• Vragen? Wacht niet langer op de antwoorden! Login of Registreer en plaats jouw vraag! Wij zullen je vragen z.s.m. beantwoorden.

Hoe de fans van de Twin Froxr II vervangen en voornamelijk, met welke?

Rinneh

New member
Hoe de fans van de Twin Frozr II vervangen en voornamelijk, met welke?

1 van de fans van mijn Geforce 560GTX Twin Frozr II begint hetloodje te leggen.

Nah wat zoekwerk ben ik uitgekomen dat waarschijnlijk deze fans hierin worden gebruikt. Power Logic PLD08010S12HH Server - Video Card Fan

Maar ho zijn deze fans dan naar 1 stekkertje te krijgen zodat deze weer netjes op het board aangesloten kunnen worden?

Is het niet zo dat als je 2 fans op 1 kabel doet dat je ver mogen verliest?
 
Volgens mij komen alle kabeltjes van de twee fans samen in de adapter, dat kan je ook een klein beetje hier zien: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagelarge/1304934217.png

Ik denk dat het wel mee valt met het verliezen van vermogen, zolang ze maar opstarten dan is er niks aan de hand lijkt mij. Maar goed het ding hoeft ook geen twee Delta fans op te starten natuurlijk, dus ik denk dat het wel gaat.
Of het de kabeltjes weer lekker in de adapter krijgt na vervangen vraag ik me af, omdat het zo'n kleine kutadapter is :p. Misschien is het dan een idee om de kabeltjes net voor de adapter aan elkaar te solderen ofzo.

Maar is het een domme vraag als ik stel dat het ook onder RMA kan worden gefixt? Is dat niet makkelijker?
 
RMA betekent dan helaas dat ik een langere tijd zonder grafische kaart zit :D, ben ik niet zo'n fan van haha.

Op die foto lijkt het net alsof er 2 kabels in 1 stekker per socket gepropt wordt. Ik dacht dan, als ik 2 van die stekkertjes van die fans in een Y splitter weet te doen, maar geen idee of zo'n splitter bestaat.

De 2 fans en een verloopje kan ik nog wel betalen, maar meer dan dat kost dan weer net zoveel als een losse twin frozr bij alternate. De aftermarkets, zijn helaas weer 3 sloten. Kan dan bijna net zo goed een nieuwe kaart kopen en deze ooit fixen.

edit: had overigens wel het idee om die 2 koelers te kopen, om door middel van een adapter die op een normale fansplitter te zetten en dan met een andere adapter terug, maar kan het nergens vinden. Wel een normale 4 pin PWM splitter weten te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Wordt dus solderen zoals Marcel al aangeeft. Maar als je nog garantie hebt, dan zou ik juist kiezen voor die optie.

De fans zitten parallel aangesloten, dan heb je geen vermogenverlies.
 
Heb de kaart sowieso langer dan een jaar onderhand. Maar het wordt denk ik maar solderen. Heb helaas niet de mogelijkheid om een langere tijd zonder kaart te zitten. OF nahja kan wel, onboard gpu van m'n CPU natuurlijk, maar geen zin om een maand niet te gaan gamen haha.
 
Ik heb precies dezelfde videokaart. En ik heb een soort gelijk probleem, ochtends als ik mijn pc opstart dan maakt de 1ste fan een raar geluid. nogal luid. Zodra de pc éénmaal is opgestart en de videokaart een beetje opgewarmd is.. meestal na een minuutje.Dan stopt het geluid en functioneerd de videokaart perfect.

Af en toe heb ik geen zin om een min naar die herrie te luisteren en dan raak ik heel lichtjes die fan aan en dan stopt die ermee.

Ik heb nog garantie tot volgende jaar zomer, maar aangezien ik ook niet zonder videokaart kan.. gaming lool..
 
Ik had maar een Geforce 670gtx gekocht als vervanger, ik stuur 'm nog wel een keer op, alleen bang dat als ze 'm net gaan gebruiken dat die het dan niet doet en dan gewoon terug gestuurd wordt.

Anders maar een Gelid koeler eropzetten ofzo.

Geweldig dat de nieuwe Geforce 670gtx reference cooler nou ook niet echt relaxt is. Alleen alles is bijna 3 slots aan vervanging. Heb daar nou net een firewire kaart zitten in de PCIe, heb nog een PCI slot over en de Firewire die ik daarvoor heb doet het voor geen meter erop. Dus moet wel een PCIe Firewire gebruiken.
 
Vergelijkbare onderwerpen
Onderwerp starter Titel Forum Reacties Datum
P Hoe gaten voor fans/radiator maken in de Lian Li P80? Cases en Modding 14
Bl4ckj4ck666 Barrow ventiel...Hoe gebruiken? Waterkoeling 6
Ruud Hoe veel meter slang voor GPU en cpu cooling? Waterkoeling 1
H Hoe kabels bevestigen aan PCI-e female Cases en Modding 2
anub1s18 hoe lang kan je gedemineraliseert water zonder toevoegingen gebruiken? Waterkoeling 1
XenoMorpH 2x D5, hoe monsteren op een EK-UNI Pump Bracket Waterkoeling 6
P Led strip gekocht maar geen idee hoe ik dit moet aansluiten! Cases en Modding 6
E Hoe warm mag het worden? Waterkoeling 4
P Hoe sluit ik 3 mm led's aan ? Advies Waterkoeling Setup 5
djghostogb Hoe Aqua-Computer Aqualis Base 450ml monteren op de Aqualis Pump adapter for D5? Waterkoeling 8
J hoe air bleeden uit loop? Waterkoeling 4
J Hoe waterblok schoonmaken? Waterkoeling 2
T Hoe kopier en plak ik in dit forum HighFlow Forum 3
T Waar en hoe plakken jullie temperatuur sensors? Handleidingen en Installatie Tips 5
O Hoe maak je het makkelijkst een Desk? Cases en Modding 28
M welke slangen en hoe koelvloeistof vervangen Waterkoeling 7
P Hoe Corsair Vengeance Heatspreaders verwijderen? Waterkoeling 27
W Hoe aan te sluiten: Aquaero 6 controller en Alphacool pomp Waterkoeling 0
A Hoe heet dit en waar kan ik dit vinden:) Problemen & Oplossingen 8
T Silverstone Raven, hoe 360 radiator extern monteren? Waterkoeling 5
88Gamer88 Hoe switch maken 12V & 7V met druk knop ? Handleidingen en Installatie Tips 34
P Hoe vergroot ik mijn wifi signaal? Hardware & Software 7
J WiFi (hoe (on)gezond is t?) Nieuws en Sport 9
coolfris Hoe een glas water in te schenken Handleidingen en Installatie Tips 1
H Hoe groot moet de radiator zijn voor het koelen van een 3770k? Waterkoeling 4
K Hoe sluit je een FrozenQ Reactor Core Extreme Blue Reservoir V2 aan? Waterkoeling 3
F Waterkoeling maar hoe en wat? Advies Waterkoeling Setup 1
cederieck Knik in loop Hoe los ik dit op ? Waterkoeling 6
iSP TV kiezen/beoordelen in de winkel, hoe doe je dat? Electronica 7
ChillPascal Hoe een custom powerswitch aansluiten Handleidingen en Installatie Tips 18
Arniebomba GTX680 DCUII SLi WC setup, hoe afstand overbruggen? Waterkoeling 8
gunny Koolance TMS205 - Aquaero 5 pro Hoe en wat Waterkoeling 0
E crysis 2 nat type : strict. hoe op te lossen Problemen & Oplossingen 9
Stephan---pro Hoe bevestig je noppenschuim? Problemen & Oplossingen 3
canonchiel Hoe moet ik mijn wc set aansluiten Waterkoeling 10
T Hoe vraag ik een RMA aan? HighFlow Webshop 3
D3T0X Meedenk topic. Hoe een deur naar boven open laten gaan? Cases en Modding 4
R Na 8 jaar geen watercooling het toch maar weer proberen, maar hoe? Advies Waterkoeling Setup 2
Robin Intel ivy bridge hoe denk jij erover? Hardware & Software 36
D [GEVONDEN] goedkope laptop ( maakt niet uit hoe oud die is ) Gevonden 4
Sw333t Vraagje over reference gpu (en hoe die te herkennen voor aanschaf) Hardware & Software 10
O Hoe Bitspower D5/MCP655 Dual Top in de kast monteren? Handleidingen en Installatie Tips 10
D Hoe kan ik het best triple CF verbinden en andere vragen. Advies Waterkoeling Setup 11
cederieck Hoe kan ik dit oplossen Zonder iets bij te bestellen ! Waterkoeling 2
S back licht inverter laptop kapot ? hoe kan ik dat testen Hardware & Software 0
T1mmy Hoe een fan controller demonteren ? Cases en Modding 7
P Waterkoeling wel/niet gebruiken en zo ja hoe? Waterkoeling 21
C Overgaan op waterkoeling, maar hoe wat waar en waarmee? Advies Waterkoeling Setup 3
S Heatkiller 3.0 NICKEL hoe schoonmaken? Waterkoeling 9
T Hoe een Bitspower X-Station Multi PSU Module aansluiten? Handleidingen en Installatie Tips 6

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan