• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoeveel Liter Water gaat er in jouw Setup?

Baloo.be

Senior Member
Hoeveel Liter Water gaat er in jouw Setup..

Omdat er sommigen (waaronder ik) moeilijk kunnen inschatten hoeveel water ze nodig hebben voor bepaalde componenten, zou ik graag horen van jullie hoeveel liter jullie in jullie huidig systeem hebben zitten

Wat willen we?

1 foto van complete setup
lijstje van Waterkoelings onderdelen
Schatting van meters slangen (tot op 1m nauwkeurig)
dikte van de slangen.
 
Ja jongens, die jongen wil graag weten hoeveel hij ongeveer nodig heeft. Als we alleen maar kasten gaan noemen, daar kan hij niet veel mee.

Waar je vooral mee rekening moet houden is het reservoir. Daar gaat een groot deel van je water inzitten. Ik zal even een paar standaardmaten opnoemen en hun inhoud uitgaande van de standaard doorsnee van 50mm:

100mm: 0,2L
150mm: 0,3L
250mm: 0,5L
400mm: 0,8L

Ook de inhoud van je slangen is redelijk makkelijk te berekenen.

Per meter slang (13mm ID) heb je ongeveer 0,13L nodig. We bevelen meestal 3 meter aan, waarvan uiteindelijk meestal 2 à 2,5 gebruikt wordt (voor een gemiddelde loop). Dus dan zit je in je slangen aan 0,26L-0,33L. CPU blokken kunnen niet zoveel water bevatten, maar ik zou gokken dat de GPU blokken elk 0,1L per blok kunnen bevatten (kan ook iets meer zijn).

Ik hoop dat je daarmee een redelijke schatting kan krijgen van de hoeveelheid water die je nodig hebt ;).
 
net geen 5 liter hier.... :X


Reserator 1.2 , 5870, 9800GT , heatkiller3.0, HDD-koeler (2x 5'5) en een meter of 5 slang.

Binnenkort uitgebreid, zal wsl om en nabij de 10 liter gaan zitten
 
Ik had tijdens m'n "van lucht naar water" activiteiten voor de grap een klein testje tussendoor gedaan om te kijken hoeveel water er in een slang gaat. Niet echt wetenschappelijk uiteraard met dat melkkannetje als meet instrument, :schaam: maar meer ter indicatie.



V2000 resurrection: van lucht naar water (een beetje BIP) zei:
1178dvm.jpg

15.jpg

16.jpg

9sq98l.jpg


Met een beetje rekenmachine kan je natuurlijk ook de inhoud van een meter slang en de inhoud van een reservoir gaan berekenen. Alleen de radiator is niet exact van te voren uit te rekenen.

Het lijstje van Alex is denk ik al bijna /draadje :p maar gemiddeld heb je aan een liter bijna altijd genoeg om als koelvloeistof te gebruiken. Voor schoonmaak kan je er altijd nog een liter gedemineraliseerd uit te kast van je moeders strijkijzer weghalen. :)
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
T Welke en hoeveel fittings? Hardware & Software 3
D Aansluiten asus 3080 TI (hoeveel PCIe 8-pin gebruiken) NVIDIA 1
Ruud Installeren op LGA 1200 hoeveel montagedruk is nodig normaal. Waterkoeling 2
T Hoeveel maakt waterkoeling verschil in mijn situatie? Advies Waterkoeling Setup 3
Hightower Phanteks ledstrip, hoeveel licht geeft het? Cases en Modding 0
C [CLOSED]Hoeveel waard? Gesloten 0
C Hoeveel waard? Electronica 1
stefan787 hoeveel radiators?? Waterkoeling 4
S Vraagje hoeveel gewicht kan een reservoir aan Waterkoeling 2
B Hoeveel radiator oppervlakte nodig voor mijn setup? Waterkoeling 10
vincent Hoeveel inch monitor voor Triple Screen? Hardware & Software 18
H hoeveel fans op een lamptron fc5 4x30w Overige Koeling 4
Wouter [CLOSED] Hoeveel is een GTX 285 nog waard? Gesloten 7
K Advies gevraagd: Welke Pomp en hoeveel Advies Waterkoeling Setup 5
P hoeveel en welke radiators Advies Waterkoeling Setup 3
MonsterEnergy Hoeveel videokaarten maximaal in sli/crossfire Hardware & Software 24
dopestuff Hoeveel stroom bij snoerdikte? Electronica 10
L Hoeveel UV ccfl's? Cases en Modding 14
Deleted_User_Z het hoeveel flow heb jij topic ? Waterkoeling 1
Vannos hoeveel gigabyte heb jij aan muziek/films ? Algemene Discussies 86
S Hoeveel radiatoroppervlakte voor mijn setup? Waterkoeling 13
MonsterEnergy Case spuiten hoeveel grid? Cases en Modding 21
Wizzard22 Koolance Reservoir/Pump RP-1000BK: Hoeveel fans kan er aangesloten worden? Waterkoeling 2
Vannos Hoeveel facturen heb jij en hoeveel ben je kwijt geweest Algemene Discussies 41
D Hoeveel water / koelvloeistof in een waterkoeling loop/setup ? Waterkoeling 4
F Nieuw in Waterkoeling Hoeveel/welke coolant heb ik nodig Advies Waterkoeling Setup 8
WiSK NCase M1 (mini ITX, 12 liter, water koeling, fab Lian Li) Cases en Modding 20
Jason Corsair Hydro X Series XG5 RGB 30-Series Reference GPU Water Block (3090, 3080 Ti, 3080) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D EK Water Blocks EK-Quantum Kinetic TBE 160 DDC PWM D-RGB - Acetal Te Koop 1
LoyalFoxx Mystic Fog | EKWB | houdbaarheid en gedestilleerd water Waterkoeling 2
R Water cooling Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Quantum Magnitude sTRX4 Water Blocks HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
D CORSAIR Hydro X Series XG7 RGB RX-SERIES GPU Water Block (5700 XT) Advies Waterkoeling Setup 2
Jason Bitspower Water Tank Hexagon 34 With RGB - BP-WTH34AC-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
T eerste water koel loop Waterkoeling 3
Agokas79 Agokas79/Angelo kasiaris/First sff water-cooled pc. Waterkoeling 2
Jason EK-Classic GPU Water Block Strix RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
B New water cooling build - need help Waterkoeling 2
Thim geen water circulatie. Waterkoeling 12
Jason Singularity Computers Arterial Dual 560mm Water-Box - Black HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Thim CPU water blok Waterkoeling 1
Jason Corsair Hydro X Series XM2 M.2 SSD Water Block (2280) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
S Mijn computer water gekoeld maken(CPU/ GPU,Waterblock) Advies Waterkoeling Setup 5
Jason Singularity Computers - Arterial Dual 560mm Water-Box HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason EK-Classic GPU Water Block RTX 3080/3090 D-RGB HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
biopunk Suggestion: Bitspower air-exhaust (automatic) and water-exhaust fittings HighFlow Product Suggesties en Nieuws 4
Jason EK-Quantum Vector RX 6800/6900 D-RGB Water Block HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Bitspower Classic VGA Water Block for GeForce RTX 3080 & 3090 HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0
Jason Corsair Hydro X Series XC5 RGB CPU Water Block (AM4 & 1200) HighFlow Product Suggesties en Nieuws 0

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan