• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoe maak je het makkelijkst een Desk?

onetec

New member
Hallo highflowers,

ik wil in de toekomst een desk pc gaan bouwen.
alleen ik heb hier een aantal vraagjes erover.

1, waar kan ik desk het beste van maken? (hout of metaal)

2, hoe kan ik het beste me gpu erin bouwen? (plat, door middel van een gpu extender) of recht op, zoja kom ik tegen prestatie verlies aan.

3, hoe moet ik dit doen met mijn voeding? zodat ie toch goede koeling krijgt.

(hoop dat ik beetje duidelijk ben)

Met Vriendelijke Groeten,
Benjamin
 
Hallo highflowers,

ik wil in de toekomst een desk pc gaan bouwen.
alleen ik heb hier een aantal vraagjes erover.

1, waar kan ik desk het beste van maken? (hout of metaal)

2, hoe kan ik het beste me gpu erin bouwen? (plat, door middel van een gpu extender) of recht op, zoja kom ik tegen prestatie verlies aan.

3, hoe moet ik dit doen met mijn voeding? zodat ie toch goede koeling krijgt.

(hoop dat ik beetje duidelijk ben)

Met Vriendelijke Groeten,
Benjamin


Hoi Benjamin,

Ze zeggen wel eens goede raad is duur. Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die je het een en ander kunnen vertellen.

Hier volgen mijn antwoorden:

1. hout mdf is een derde van de prijs van een aluminim kast. Met 100 euro aan 22mm mdf kom je al een eind.

2. positie gpu vlak of recht is afhankelijk wat je wilt.

3. dat "ie"wat bedoel je daar mee de PSU ! Als je de PSU bedoelt dan kun je een gat naar achteren\onderen maken zoals sander al zij.


Verder kost een glasplaat al gauw een paar honderd euro dus is het wel handig om te weten hoe groot de desk wordt.

Even een voorbeeld "mijn desk is 2040mm lang bij 900mm hiervoor heb ik een glasplaat van 2035 x 730 x 10 mm.
Extra helder en gehard glas "kost 258 euro". Als je alles naar verhouding terug rekent dan kun je ongeveer nagaan wat het je kost.


Als ik je zo beluister ben je er nog niet uit. Vragen stellen kan altijd.

Er zijn ook mensen die een desk maken van een Ikea kast "het is maar een idee".


gr. Henry
 
Hoi Benjamin,

Ze zeggen wel eens goede raad is duur. Gelukkig zijn er hier genoeg mensen die je het een en ander kunnen vertellen.

Hier volgen mijn antwoorden:

1. hout mdf is een derde van de prijs van een aluminim kast. Met 100 euro aan 22mm mdf kom je al een eind.

2. positie gpu vlak of recht is afhankelijk wat je wilt.

3. dat "ie"wat bedoel je daar mee de PSU ! Als je de PSU bedoelt dan kun je een gat naar achteren\onderen maken zoals sander al zij.


Verder kost een glasplaat al gauw een paar honderd euro dus is het wel handig om te weten hoe groot de desk wordt.

Even een voorbeeld "mijn desk is 2040mm lang bij 900mm hiervoor heb ik een glasplaat van 2035 x 730 x 10 mm.
Extra helder en gehard glas "kost 258 euro". Als je alles naar verhouding terug rekent dan kun je ongeveer nagaan wat het je kost.


Als ik je zo beluister ben je er nog niet uit. Vragen stellen kan altijd.

Er zijn ook mensen die een desk maken van een Ikea kast "het is maar een idee".


gr. Henry




je ziet allerlij foto's op t internet, hout, metaal noem het maar op.
vanwaar mijn vraag, nou omdat metaal nog wel eens wil geleiden ik kan het fout hebben hoor.
niet dat mijn computer kaduk gaat :) .

en dat met psu "ie" bedoel ik de psu mee hahah, wat ik zelf zat te denken is een gat erin maken en dan een fan grill ervoor doen, of ben ik dan heel lastig bezig haha?


maar dan gaat ik gewoon voor MDF.
mijn afmetingen zijn 1,60m bij 0,80m (wat ik wil gaan maken)
en waar kan ik het beste plexi glas laten maken ?

(helaas werk ik niet met c4d programma's) snap er geen bal van, anders had ik wel beetje het idee laten zien van he dat moet het ongeveer worden.

want ik zit er zelf ook mee van, wat als ik videokaart neer leg hoe kan ik dat het beste monteren,
ik heb van Peter "L3p" als tip mee gekregen van dubbelzijdige tape, maar persoonlijk vind ik dat niet zo ik heb namelijk de GTX 680, maar ik moet dus een backplate hebben, alleen ik zal daar dan gaten in moeten boren, alleen met wat is het verstandigst dan te maken? (zoals pennetjes vast maken)

is dit duidelijk?, wat ik schrijf?
vind het beetje lastig om het te verwoorden naar andere, dus doe mn best om het zo goed mogelijk uit te leggen wat ik eigenlijks wil / van plan ben

Groeten,
benjamin
 
je ziet allerlij foto's op t internet, hout, metaal noem het maar op.
vanwaar mijn vraag, nou omdat metaal nog wel eens wil geleiden ik kan het fout hebben hoor.
niet dat mijn computer kaduk gaat :) .

en dat met psu "ie" bedoel ik de psu mee hahah, wat ik zelf zat te denken is een gat erin maken en dan een fan grill ervoor doen, of ben ik dan heel lastig bezig haha?


maar dan gaat ik gewoon voor MDF.
mijn afmetingen zijn 1,60m bij 0,80m (wat ik wil gaan maken)
en waar kan ik het beste plexi glas laten maken ?

(helaas werk ik niet met c4d programma's) snap er geen bal van, anders had ik wel beetje het idee laten zien van he dat moet het ongeveer worden.

want ik zit er zelf ook mee van, wat als ik videokaart neer leg hoe kan ik dat het beste monteren,
ik heb van Peter "L3p" als tip mee gekregen van dubbelzijdige tape, maar persoonlijk vind ik dat niet zo ik heb namelijk de GTX 680, maar ik moet dus een backplate hebben, alleen ik zal daar dan gaten in moeten boren, alleen met wat is het verstandigst dan te maken? (zoals pennetjes vast maken)

is dit duidelijk?, wat ik schrijf?
vind het beetje lastig om het te verwoorden naar andere, dus doe mn best om het zo goed mogelijk uit te leggen wat ik eigenlijks wil / van plan ben

Groeten,
benjamin


Helemaal geen punt hoor vragen staat vrij. Ik zeg altijd eerlijk gepikt is het halve werk.

MDF is een mooi materiaal om mee te werken. Niet al te duur. Lijmen en schroeven.
Als je plexiglas wilt i.p.v. een glasplaat dan zou ik dat afraden "krast".

kunstof platen kun je hier maar ook bij freddy bestellen "afhankelijk wat je nodig hebt.

online plexiglas op maat
 
Ik heb je onderwerptitel even aangepast.

Qua materialen... tjah, met google vind je een hoop bedrijven.

Uit je reacties maak ik op dat je er zelf nog niet echt naar hebt gezocht.
Ook voor je eigen competenties lijkt het mij handiger als je eerst wat leveranciers van plexi/glas zoekt.
Veel hebben een online calculator en zie je gelijk wat een glasplaat kost.

Als je een paar leveranciers hebt gevonden, kan je altijd vragen of er mensen zijn die ervaringen hebben met het betreffende bedrijf waar je een plaat hebt die je betaalbaar vindt.
Zelf wat researchen is niet erg ;)
 
voor mijn 6mm gelaagd glas kostte het 89€ (130x42cm)
Voor 2 platen groot MDF heb ik ongeveer 50€ uitgegeven (gezaagd, maar niet op maat)
Mijn voeding zit achteraan omgedraaid met de fan naar boven, dus geen gat nodig gehad.
Ik heb een GPU extender, maar het ziet er niet echt mooi uit volgens mij. Ik zie er zelf geen kwaliteitsverschil in.
 
voor mijn 6mm gelaagd glas kostte het 89€ (130x42cm)
Voor 2 platen groot MDF heb ik ongeveer 50€ uitgegeven (gezaagd, maar niet op maat)
Mijn voeding zit achteraan omgedraaid met de fan naar boven, dus geen gat nodig gehad.
Ik heb een GPU extender, maar het ziet er niet echt mooi uit volgens mij. Ik zie er zelf geen kwaliteitsverschil in.

hoe heb jij de videokaart erin zitten als ik vragen mag?
want ik kan daar niet echt zien hoe je t vast heb zitten, en wat is eigenlijk t reden van de fan onder de videokaart :schaam
 
hoe heb jij de videokaart erin zitten als ik vragen mag?
want ik kan daar niet echt zien hoe je t vast heb zitten, en wat is eigenlijk t reden van de fan onder de videokaart :schaam

Gewoon met de fan naar beneden gericht. Ik heb een gat met een extra 120mm ventilator erin gemonteerd gemaakt, dat maakt het mogelijk om direct een luchtaanvoer te krijgen (meer koeling). :p
 
Laatst bewerkt:
Oke, dat kan ook ja..ik heb een coolermaster cosmos 2 behuizing en een corsair 600t in t rood geverft, ik moet alleen nog iets zien te vinden voor usb 3.0 maar kan nergens goede vinden, zoals cm cosmos 2 die heeft als t goed is 4 3.0 poorten das wel handig haha.. Helaas kan ik niks vinden van losse usb 3.0 controllers:(
 
ik heb het van multiplex is iets duurder maar ik heb dan wel iets dunner kunnen houden 12 en 8 mm wel alles verlijmt je moet maar is kijken bij de g-desk ,ik was 40 euro kwijt voor het glas.
Was wel een mannetje zie zelf gelaagd glas maakte en het idee leuk vond is 112x50x7
 
Zoek je echt een controller, of puur de aansluitingen om voorin de behuizing/desk te plaatsen:

Highflow verkoopt genoeg USB 3 zaken: gezocht op USB 3

uhm..
nou het zit zo, ik dacht ik zet er een usb controller (als ik t goed vertaal haha) in van de cosmos 2, maar ik vind het persoonlijk zonde dat ik het uit de kast zelf moet gaan halen, want ik wil in cosmos 2 mijn 2e computer van gaan maken, en wou ik dus los iets zoeken met zoveel aansluitingen voor usbs, als ik al bij 4x usb 3.0 uit kom zitten er 2 kabels aanvast wat in moederbord gaat voor usb 3.0 (ik weet niet of het mogelijk is dat ik er maar 1 in doe of alles dan wel werk ja of de nee.


ik heb het van multiplex is iets duurder maar ik heb dan wel iets dunner kunnen houden 12 en 8 mm wel alles verlijmt je moet maar is kijken bij de g-desk ,ik was 40 euro kwijt voor het glas.
Was wel een mannetje zie zelf gelaagd glas maakte en het idee leuk vond is 112x50x7

oke ik zal eens kijken heel erg bedankt!

Multiplex is gelijk een heel stuk steviger.
Dat zou ik kiezen boven MDF.

oke en wat jij zegt, MDF = beter om mee te werken??
 
uhm..
nou het zit zo, ik dacht ik zet er een usb controller (als ik t goed vertaal haha) in van de cosmos 2, maar ik vind het persoonlijk zonde dat ik het uit de kast zelf moet gaan halen, want ik wil in cosmos 2 mijn 2e computer van gaan maken, en wou ik dus los iets zoeken met zoveel aansluitingen voor usbs, als ik al bij 4x usb 3.0 uit kom zitten er 2 kabels aanvast wat in moederbord gaat voor usb 3.0.
Naar mijn weten zijn interne USB 3.0 aansluitingen altijd met 2 kabels. Dit heeft te maken met het compatibel houden van de aansluiting met USB 2.0. Een kabel is voor USB 3.0 en de andere voor USB 2.0. Wanneer je een USB 3.0 stekker of poort goed bekijkt zal je zien dat er 8 verbindingen in zitten terwijl een USB 2.0 aansluiting maar 4 verbindingen heeft.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen? Waterkoeling 27
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
J WiFi (hoe (on)gezond is t?) Nieuws en Sport 9
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
R Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke? Overige Koeling 7
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
T1mmy Hoe een fan controller demonteren ? Cases en Modding 7
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
S Heatkiller 3.0 NICKEL hoe schoonmaken? Waterkoeling 9
T Hoe een Bitspower X-Station Multi PSU Module aansluiten? Handleidingen en Installatie Tips 6
P hoe kan je het beste letters uit een pc paneel halen? Cases en Modding 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan