige pads & VGA RAM coolers Waterkoeling 3
ABRAWARE additieven bij X1 met distilled water Waterkoeling 3
B Hulp bij PETG buigen, omgeving Roermond Waterkoeling 5

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan