• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoe water temperatuur verlagen?

Roedi

Junior Member
Beste highflow'ers.

Ik zal eerst mn systeem specs geven:

I7 990x @ 4.5Ghz
Asus Sabertooth X58
Corsair Dominator 6GB
HD5970 @ 920 MHZ

Al deze componenten zijn watergekoeld.

Nu is het zo dat de temperaturen van de onderdelen binnen de perken blijft.
Maar de radiatoren stoten veel hitte uit, waardoor ik eigenlijk verplicht ben om met het raam open te gamen.
Tis geen gewoon kamerraam maar 2 luifels zo groot als 2 deuren vanaf de vloer tot aan het plafond dus is niet zo prettig om bij bv slecht weer open te hebben.
Mn vader klaagt dat de pc veel hitte uitstoot, en nu was mn vraag of ik iets kan doen om de watertemperatuur naar benenden te krijgen zonder aan mn overklock te komen zodat mn pc minder hitte uitstoot?
Ik had gedacht aan een phase change maar dat lijkt me niet echt voor 24/7?
Is er iets dat ik kan toevoegen aan de loop om de watertemperatuur te laten dalen?

Radiatoren : TFC Xchanger 360
XSPC RX120

Pompen: 2x MCP 355 Swiftech

Kast: Cooler Master Cosmos S


Mvg
 
Als je mn post goed leest vraag ik om een oplossing zonder dat ik mn overklock terug draai, koop die cpu niet voor op std snelheid te laten lopen hé:icon_biggrin:

er moet toch vast wel een apparaatje zijn dat je in je loop kan plaatsen dat de watertemperatuur omlaag haalt?:017:
 
maak een slang waarbij je de warmte van de rads naar buiten leid.

Zelfs bij een phase change/waterchiller ontstaat er hitte en die hitte blijft dan ook in je kamer, dus zorg dat je de hitte ergens naar buiten kan kan leiden.
 
het maakt niet uit wat je met je koeling doet, zolang je componenten nog steeds hetzelfde gebruiken stoot je nog net zoveel hitte af...

dat er goed merkbaar warme lucht van je radiatoren afkomt duid op dat je radiatoren NET genoeg zijn en er voor het mooie wat bij moet (of fans sneller)

als je je pc sneller wilt hebben met je overclocks erop moet je zoizo power saving features aanzetten, dan clockt hij je cpu bijv lager als je alleen maar aan het internetten bent (wat een berg warmte scheelt)

de enige andere opties voor minder warmte binnen zijn:
inderdaad een radiator gewoon buiten het huis hangen (je werkt zo de warmte buiten het huis weg ipv het eerst in huis te stoppen en daarna eruit)

andere (nieuwere) onderdelen die zuiniger zijn met ongeveer dezelfde performance
 
Ik heb nog plaats voor 1 RX120mm rad en als ik mn hdd bays weg haal kan er nog wel een 240mm radiator bij, dan leg ik mn ssd's op mn voeding maar dan moet ik nog een plaatsje voor mn HDD zoeken.
maar dan zit ik nog met het probleem dat al die warmte in mn kamer terrecht komt. Mss eens praten met mn pa en een verluchting in de muur maken:

Ventilatierooster_met_klep_3.jpg


En daar een dikke delta 120mm fan aan om de lucht naar buiten te zuigen?? :093:

Het idee dat bullus voor had denk ik?

Een radiator buiten hangen gaat niet lukken denk ik (pa) want zit aan de voorkant van het huis, lijkt me een raar zicht :p
 
Pa lief aankijken word hem ook niet, alle mn persoonlijke spullen betaal ik zelf (ook logisch), alle radiatoren zitten btw inwindig in mn cosmos. Waar ik ook naar aant zien was, is een extra pc behuizing waar ik de radiatoren in steek en die dan bv in de kelder ofzo zet. Maar wat is daar een goede behuizing voor? :017:

@dopestuff Mn fans draaien idd altijd op het laagste toerental dmv een fancontroller, heb het graag stil. :eusa_shhh:
 
Zolang je onderdelen dezelfde warmte produceren krijg je dezelfde hoeveelheid thermische energie in je kamer terecht.
Het toevoegen van radiatoren heeft dan alleen effect op de warmte per radiator ratio, maar geen nut wat betreft de totale hitte in de ruimte.

Denk dat de oplossingen wel al aan bod zijn gekomen:
-radiator verplaatsen naar buiten de ruimte
-underclocken
-zuinigere onderdelen aanschaffen

Verder is er niet veel aan te doen, behalve misschien voor betere ventilatie in de kamer zorgen.

Een Phase Change kan voor 24/7 gedraaid worden, maar deze dingen zijn niet zuinig in stroom en er zijn veel bewerkingen voor nodig om hem goed te laten draaien.
 
Stel dat ik mn rad in de kelder zet, en mn pc wil verplaatsen voor bv te ontstoffen.. Bestaan er snelkoppelingen voor tussen de slangen zodat ik mn loop niet helemaal leeg moet laten lopen? Edit, al gevonden op Highflow site :woot
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen? Waterkoeling 27
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
J WiFi (hoe (on)gezond is t?) Nieuws en Sport 9
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
T1mmy Hoe een fan controller demonteren ? Cases en Modding 7
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
S Heatkiller 3.0 NICKEL hoe schoonmaken? Waterkoeling 9
T Hoe een Bitspower X-Station Multi PSU Module aansluiten? Handleidingen en Installatie Tips 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan