Ik heb een forse game pc (desktop) met een GTX1070 8GB erin waarmee ik spellen speel op de Ultra settings van de verschillende spellen. Tijdens normaal gebruik wordt de GPU 40 graden, tijdens het gamen rond de 65 graden meen ik. Hoe dan ook, hoewel de luchtkoeling prima zijn werk doet ben ik er telkens aan gehouden de ruimte na 1 a 2 uur te luchten omdat het loeiheet in de ruimte wordt. In de winter is dat vervelend, en in de hitte van de zomer onmogelijk.
Als ik waterkoeling installeer, wordt de uitgestoten warmte dan qua graden minder hoog (dus ipv 40 graden dat ie 25 graden uitspuwt)? En zal de temperatuur in de ruimte dan niet warmer dan 25 graden worden of zal die alsnog tot 40 graden oplopen door de hoeveelheid warmte die uitgestoten wordt?
En maakt het nog verschil qua typen waterkoeling, indien die er zijn?
Als ik waterkoeling installeer, wordt de uitgestoten warmte dan qua graden minder hoog (dus ipv 40 graden dat ie 25 graden uitspuwt)? En zal de temperatuur in de ruimte dan niet warmer dan 25 graden worden of zal die alsnog tot 40 graden oplopen door de hoeveelheid warmte die uitgestoten wordt?
En maakt het nog verschil qua typen waterkoeling, indien die er zijn?